Jump to content

Käyntihäiriö


artukainen

Recommended Posts

Missäköhän mahtaa olla vika, kun orkkis -67 kasipuolikas käy kuin traktori? Aluksi tuntui, että kone käy kolmella, mutta sitten tyhjäkäynti muuttui röpöttäväksi, ja kaasua painaessa pakoputkessa paukkui oikein kunnolla. Aiemmin mini kävi ihan nätisti, enkä ole tehnyt mitään muutoksia sytytyslaitteisiin tai mihinkään muuhunkaan.

 

Mittasin katkojan kärkivälin, ja se oli suunnilleen 0,5mm. Sääsin sen 0,4 milliin, mutta käynti muuttui entistä huonommaksi. Tyhjäkäyntiä ei ole ollenkaan, ja kaasutettaessa putkessa käy jatkuva pauke. Ääni on kuin kiihdytys-harrikassa. Hieno saundi, mutta ei sovi tähän autoon.

 

Juhannus tulee ja hermo menee. Mikä siis neuvoksi?

Link to comment
Share on other sites

Tarkista venttiilivälykset.Mittaa puristukset.Pakoventtiilit kantaa tai sit palaneet.Vanhat moottorit ei tykkää nyky bensasta.Käytätkö lisä-ainetta?

Link to comment
Share on other sites

Kiitos vinkistä. Täytyypä tarkistaa ja mitata. Ja kyllä, käytän bensassa lisäainetta. Rekisteröinnin ja mm. venttiilien säädön jälkeen kyseisellä minillä on ajettu kahtena kesänä yhteensä n. 50 kilometriä, eli nykybensa tai lisäaine eivät ole paljon päässeet vaikuttamaan suuntaan tai toiseen.

Link to comment
Share on other sites

Missäköhän mahtaa olla vika, kun orkkis -67 kasipuolikas käy kuin traktori? Aluksi tuntui, että kone käy kolmella, mutta sitten tyhjäkäynti muuttui röpöttäväksi, ja kaasua painaessa pakoputkessa paukkui oikein kunnolla. Aiemmin mini kävi ihan nätisti, enkä ole tehnyt mitään muutoksia sytytyslaitteisiin tai mihinkään muuhunkaan.

 

Mittasin katkojan kärkivälin, ja se oli suunnilleen 0,5mm. Sääsin sen 0,4 milliin, mutta käynti muuttui entistä huonommaksi. Tyhjäkäyntiä ei ole ollenkaan, ja kaasutettaessa putkessa käy jatkuva pauke. Ääni on kuin kiihdytys-harrikassa. Hieno saundi, mutta ei sovi tähän autoon.

 

Juhannus tulee ja hermo menee. Mikä siis neuvoksi?

 

Samalla kannattaisi varmaan vaihtaa katkojankärjet ja kondensaattori uuteen ja säätää sytytys kohdalleen.

Sitten vois tarkistaa venttiilivälykset ja mitata/ verrata puristuspaineita eri sylintereissä.

Tarkistaa imu-/ pakosarjan kiinnitys ja tiiviste, alipaineletku ja mahdolliset vuodot.

Kaasutin, seos ym ym ..vaihtaa ilmasuodatin samalla jne jne. : )

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...