Jump to content

Vika vaihdelaatikossani (MCS)?


Tomppa

Recommended Posts

Ajoin puolitoista vuotta Cooperilla ja viime tiistaina tuli uusi S ;D. Tiedän, että Cooperissani oli brittivalmisteinen (Midland Gear) laatikko ja nykyinen on Getrag-merkkinen. Siksi en tiedä millaiselta sen uuden pitäisi tuntua. Uudessa autossa tuntuu kuitenkin, että vaihteet menevät "ahtaasti" sisään ja kakkosvaihteelle vaihtaessa tulee 80% kerroista "raapiva" ääni. Ei siis sellainen kun autokouluoppilas yrittää ilman kytkintä vaihdella väärälle vaihteelle, mutta vähän "hiljaisemmin" raapiva kuitenkin. Autolla on nyt ajettu vasta 200 km, joten en tiedä onko se vain "uutuuden jäykkyyttä". Toki pitää kysyä myyjältä (Laakkoselta), mutta ajattelin ensin kysyä teiltä jos kellään on kokemusta moisesta ja mahtaako hävitä itsestään/kuulua asiaan.

 

Tämä foorumi on muuten hieno asia! Ajattelin, että kehtaan rekisteröityä tänne kun tämä aihe on minunkin "juttu".

Link to comment
Share on other sites

Mulla Cooper ´02, jossa oon huomannu itse, että kakkoselle vaihdettaessa voi korkeilla kierroksilla tulla helposti ns. vaihtovirhe, eli kytkin pohjaan, liikaa kierroksia ja... krunks ... ;D

 

Muuten ei ole ollut mitään kummempaa vaihteistossa, vaikka se Midlandin surullisen kuuluisa 5v-laatikko onkin.

 

Vie sinne L:lle kun kerran takuuta on reilusti ja hoida homma kotiin. Takuuajan jälkeen toi on sitten kokemuksesta hankalaa/mahdotonta.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Vie sinne L:lle kun kerran takuuta on reilusti ja hoida homma kotiin. Takuuajan jälkeen toi on sitten kokemuksesta hankalaa/mahdotonta.

 

n.

 

Niin siinä kävi, että koko vaihdelaatikko menee vaihtoon. Laakkosella koeajoivat ja totesivat, että synkronointirenkaissa on vikaa tai hammasrattaan leikkauksessa on tapahtunut virhe. Eli rattaaseen on voinut jäädä ylimääräinen "uloke". Joka tapauksessa koko loota menee vaihtoon ja homma kestää kaksi päivää. Aika on 13.12. Näköjään näinkin paha valmistusvika voi päästä tarkistuksista läpi tehtaalla  :o

Link to comment
Share on other sites

 

Niin siinä kävi, että koko vaihdelaatikko menee vaihtoon. Laakkosella koeajoivat ja totesivat, että synkronointirenkaissa on vikaa tai hammasrattaan leikkauksessa on tapahtunut virhe. Eli rattaaseen on voinut jäädä ylimääräinen "uloke". Joka tapauksessa koko loota menee vaihtoon ja homma kestää kaksi päivää. Aika on 13.12. Näköjään näinkin paha valmistusvika voi päästä tarkistuksista läpi tehtaalla  :o

 

Hyvä, että hoituu pois päiväjärjestyksestä ilman ihmeempiä mutinoita. Vai ymmärsinkö oikein, että meni ihan suoraan takuuseen?

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Höh... Mutta hyvä juttu, että hoituu heti pois alta. Toivottavasti ei nyt jää mitään traumoja MINIn suhteen, niin loistava auto se on. Pian pääset suorittamaan sisäänajoa tosissaan, have fun! 8)

 

Mulla Cooper ´02, jossa oon huomannu itse, että kakkoselle vaihdettaessa voi korkeilla kierroksilla tulla helposti ns. vaihtovirhe, eli kytkin pohjaan, liikaa kierroksia ja... krunks ... ;D

 

Joo, pari kertaa käynyt kanssa noin... ;D

Link to comment
Share on other sites

Höh... Mutta hyvä juttu, että hoituu heti pois alta. Toivottavasti ei nyt jää mitään traumoja MINIn suhteen, niin loistava auto se on. Pian pääset suorittamaan sisäänajoa tosissaan, have fun! 8)

Tämä on minun toinen MINI, joten se ehkä selittää kuinka kiintynyt minäkin siihen olen. Mitä nyt pienistä. Uusi vaidelaatikko sisään ja se on siinä. Ei jäänyt traumaa  ;) :). Tämä uusi on nyt tehtaalta saakka tilattu niillä vaihtoehdoilla ja väreillä joita halusin, joten nyt alkaa olemaan aika "minun näköinen". Niin, kyllä tuo vaimokin on tyytyväinen  ;D. Ainut ongelma nyt on tuo 4500 kierrosta jota ei saisi ylittää  :P

Link to comment
Share on other sites

Tosi kiva kuulla, että saat sen takuuseen ilman mutinoita. Toisaalta niin sen pitääkin olla noin nuoren auton kanssa. Itselläkin menossa jo toinen Mini, joten ymmärrän kiintymyksesi. Aika paljon on valmis antamaan anteeksi mahdollisia vikoja kunhan saa noin kivalla kaverilla ajella  :)

 

P.s. olisiko sinulla kuvia autostasi meidän iloksemme?

Link to comment
Share on other sites

Mulla Cooper ´02, jossa oon huomannu itse, että kakkoselle vaihdettaessa voi korkeilla kierroksilla tulla helposti ns. vaihtovirhe, eli kytkin pohjaan, liikaa kierroksia ja... krunks ... ;D

Ahaa, en siis ole ainoa, jolla on moista tapahtunut. Olenkin ihmetellyt kun on moinen tapahtunut muutaman kerran, sillä olen 100% varma että kytkintä olen oikein käyttänyt ;D

Link to comment
Share on other sites

Ahaa, en siis ole ainoa, jolla on moista tapahtunut. Olenkin ihmetellyt kun on moinen tapahtunut muutaman kerran, sillä olen 100% varma että kytkintä olen oikein käyttänyt ;D

 

Joo... Jotenkin outoa, kun tota ei tapahdu muilla vaihteilla, vaikka olen kyllä kokeillutkin useaan kertaan. Ehkä toi johtuu synkronoinnista tai sitten vaan siitä ettei osaa vaihtaa oikein.  :D ::)

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Tosi kiva kuulla, että saat sen takuuseen ilman mutinoita. Toisaalta niin sen pitääkin olla noin nuoren auton kanssa. Itselläkin menossa jo toinen Mini, joten ymmärrän kiintymyksesi. Aika paljon on valmis antamaan anteeksi mahdollisia vikoja kunhan saa noin kivalla kaverilla ajella  :)

 

P.s. olisiko sinulla kuvia autostasi meidän iloksemme?

Oikeassa olet.

 

Kuvia ei nyt oikein ole vielä. Voin lähettää kuvia kun jossain vaiheessa saan otettua. Nythän tämä on ollut vasta niin vähän aikaa, että olen keskittynyt enemmän ajamiseen kun valokuvaamiseen ;D.

Link to comment
Share on other sites

 

Joo... Jotenkin outoa, kun tota ei tapahdu muilla vaihteilla, vaikka olen kyllä kokeillutkin useaan kertaan. Ehkä toi johtuu synkronoinnista tai sitten vaan siitä ettei osaa vaihtaa oikein.  :D ::)

 

n.

Mun mielestä tuo tapahtui silloin tällöin Cooperin kanssa. Kuitenkin sen verran harvoin, että sitä usei mietti, että teinköhän minä jotakin väärin. Silti tuntui aina, että kytkin oli pohjassa koko ajan ja kaikki oli oikein. Silti tuli "krunks". Ilmeisesti synkronointi ei ihan aina "ehdi mukaan" tai jotakin.

 

Tässä uudessa autossahan se on lähes joka kerta, joten se on jotakin aivan muuta  :-/

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...