Jump to content

7,5" levyt ja peltivanteet


Rauno

Recommended Posts

mulla ei ainakaan ole ikinään ollut ongelmii etteikö 7" jarrut ois pysäyttänyt miniäni toki en viitsi hurjastella minilläni,kun tekee mieli kesällä hurjastella niin silloin otan vekottimen joka kiihtyy muutamassa sekunnissa sataa ja kulkee niin lujaa ettei uskalla ajaa täysii ja mitä jarruihin tulee niin ne kyllä riittää jo vakionakin (MP) ;D

Link to comment
Share on other sites

Varmasti kilvanajajista kaikki kaipaa parempia jarruja ja enemmän tehoa. ;D

 

Edelleen olen Simonitsin kanssa samaa mieltä, että 7" jarrut on ihan hyvät jarrut. Kesäautoon loistavat, kun ei tarvitse alvariinsa olla auton alla säätämässä. Kilvan ajoon en ota kantaa.

 

Jos jollukulla nyt makaa tallissa noita 7" "huonoja" jarruja, niin minulle voi tarjota. Laittaisin mielelläni rouvan autoon. ;)

Link to comment
Share on other sites

Mukavasti kirposi keskustelua, kiva :)

 

Mulla on 7" rippeet, mutta ei niistä ole kellekään iloa.

Kun ovat ns. originaalit, niin en henno luopuakaan vaikka niistä ei ole edes verkonpainoksi, niin murusina ovat (mm. satulat halki, levyt päreinä, toiseen napaan laakeri räjähtänyt ja jumissa..). Nuo toimittaa jarrujen virkaa ainostaan lennosta pinnojen väliin heitettynä ;D

Link to comment
Share on other sites

Toistaalta jos kyse on kesän kruisailuautosta, niin tarvitseeko niitä rumpujarrujakaan säädellä juuri koskaan? Museo maasturini täydellisestä käyttöentisöinnistä on nyt kulunut 16vuotta, eikä jarrujen säätöihin ole vielä kertaakaan joutunut koskemaan, jarrutyyppi ja mitoitussuhde ihan sama kuin Minissä (Miniä minulla ei koskaan ole rumpujarruilla ollut kruisailuautona, niin siitä en tiedä). Tosin tuollaisella rauhallisella kruisailulla ja jarrujen säätämättömyyden tarpeellisuudella tulee se miinuskin, nyt kun minunkin niitä tarvitsisi säätää, ei ne säädöt jumalauta liiku mihinkään :D

Link to comment
Share on other sites

Toistaalta jos kyse on kesän kruisailuautosta, niin tarvitseeko niitä rumpujarrujakaan säädellä juuri koskaan? Museo maasturini täydellisestä käyttöentisöinnistä on nyt kulunut 16vuotta, eikä jarrujen säätöihin ole vielä kertaakaan joutunut koskemaan, jarrutyyppi ja mitoitussuhde ihan sama kuin Minissä (Miniä minulla ei koskaan ole rumpujarruilla ollut kruisailuautona, niin siitä en tiedä). Tosin tuollaisella rauhallisella kruisailulla ja jarrujen säätämättömyyden tarpeellisuudella tulee se miinuskin, nyt kun minunkin niitä tarvitsisi säätää, ei ne säädöt jumalauta liiku mihinkään :D

maastureista eli nelivetoautoista,kun itse olen katsastanut vanhempaa ja uudempaa maasturia niin kertaakaan katsastusmies ei ole ajanut autoa jarrudynoon kun pelkäävät että neliveto hajoo jos ajaa dynoon eli katsastusmies ei ainakaan hylkää nelivetoautoo,ja vanhatmaasturit nehän menevät vähän mihin sattuu joten pieni jarruheitto ei meinaa mitään(käytännön kokemuksia neljästä maasturista vuosien varrelta) ;)

Link to comment
Share on other sites

Siis miten niin ei 7,5 jarruihin käy orkkis peltivanteet? Omiin käy ihan tavalliset peltivanteet ja jää vielä 5mm tilaakin.

Link to comment
Share on other sites

Vanteet mistä löytyy Dunlopin merkki, mahtuvat pyörimään. Mutta kannattaa kyllä ensin varovasti kokeilla kaikkia ja valikoida.

Meinasin joskus nuoruudessa rikkoa satulat, kun pistin pyörät kiinni ja lähdin ajoon.

Link to comment
Share on other sites

Erään käsityksen mukaan niitattuja vanteita ei ollut kuin ihan alkupään autoissa eli n. 59-61?

Muutoin noit tavallisia 3,5" vanteita on varmaan toista tusinaa vähän erilaista. Mut kyl kaikkien muiden kuin niitattujen pitäis mahtua pyörimään ihan normaalisti.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...