Jump to content

Pakokaasuarvot heikentyneet


Oona

Recommended Posts

Mulla tärähti tuo palamaan, kun oli "liian vähän bensaa tankissa" L:n poikain mielestä. Ykkössylinterissä oli käyntihärö, joka aiheutti päästöarvojen menemisen sekaisin. Tietty tuo Shellin bensakin voi aiheuttaa jotain tuohon viittaavaa. Mitenköhän ne uudet biobensat, kun ne tulee markkinoille?

 

n.

Link to comment
Share on other sites

No tota... Jotain siellä varmaan pielessä on, mutta mikä - ei voi tietää. Ehkä joku anturi tai jotain. Jos valo ei pala koko ajan, niin kyllä sillä voi ajaa. Kannattaa seurata tilannetta ja seuraavan huollon yhteydessä mainita asiasta. Olikos sulla vielä takuu voimassa? Jos on, niin ei muuta kuin suoraan pajalle ja homma kuntoon.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Laakkosen Herttoniemen uudessa toimipisteessä on nykyään pikahuolto, jossa ei nokka kauaa tuhissut kun vika oli selvillä. Jos en ihan väärin kuullut, niin pakoputken happitunnistin on sökö eikä siis mitään välitöntä vaara ajelun suhteen. Osa meni tilaukseen ja onneksi on tosiaan tuo takuu vielä voimassa, niin ei tullut mitään kustannuksia.

 

Palvelu oli nopeaa ja asiallista, joten tällä kertaa olen ihan tyytyväinen Laakkoseen.

Link to comment
Share on other sites

Laakkosen Herttoniemen uudessa toimipisteessä on nykyään pikahuolto, jossa ei nokka kauaa tuhissut kun vika oli selvillä. Jos en ihan väärin kuullut, niin pakoputken happitunnistin on sökö eikä siis mitään välitöntä vaara ajelun suhteen. Osa meni tilaukseen ja onneksi on tosiaan tuo takuu vielä voimassa, niin ei tullut mitään kustannuksia.

 

Palvelu oli nopeaa ja asiallista, joten tällä kertaa olen ihan tyytyväinen Laakkoseen.

 

Hieno homma, että selvisi. Tota anturivikaa epäilinkin ja ne kannattaa kyllä hoitaa kuntoon, varsinkin takuuaikana. Tuo happitunnistinhan käsittääkseni antaa moottorinohjausyksikölle infoa siitä, minkälaista seosta pitäisi moottoriin saada syötettyä. Jos seos on väärä, niin ei ole kaikki tehot varmasti käytössä.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Eihän tämä nyt kuitenkaan mennyt ihan niin sujuvasti kuin luulin.

 

Tänään kun kävin vaihdattamassa tuon osan, niin todettiin että takuuaikahan on jo umpeutunut, joten jouduin maksamaan vian diagnoosista 102 ja työstä 27 . Itse osan sain kuitenkin good-willinä, joten siitä ei tarvinnut maksaa mitään, siinä säästin 96 , onneksi ja kiitos.

 

Heräsi kysymys siitä, että maksaako diagnoosi kaikkialla yhtä suolaisesti, vai onko Laakkosella tuossa omat hinnat? Kuulostaa (ja tuntuu lompakossa) melko kovalta hinnalta...

 

Palvelu oli kyllä hyvää ja asiallista, kahvikupposta hörpätessäni mekaanikko kävi kertomassa väliaikatietoja siitä, että osan maksajasta ei ole tietoa, mutta parhaillaan asiaa selvitetään. On se kumma, että kun saa hyvää ja ystävällistä palvelua, niin asiakas lähtee tyytyväisenä kotiin, vaikka 130 köyhempänäkin  :)

Link to comment
Share on other sites

Vähän väliä tuo varoitusvalo taas palaa. Ongelmahan tässä on se, että vaikka mitään varsinaista vikaa ei liene ole, niin katsastukseen viimeistään tökkää. Tosin olen viime aikoina ajanut Lpr-Lahti-Helsinki välejä mutsin Golfilla (4.4L/100km ja 320Nm ei kuulosta kovin pahalta yhdistelmältä, vai mitä ;)) eipä ainakaan äsken Minissä valo palanut kun kävin sillä pyörähtämässä.

Link to comment
Share on other sites

Eihän tämä nyt kuitenkaan mennyt ihan niin sujuvasti kuin luulin.

 

Tänään kun kävin vaihdattamassa tuon osan, niin todettiin että takuuaikahan on jo umpeutunut, joten jouduin maksamaan vian diagnoosista 102 ja työstä 27 . Itse osan sain kuitenkin good-willinä, joten siitä ei tarvinnut maksaa mitään, siinä säästin 96 , onneksi ja kiitos.

 

Heräsi kysymys siitä, että maksaako diagnoosi kaikkialla yhtä suolaisesti, vai onko Laakkosella tuossa omat hinnat? Kuulostaa (ja tuntuu lompakossa) melko kovalta hinnalta...

 

Palvelu oli kyllä hyvää ja asiallista, kahvikupposta hörpätessäni mekaanikko kävi kertomassa väliaikatietoja siitä, että osan maksajasta ei ole tietoa, mutta parhaillaan asiaa selvitetään. On se kumma, että kun saa hyvää ja ystävällistä palvelua, niin asiakas lähtee tyytyväisenä kotiin, vaikka 130 köyhempänäkin  :)

 

Ovat siis L:llä nostaneet testerin käyttökorvauksen hintaa. Oli ainakin vielä viimeeksi 80 euroa. Vemixillä (RIP) testeriveloitus oli 50 euroa. Tuo alkaa olla jo sama tasoa kuin Fortumin hinnankorotusyritys sähkön hinnassa. BMW Suomelta kyselin oman farssiksi kääntyneen keskuslukkoepisodin yhteydessä muita huolto/korjauspaikkoja ja lähin oli Hämeenlinnassa, seuraavat Tampere ja Lahti. Näistä ei ole kokemusta kuin Tampereelta öljynvaihtohuollosta ja siellä kaikki meni niinkuin pitikin - kustannus tosin oli samaa tasoa kuin L:llä täällä snadissa.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Laakkosen Herttoniemen uudessa toimipisteessä on nykyään pikahuolto, jossa ei nokka kauaa tuhissut kun vika oli selvillä. Jos en ihan väärin kuullut, niin pakoputken happitunnistin on sökö eikä siis mitään välitöntä vaara ajelun suhteen. Osa meni tilaukseen ja onneksi on tosiaan tuo takuu vielä voimassa, niin ei tullut mitään kustannuksia.

 

Palvelu oli nopeaa ja asiallista, joten tällä kertaa olen ihan tyytyväinen Laakkoseen.

 

 

 

Siitä onkin näköjään aikaa kun tästä aiheesta on viimeksi kirjoiteltu, mutta pakko yrittää herättää keskustelua kun tämä vika eli tuo sama vika löytyi mun autosta eilen :(

 

Vaihdoin vähän alle pari kuukautta sitten mun v. 2004 Mini Cooperin v. 2005 Mini Cooper S:ään ja eilen kun lähdin duunista niin toi moottori-merkkivalo paloi. Vein auton tänään aamulla sinne Laakkosten pikahuoltoon ja kävin äsken hakemassa auton takaisin.

Sitä tässä ihmettelen että onko tämä joku yleinenkin vika S:issä?! Mun edellinen Mini toimi täydellisesti eikä siinä koskaan ollut ongelmia, mutta heti kun vaihdoin S:ään niin tuli tällanen. :'(

 

Korjaaja vielä sanoi että tässä mun autossa on ollut aikasemminkin tämä sama ongelma, mutta hän ei nähnyt koska se on ollut.

 

Ihmettelen suuresti sitä, onko tämä ihan normaalia että 3 vuotta vanhassa autossa on ollut sama vika jo 2 kertaa??????

 

Onko teillä muilla kokemuksia asiasta?

 

Lasku lähetettiin suoraan autokauppaan mistä auton ostin (Inchape Espoo / Mazda Espoo) ja katellaan sitten kuuluuko tämä niitten 1 vuoden takuuseen vai maksanko tämän 340 euron laskun itse..

Link to comment
Share on other sites

Diagnoosi maksut ovat uutta rahastusmeininkiä merkkiliikkeissä.Öljynvaihto välit pidentyneet,ja muut huoltovälit muuttuneet niin testerimaksut ovat keino rahastaa.Volvo maailmassa diagnoosimaksu on 50-60e paikkeilla.Aina kun testerillä lukee niin yleensä jotain vikoja on "päällä" tai "poistumassa" eli diagnostiikka havaitsee jotain jossakin ja vilkuttaa merkkivaloja.. Joskus kannattaa ottaa akun kenkä irti viideksi minuutiksi jolloin vikamuisti nollautuu ainakin jossain merkeissä!!! Lisäksi vikamuistin voi luetuttaa jossain muuallakin kuin merkkiliikkeissä!!!Ei vaikuta takuuseen!!! Ja eihän nyt jossain 2004-2005 vehkeissä takuuta juuri kai enää ole..Esim nuo valtuutetut Bosch- autosähkökorjaamot pääsevät lukemaan vikamuisteja..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 3 kuukautta myöhemmin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...