Jump to content

COOPER S: hankinta


koponenkustom

Recommended Posts

Cooper S hankinta olisi ajakohtainen ja mahdollisuus hommata tax freenä, joten kommentteja mitä lisävarusteita..

 

-Kannataako ottaa tehdasasennettu cooper works?

-Ilmastointiautomatiikka luonnollisesti

-Kattoluukkukin pyörinyt mielessä

-miten streot (harman kardon) vai laittaa soittimet itse

-penkkienverhoilu

 

?

Link to comment
Share on other sites

Tervetuloa ja onnea - olet 100. jäsen foorumilla!!!

 

Sitten asiaa. Itsellä ollut automaatti-ilmastointi ja olen tykännyt. Jos tuota MINIn ilmastointia vertaa mm. Audin tai Volkkarin automaagiisiin virityksiin, niin omasta mielestäni toimii huomattavasti "sivistyneemmin" - eli ei puhku kesäkuumallakaan kylmää ilmaa niin, että tukka hulmuaa. Jotkut sitten ei tykkää automaattisesta ilmastoinnista ollenkaan.

 

Kun tietää nämä Suomen merkkihuollot, joissa tuo Works-sarja pitää laittaa kiinni autoon, jos sen jälkikäten hommaa, niin suosittelen suoraan tehtaalla asennettua versiota. Heppu kyllä varmaan kertoo omat kokemukset oman Works-sarjan asentamisesta ja tarvittavasta paperisodasta. Itselläni ei tuosta mitään kokemusta ole.

 

Stereolaitteistosta ei voi oikeastaan kommentoida kuin riippuu tarpeista. Itselläni oli MINIn vakiopoppikoneet (Boost-soitin ja tehdaskajarit) ja mielestäni niistä ei kyllä ole suoraan sanottuna mihinkään muuhun kuin radion kuunteluun. Harman/Kardonin settiä en ole päässyt missään kuuntelemaan, mutta on se varmasti parempi kuin nuo vakiokamat. Eli jos haluat hifistynyttä ääntä ja lisää painetta, voi tuo h/k-setti olla ihan jees. Jos kuintenkin vaadit vielä jotain parempaa (kunnon bassoja/reilusti enemmän ääntä/paremman soundin), niin ainut tie on alkaa rakentamaan hifejä itse. Tietysti budjetti laittaa jonkunmoiset rajat tähänkin. Helpolla pääset, jos otat nuo h/k:t. Omasta MINIstä löytyvää itse rakennettua settiä voi tietysti sopivan tilaisuuden tullen koekuunnella täällä Helsingissä (vaihtelevasti myös muualla Suomessa).

 

Kattoluukku on kyllä jees. Tietty Cabrio olis veilä coolimpi! ;D paalin BRG cabrio ässä oli kyllä räntäsateessakin nätti kuin sika pienenä!

 

Tuohon penkkiverhoiluun saa joku muu kommentoida jotain. Itsellä kun on "vain" kangasverhoilu, mutta olen kateellisena katsellut muissa autoissa olleita puoli- ja kokonahkapenkkejä.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Terve!

 

Worksistä kannattaa lukea muunmuassa northamericanmotoring.com:sta jossa worksiä on haukuttu syvimpään maanrakoon. (works omistajat ko. foorumilla ovat ns. Team Craptastic ;) ). Mutta heppu varmaan kertonee omat kokemuksensa.

Itse viritän autoni mielummin aftermarket osilla jolloin saa just sitä mitä haluaa ja vieläpä halvemmalla, mutta takuujutut on sitten oma lukunsa...

 

Ilmastointiautomatiikka on mielestäni hyvä valinta, itsellä ei ole mutta sen pois jättäminen harmittaa vieläkin...

 

Kattoluukku on iso, kallis ja makea, mutta lisää painoa pahimpaan paikkaan...

 

Verhoiluksi ottaisin puolinahkaverhoilun, siinä yhdistyy nahkaverhoilun tyylikkyys ja kangasverhoilun mukavuus ja "pito".

 

 

.silli

Link to comment
Share on other sites

Tervetuloa jäsen nro 100  !

Jos sun ässän hankinta toteutuu, niin saat siihen MINI2-FINN.com tarrat. Eli se on huomion osoitus tästä tasa luvusta.  ;D

 

-Kannataako ottaa tehdasasennettu cooper works?

Tähän on vaikea antaa suoraa vastausta.

Hinta/laatusuhteella mitaten ei kannata eli saa paljon halvemmalla hevoset muilla keinoin. Siihen löytyy kokemusta tietoa tältäkin foorumilta. Mutta jos arvostaa perinteitä, takuuta ja aikoo pitää miniä  ~10 vuotta niin suosittelen.

 

Tiedä sitten mitä eroa on tehdas- tai suomi asennuksessa. Näillä ohjeilla meikäläinenkin olis lähes onnistunut asentaa wermeet paikoilleen Kitti 1, Kitti 2. Nykyisin ei tietääkseni ole mitään ongelmia works:n rekistöröinnissä. Maahantuojalla on 210 hv:n works:n poikkeuslupa AKE:lta.

 

-miten streot (harman kardon) vai laittaa soittimet itse

Jaaha ... mielestäni minin omat soittimet on tarpeeksi hyvät. Itse kuuntelen musiikit muualla kuin autossa eli ainoastaa soitan minissä musiikkia. Nää on vähän makuasioita ...  ;)

 

-penkkienverhoilu

Muistelisin omassa minissä olevan puolinahkaverhoilun, joka sopii yleis-istuimen materiaaliksi. Jonkin verran arkaa toi nahka, alkaa kuskin penkki kuluun reunasta. Eli siihen jää helposti käytön jäljet. Kesä aikaan mukavampi toi kangas pinta ...

Link to comment
Share on other sites

Mä rastittaisin nyt kattoluukun ja automaatti-ilmastoinnin. Muutoin aika lailla nykyisillä menisi, tippatutka kyllä jäisi nyt pois, vaikka samalla menisi ihan mukava automaattisesti himmenevä taustapeili. Tai ainakin ennen ne oli samaa komboa.

 

Vaikka Works on armottoman kallis, on se muuten varmaan ainoa lisävaruste, josta myydessä saa edes jotain takas! No, niillä hinnoilla...  ;D

 

edit: niin, ja piti vielä sanomani, että kannattaa varmaan kuunnella tavallista boost-soitinta ennen valintaa. Riittää ainaki mulle ihan hyvin  :)

Link to comment
Share on other sites

Vaikka Works on armottoman kallis, on se muuten varmaan ainoa lisävaruste, josta myydessä saa edes jotain takas!

 

~ 2000 egee on ollut works lisä 03/04 mallisilla ässillä ja jos on saanut vanhat wermeet myytyä (ahdin, putkisto, kansi) niin onhan toi normaalia enemmän lisävarusteesta saatu.

Link to comment
Share on other sites

Tuossa Silli ja Hiffe ansiokkaasti selvittikin sen, että ns. aftermarket-osilla saa halvemmalla enemmän tehoa, jos sitä on hakemassa. Tietysti, jos se Works on "SE" juttu (kuten ilmeisesti Hepulla), niin sittenhän se on se juttu.

 

Sen verran on huonoja kokemuksia näistä pääkaupunkiseudun jälleenmyyjien merkkihuolloista, että suosittelisin asennuttamaan sen setin jossain muualla, mieluiten siellä tehtaalla. Tietysti muualla Suomessa homma voi onnistuakin ihan ilman irvistelyä ja hampaiden kiristystä.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Itselläni on ihan manuskailmastointi ja sen kanssa olen tullut toimeen erittäin moitteettomasti. tuhat euroa lisää siihen on kuin heittäisi thyyninkirahaa hukkaan :)

 

Mitä tulee stereoihin, suosittelen harmania lämpimästi. Erään hifiasentajan kanssa niitä speksailtiin, väitti että voisi olla parasta mitä bemarilla on konsernissaan tarjota. Hintakaan ei päätä huimaa.

 

Nahkaa, ilman muuta nahkaa :) Chilin kanssa lisähintaa tulee "vain tonni" ja mun mielestä ne on vaan niin makeat verrattuna siihen ehkä snadisti halvannäköiseen "reikäkankaaseen" mitä on vakiona Chilissä. Itselläni on sinimustat, eikä ne kyllä ole hiostavatkaan, edes kuumalla kesäpäivällä :)

 

Ja ilman muuta, ne runflatit mäkeen. Ehkä kauheinta, mitä autoileva maailma on viime vuosina päässyt kokemaan :) Rengas on niin järjettömän kova että se vaan vinkuu, vinkuu eikä pidä. Itse otin omani suoraan kitkoilla, vaihtoivat ne lähes päikseen..ei muuta kun kunnollista puhkeavaa settiä alle niin homma toimii.

 

Yksi ainoa varuste mikä jäi itseäni häiritsemään puuttuessa on antrasiitin värinen katto. Jos ja kun sisusta on tumma ja katto vaalea, häiritsee se ainakin minua. Ei ol kallis varuste joten suosittelen ilman muuta!

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...