Jump to content

Morris Mini -68


seduck

Recommended Posts

Tervehdys kaikille tasapuolisesti!

 

Tuli jo aiemmin viivyttyä täällä kun hommasin 77 vuosimallin Leyland Minin mutta kun ihminen päättää rohmuta liikaa tavaroita niin joskus pitää aina jostain luopua ja niin sai Leylän mennä seuraavalle harrastajalle.

 

Pyörittyäni aikani Datsun-maailmassa (omistaen kaksi 100A datsunia) tuli yksi dasse myytyä pois ja näin ollen rahoille piti saada heti sijoituskohde. Toista vuotta olen miettinyt yhden Minin hommaamista mutta auton ollessa panttina omistajan velkojen takia, kaupat vaikuttivat täysin mahdottomilta. Vihdoin päätin ottaa asiasta enemmän selvyyttä ja sain kuin sainkin sitten tämän velkaMinin hommattua itselleni. Autossa ei siis ole mitään velkoja eli sain ihan hyvän ja asiallisen projektin. Ja ehkäpä vielä edullisesti.

 

Mini on siis vuosimallin 68 Morris. Alunperin vissiin ollut tonnisella koneella mutta paikallaan on 850. Autossa on hitsattavaa ja maalit on vissiin huonojen pohjien takia rapissut paikoittain. Tankki on sisältä ruosteessa ja jäähdytin ratkennut alasaumasta. Eli kaikkea pikkusäätöä luvassa.

 

 

mini.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tässä pari lisä kuvaa. Tuo kuskin puolen takakulma on hieman väsähtänyt alas päin. En ole tutkinut vielä sen tarkemmin mutta eiköhän siellä joku osa ole hieman antanut periksi.

 

Sisältä on joku yrittänyt verhoilla kaiken uusiksi. Penkit on hyvin tehty (ehkäpä joku ammatti-ihminen) ja kaikki muu on jonkun omia viritelmiä. Tulipa auton mukana tuota valkoista "nahkaa" rulla mukana. Pitänee joskus vähän siistiä paikkoja.

 

0642.jpg

 

0641.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tossa vuosimallissa on jousituksessa hydrot eli paineet tippuneet.Etupenkit näyttää ihan asiallisilta,tosin "herkkä"väri.Kantsii purkaa sisältä kaikki pois,kun alat projektoimaan,muuten ne ei kohta ole valkoisia.Projekti iloa!!

Link to comment
Share on other sites

Tossa vuosimallissa on jousituksessa hydrot eli paineet tippuneet.Etupenkit näyttää ihan asiallisilta,tosin "herkkä"väri.Kantsii purkaa sisältä kaikki pois,kun alat projektoimaan,muuten ne ei kohta ole valkoisia.Projekti iloa!!

 

Mites noissa hydroissa saako niitä paineita takas vai pitääkö uusia kaikki kilkkeet sinne?

 

Sisusta on tarkoitus kyllä purkaa kokonaisuudessaan pois. Pohjassa muutema valoa läpi päästävä kohta on, joten kipinät tulee lentämään. Valkoinen on väriltään aikas paha. Ei kehtaa ihan työmatkaautoksi tuota tehdä, vois kuskin penkki vaihtaa väriä melko nopeaan kun raksa/autokorjaamo hommia tekee. :D Auto on vissiin joskus ollut valkoinen jonka mukaan tuota on sitten joku hahmotellut. Mutta saa nyt alkuun pysyä moisena.

Link to comment
Share on other sites

Jos putket ja pussit on ehjät,niin paineet saa takas.Virallisella pumpulla tai oma tekosella,aihetta on käsitelty täällä aikasemminkin.Sitä en tiedä,löytyykö sieltä päin laitetta,täällä lähin Imatralla.

Link to comment
Share on other sites

Jos putket ja pussit on ehjät,niin paineet saa takas.Virallisella pumpulla tai oma tekosella,aihetta on käsitelty täällä aikasemminkin.Sitä en tiedä,löytyykö sieltä päin laitetta,täällä lähin Imatralla.

 

Voisihan sitä veikata että joku kohta on fuskannu. Ei kait noi iteksiään paljoa paineita päästele jos on paikat ehjiä.

 

Joensuussahan nuita Mini-harrastajia tuntuu useita olevan. Pitänee alkaa heitä metsästämään ja kyselemään :D

Link to comment
Share on other sites

Kyllä ne paineet ajan kanssa voi suotaa, vaikkei varsinaista vikaa olisikaan. Kannattaa ainakin ensin laittaa paineet ja tutkia.

Taitaa silti olla projektissa sen verran laittoa, että joudut kuitenkin paineet poistamaan paineet kun alustaa laittelet?

Veikkaan että alunperinkin ollut 850 mk2, vai onko rek.otteessa toisin?

Jos entisöintiä teet, niin nuo hienot valkoiset sisustat ei ole alkuperäiset. Ihan siististi kyllä verhoillut.

Valkoista sisustaa ei ole ollut missään Minissä alunperin.

Mittari näyttäisi olevan valkopohj., joten se on napattu 64 tai vanhemmasta.

Link to comment
Share on other sites

Tarkoitus tällä hetkellä ois että sais ensi kesäksi ajoon ja ehkä sitten sitä vakavampaa entisöintiä joskus jos siltä tuntuu. Ei näin uusia Minejä oikein kehtais entisöidä (no ei sentäs) :D Mutta saa nyt nähdä mitä tuo loppujen lopuksi on syönyt, mikä toimii ja mikä ei.

 

Ultimaattisena haaveena on aina ollut korkeintaan vm.65 Mini ja toinen haave on ollut omistaa joskus 60-luvun vani.

Link to comment
Share on other sites

https://www.mcff.net/forum/viewtopic.php?f=8&t=1198

 

Tuollahan ois sellainen myynnis ei tarttis enää haaveilla ku ostais vehkeen pihaan ;) .

 

Toki on :D On tullut tuotakin ihasteltua mutta eipä ole tuota rahaakaan ylimääräisiä. ::) Yksi tod.näk. pohjaton vanin raato makaa täällä Pohjois-Karjalassa eräiden puiden siimeksessä mutta ei siitä rungosta tuskin enää mitään jäiskään jäljelle jos sitä erehtyisi siirtämään.

Link to comment
Share on other sites

https://www.mcff.net/forum/viewtopic.php?f=8&t=1198

 

Tuollahan ois sellainen myynnis ei tarttis enää haaveilla ku ostais vehkeen pihaan ;) .

 

Toki on :D On tullut tuotakin ihasteltua mutta eipä ole tuota rahaakaan ylimääräisiä. ::) Yksi tod.näk. pohjaton vanin raato makaa täällä Pohjois-Karjalassa eräiden puiden siimeksessä mutta ei siitä rungosta tuskin enää mitään jäiskään jäljelle jos sitä erehtyisi siirtämään.

 

Mä voisin ottaa siitä vanista takakyljet talteen... ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

No nyt on Ministä savut otettu. Vaikeuksien kautta voittoon. Kiitos Turbo69:lle kaasarista ja tuhannesti!! :D Hieman saattaa olla säädöt kaasarissa vikasuunnilla mutta hyvin kyllä kone kävi. Ja kulki vieläpä eteen ja taakse eli kytkin, 1-vaihde ja pakki toiimivat ainakin :D Meinasi vaan pihamaalle upota kun oli lumi pehmoista. O0

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Olisko linkkivinkkiä miten kannattas noi takasivulokerot irrotella? ei kehtais rälläkällä joka paikkaa raapia. Näyttäs niiden pohjalla olevan ruostelastua ihan hyvin. vai rälläköikö vaan alakautta kunnon palat ja uutta peltiä tilalle?

 

Muuten vaikuttas hytin pohja muuten suht kova olevan.. :)

Link to comment
Share on other sites

Hyvin on joku pinnan tehny :)

 

No koko auto on jonkun ensikertalaisen taidonnäyte eikä ole taidoista ollut oikein tietoa, liekkö edes teoriapuoli. Nuo takalokerot oli vielä vuorattu vaahtomuovinpalasilla täyteen. Liekkö vielä kaadettu sangollinen vettä päälle :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...