Jump to content

Paradice Cars...


Sjannis

Recommended Posts

Satuin näkemään tänään Paradice Carsin myyjän Turun Motonetin pihalla, enkä voinut vastustaa kiusausta mennä kertomaan kokemuksiani myymästään Ministä. Ihan asiallisesti kyselin, että oliko katsastusmies tuttu kun tuon läpi päästi ja että kilometrejä ei paljon ole tullut kun Mini on koko ajan pukeilla.

Siihen hän vastasi hodaria nassuttaen, että "sellasia ne o".

Mitäpä siihen enää lisäämään...  :P

Enpä siinä nyt enempiä jaksanut ruveta murisemaan, itsepähän tuohon Miniin rahani laitoin kenenkään pakottamatta. :)

 

Sanon vaan, että jonkun muun vuosimallin 1996 auton olisin jo jättänyt heitteille tuollaisena, mutta Mini vaan saa kaiken anteeksi kun on Mini. ;D

Link to comment
Share on other sites

Satuin näkemään tänään Paradice Carsin myyjän Turun Motonetin pihalla, enkä voinut vastustaa kiusausta mennä kertomaan kokemuksiani myymästään Ministä. Ihan asiallisesti kyselin, että oliko katsastusmies tuttu kun tuon läpi päästi ja että kilometrejä ei paljon ole tullut kun Mini on koko ajan pukeilla.

Siihen hän vastasi hodaria nassuttaen, että "sellasia ne o".

Mitäpä siihen enää lisäämään...  :P

Enpä siinä nyt enempiä jaksanut ruveta murisemaan, itsepähän tuohon Miniin rahani laitoin kenenkään pakottamatta. :)

 

Sanon vaan, että jonkun muun vuosimallin 1996 auton olisin jo jättänyt heitteille tuollaisena, mutta Mini vaan saa kaiken anteeksi kun on Mini. ;D

 

Vähän sama juttu mulla aikoinaan, kun hain sieltä minin. Onneksi osasin katsoa paikkoja läpi jonkunverran ja sainkin tingittyä hintaa mukavasti alas.

 

Tosin nyt helmoja korjatessa olen ihmetellyt, että mikä hel***** katsastuspaja tuon on aikoinaan läpi päästänyt  :'(

 

Jos tosissaan olisi haluttu syynätä, niin molemmat helmat olisivat tipahtaneet alas pienestä nakutuksesta hakulla. Mutta turha sitä on valittaa, kun tuli ostettua. Tosin nyt mini on jo huomatavasti paremmassa kunnossa kuin ostaessa. Ja ainahan tuollainen on läpi käytävä, vaikka mikä timantti olisi. Eihän se muuten harrastusta olisi  :D

Link to comment
Share on other sites

Autoni siis Paradice Cars maahantulokatsastanut tänä keväänä, jonka jälkeen tähän mennessä todettuja vikoja mm:

 

- takahelmat ruosteessa, peitetty massalla

- sivuhelmat ruosteessa, mallia reikäjuusto, peitetty massalla

- etulattian etuosat osittain läpiruosteessa, peitetty massalla

- takajarrut 50% jumissa

- etujarrut 25% jumissa

- jouset loppu, ainakin olivat pois otettaessa aivan littanat

- öljyvuoto vaihdevivuston ja laatikon yhtymäkohdasta, vaihdoin stefan, mutta taas vuotaa hiukan :(

- oikeanpuoleinen raidetangon pää kulunut

 

Ei ole se myyjän hel....n tarkka ja jota hän "ei tuntenut" katsastusmies esim. ollut ruostekohtia löytänyt eikä naputellut eikä raidetangon päätäkään käskenyt vaihtaa... :-?

Itselläni on kyllä tullut hylsy katsastuksessa jo pelkästään kuluneen raidetangon pään takia.

 

Näin jälkikäteen ajateltuna olisi ollut hyvä olla joku Mini-asiantuntija mukana tai edes itse palaa vähän vähemmän innokkaasti Miniä kohtaan... :P

 

No, nyt tulee sitten uusittua kohta kohdalta ja ajettua vain kesäisin niin eiköhän tuo nyt jonkun aikaa sitten kestä. :)

Link to comment
Share on other sites

Itse mietin pitkään vaihtoehtoja, ostaa Paradise Carsilta vai hakea itse Saksasta. Onneksi hain itse, katsastusmies innostui oikein kehumaan Miniä, ei ruostetta alustassa eikä muita vikoja.

Itse koripelleissä pari pientä ruosteenalkua, mutta ne laitetaan talven aikana kuntoon ja nämä oli ostohetkellä tiedossa. Jo, ennenkuin lähdin autoa hakemaan.

Link to comment
Share on other sites

Edellä kerrotun kuntoiset Minithän ei Saksassa maksa juuri mitään.

Niistähän kauppias saa täällä parhaan katteen.

Eihän jobbarin ole mitään syytä "helmiä" metsästää ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Joo,kauppaahan hän vain noilla tekee.Tuskin niin kovin kiintynyt on autoihin..  ;D No mä aikoinani myös ostin häneltä auton ja vikoja aluksi piisasi,mutta ei Miniä ostaessa voikkaan tuudittautua "että hyvä ostos tuli ostettua" vaan enemmän tai vähemmän harrastepelejä nuo ovat. Onneksi osat halpoja ja kohtuu helppoja on korjaukset. Onnistuu ihan harrastetiloissa/harrastusvälinein..  ;D

Link to comment
Share on other sites

No, onneksi minunlaisiani höynäytettäviä löytyy Suomenmaasta niin jobbaritkin saavat leipää syödäkseen.  ;D ;D

 

Voi olla kylläkin, että Paradice Carsin maine kiirii hyvää vauhtia, koska samat Minit ainakin ovat olleet myynnissä jo monta kuukautta. Hinnan alennus saattaisi auttaa asiaan.

 

Muistaakseni jonkun tutkimuksen mukaan kaupanteossa tapahtuneista huonoista kokemuksista, joita asiakas on kokenut, kuulee n. 10 ihmistä. Hyvistä kokemuksista taas n. 0-2 ihmistä.

 

Toivottavasti ainakin omat kertomukseni ovat vaikuttaneet siihen, että sieltä ostoa harkitsevat syynäävät autoa ainakin jonkun verran tarkemmin, ennen kuin latovat ylihintaa tiskiin... :P

Link to comment
Share on other sites

Ostin omani kesällä kyseisestä firmasta ja toistaiseksi ei ole tullut vastaan mitään ylläreitä. Mini ei kylläkään heillä montaa päivää kerennyt seisomaan sillä oli tullut vaihdossa 2000 vuoden Miniin muistaakseni viikkoa aikaisemmin.

 

Minua ennen Minin on omistanut Suomalainen mieshenkilö joka näyttää pitäneen autosta hyvää huolta. Ruostetta löytyy muutamasta kohtaa ja ne olis tarkoitus korjata kunhan saa tuon Kupla projektin valmiiksi että on jokin kulkine millä käydä töissä.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 kuukautta myöhemmin...

kävin muutama päivä sitten hieromassa kauppoja ja puhelimessa myyjä osoitti vaihturiin todella paljon mielenkiintoa ja kehui myymäänsä miniä todella hyväksi,kun saavuimme paikanpäälle mini osoittautui alaarvoiseksi jossa ei hinta ja laatu ei kohdannut,kumminkin aloin hieromaan kauppoja mutta myyjä tyrmäsi heti vaihturin ,kysyin miksei kertonut puhelimessa että vaihturi ei kiinnosta,sanoi että ei muistanut millaista vaihturia tarjosin vaikka juteltiin juuri ennen puhelimessa jossa osoitti kiinnostusta,vaihturi ei ollut mukana mielen muutos tapahtui yllättäen,sanoin myyjälle että jos ois sanonut puhelimessa että ei huoli pyöriä vaihdossa en olisi tullut ollenkaan paikan päälle, jäi vähän karvas maku suuhun kyseisestä liikkeestä mutta tulihan nähtyä tuokin paikka livenä

Link to comment
Share on other sites

Samanlaista näyttää olevan touhu heillä myynnissä olevien purku-Minien osienkin kanssa. Kyselin keväällä MPi:n ajovalojen korkeuden säätömoottoria kun tuli äkillinen tarve hommata sellainen katsastusta varten... Käytetystä säätömoottorista pyydettiin huimat 100 euroa...en sentään ollut hölmö ja ostanut sitä. Tilasin samantien uuden Mini Spareslta hintaan 34 puntaa eli silleen...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Meikäläinen teki aikoinaan (onnekkaasti) niin, että etsin mobile.de:stä 10 ehdokasta 1998-2000 mallisista, jotka olivat alle 30000 tkm mittarissaan olevia ja noin 8000-10000 hintaisia. Sitten annoin listan (tai oosan siitä) Paradice Carsille, että tuokaa sieltä noista hintalaatusuhteeltaan noista paras, kun peukalo sattuu olemaan keskellä kämmentä. No, 1998 oli ollut autoliikkeen ikkunassa koristeena 2,5v ja muutenkin kuin uusi (8200 ajettu) ja hinta oli haarukan alarajalla, joten kertoi olleen paljon parempi ja kunnoltaan uudempi kuin listallani olleet 2v. uudemmat. Onneksi en uudempaa silloin tuonut, olisi verot olleet vieläkin kovemmat. Se, mikä oli listallani ykkösenä, oli myös kauppiaan mielestä paras, olikohan sijainti sitten myös sopivin, mutta aika kohdilleen osunut valinta, vaikka lähes "sika säkissä" -tekniikalla, eli mobile.de -tietojen ja kuvien, Mini-kauppiaan osaamisen ja ministereiden kauhukokemusten varassa olinkin. 10t hintainen, museoikäinen, tais olla listalla, mutta kaukana ja raakkautui pois, koska oisin joutunut huoltamaan sen itse...

 

Tämä tekniikka voi tuottaa aivan ok tuloksen nykyäänkin - Paradice Carsille voi varmaan edelleen antaa hakutoimeksiannon, jos ei itse ehdi lähteä hakemaan tai ei osaa kieliä.

Link to comment
Share on other sites

Lisäyksenä: Jos nyt olisin ostamassa Miniä, niin hakisin mobilesta vaihtoehdot suunnilleen samoilla kriteereillä kuin aiemmin, mutta hakisin pelin jonkun Saksaa ymmärtävän kaverin kanssa, joka on aiemmin hakenut autoja ja osaa ne rekisteröintijutut. Verot tulee nykyisellä lailla paljon pienemmäksi, joten noin kympillä-kahdellatoista sais taas lähes uuden pelin alle ja ympärivuotiseen käyttöön...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 viikkoa myöhemmin...
  • 11 kuukautta myöhemmin...

Huh, miten mä en oo huomannu tätä :o

 

Ompas melkoset mädät omannut tuo biili. Huomasin, että melko vanha topicci, onko asia edennyt mitenkään ja onko auto nykyään ajossa? Itsellä oli myös lieviä vaurioita helmoissa, kun hain tuon oman tuolta Paratiisin mieheltä. Melkonen jobbiukko sanon kyllä. No, nyt on mädät korjattu omassa ja ajatus oli leimalle mennä 3 vuoden tauon jälkeen (josta 2 vuotta ja 364 päivää omaa saamattomuutta ^-^ ).

 

Mutta tosiaan, ei olis kyllä menny tuo minun "normaalilla"katsastuksella läpi mistään asemasta eli oli jo ruostereijät selkeästi näkyvissä. Luulen, että Paratiisimiehellä on joku kytky jossain konttorilla >:(

 

Edit: omani on leimattu aikoinaan A-Katsastus Salossa. Missäs sulla oli?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...
  • 8 kuukautta myöhemmin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...