Jump to content

Igor

Jäsenet
  • Viestit

    1 126
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    158

Igor last won the day on 29. Elokuuta

Igor had the most liked content!

1 seuraaja

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Sijainti
    Tampere
  • Autotalli
    Cooper S JCW++ 2006

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

Toiminto on estetty, eikä se näy muille käyttäjille.

Igor's Achievements

  1. Siinä oli 10tkm ajetut BCR8ES:t Ehkä ne ei tykänneet etanolista.
  2. Mä käytin muutaman vuoden noita BCR8ES kun niitä suositeltiin ties missä foorumeilla, mutta kun semmonen pimeni totaalisesti toisen kerran, niin vaihdoin BKR8EIX iridium-tulppiin. Ei ole ollut ongelmia, ei ole tarvinnut säätää kärkivälejä ja käy tyhjäkäyntiäkin tasaisemmin. Walker-merkkinen toimi mulla etummaisena lambdana vajaan vuoden. Tarvikelambdojen sopivuudesta en osaa sen paremmin sanoa.
  3. Jopas on sitkeä vika. Detroitin bpv kuuluukin olla jäykempi, se on sen idea. Sulkeutuu herkemmin kuin vakio, eli ahdot nousee ainakin teoriassa hieman nopeemmin. Takimmainen lambda ei vaikuta ajoon, mutta pomppaa tietty katsastuksessa jos on vika päällä. Se originaali on NTK/NGK, osanro OZA495-RV1, mutta takimmaisena lambdana toiminee halpistarvikekin. Vaikka eipä tuo NTK/NGK mahdottoman hintainen kyllä ole. Etummaisen tilalle ei kannata laittaa kuin originaalia. Jaa mutta voikos toi vikakoodi viitata katalysaattorin toimivuuteenkin..? Vakiokatilla se on kyllä melko epätodennäköistä. Mutta ei nämä tosiaan tommosta nykimistä aiheuta. Tuolla oli aikaisemmin Lazalla pätkimistä joka loppui uusilla tulpanjohdoilla. Mutta ne taisit jo tsekata? P1229 (Throttle Sensor Adaptation Failure) on todennäköisesti vain seurausta siitä että kaasuläppä on ollut irti. Kaasuläpälle voi kyllä koittaa tehdä adaptation resetin jos tuo alkaa kummittelemaan: https://www.rpmmotorsport.net/pages/bmw-throttle-body-adaptation-reset Jumittava kaasuläppä ei välttämättä anna koodeja, itselläni se jumitti moottorijarrutuksessa kiinni, jolloin kone sammui kun painoi kytkimen pohjaan... Missäs päin muuten majailet? Meikäläisellä on Nokialla R53:n kone purettuna, joten osia joutaa kokeiluun.
  4. Koitappa laittaa bypass nippusiteellä kiinni-asentoon (auto sammuksissa se on aina kiinni, aukeaa alipaineella), ja sitten koeajolle. Siellä bypassissa saattaa nimittäin olla alipainekalvo rikki, jolloin se sulkeutuu/avautuu vähän miten sattuu. Tuo bypassin pakkosulkeminen saattaa tehdä normiajosta pienellä kaasulla hiukan kulmikasta, mikä voi myös tuntua nykimisenä, mutta todennäköisesti eri tilanteissa kuin tuo kuvaamasi oireilu.
  5. Hihnankiristin näyttää minusta tuossa ihan hyvältä. Jos se kiristimessä oleva vaimennin on kulahtanut, niin se kiristin kyllä heiluu tyhjäkäynnillä aika silminnähtävästi, jopa kuuluvasti. ATIn dampperista mulla ei ole kokemuksia. Mutta eihän se tuossa kai ihan mahdottoman pitkään ole kiinni ollut, joten ei luulisi vielä kuluneen huoltokuntoon. Mulla meni hihna spagetiksi pariin kertaan kun vaimentamaton kampuran hihnapyörä (KAVS) ei tahtonut pysyä paikallaan. Eli kyllä mä veikkaan että joku rulla siellä on poissa linjasta.
  6. Voisko jatkuva öljykylpy (huohotuksesta) tehdä tuollaista? Vaikea kuvitella että imusarjassa olisi noin paljon lämpöä. Ellei sitten ole jostain syystä ampunut palokaasuja imuventtiilistä vastakarvaan...
  7. Uusi kaasuläppä ei kaipaa ohjelmointia, mutta sitä ohjaava systeemi on kai jossain määrin oppiva, joten jos ei tee adaptation resettiä, niin saattaa kestää tovin että se oppii taas tavoille. Ei pitäisi aiheuttaa vikakoodeja vaikka jättäisi tekemättä, eikä sitä välttämättä huomaa ajossa muutenkaan. Tämmöset ohjeet löysin nopealla googlauksella resetointiin: https://www.rpmmotorsport.net/pages/bmw-throttle-body-adaptation-reset Tulppien kireyttä tosiaan kannattaa pitää silmällä. Mullakin on kakkospytyssä helicoil, ja se on ainoa jossa tulppa ei löysty ajan mittaan. Vaikea kuvitella että tulpan irtoamisella ja kaasuläpän oireilla olisi mitään yhteyttä. Itse vikakoodista en kyllä itse osaa sanoa missä vika voisi olla.
  8. Koneen käyntiin lähteminen ei nyt varsinaisesti vielä kerro siitä onko se keittänyt, mutta hyvä että syypää selvisi. Ne brittien myymät laturin rullat taitaa olla Kavsin tekemiä, parempi tilata suoraan sieltä, niin välttyy tulleilta: https://www.kavs.net/izdelek/mini-cooper-s-alternator-pulley/
  9. Igor

    Harrastajia Hämeenlinnassa?

    Mä olen kerran asentanut uuden hihnan Ahveniston varikolla Silloin tais vaan tulla metrit täyteen. Muita syitä voi olla kampuran hihnapyörän löystyminen, ja ehkä kiristimen vaimentimen pettäminen. Toivottavasti ei ehtinyt keittämään, kun vesipumppu pysähtyy samalla... ja onhan siinä sekin vaara että kiristimen rulla osuu kampuran hihnapyörään.
  10. Saattaa tulla vähän myöhässä, jos oot jo remontin ehtinyt tekemään, mutta kampiakselin asentotunnistimen o-rengas nyt varmaan kannattas samalla uusia, kun se on siinä näppärästi käsillä. Siinä on yksi aika yleinen öljyvuodon paikka. Ja vesipumppuhan vaihtuu siinä kätevästi samalla, kun se pitää kuitenkin nypätä irti.
  11. Igor

    Harrastajia Hämeenlinnassa?

    Hämeenlinnassa kokoontuu joka maanantai n. klo 16 eteenpäin (virallisesti se kai alkaa klo 17) harrasteautoilijoita Ahveniston varikkoalueelle, sinne kyllä sopisi uusia Minejä sekaan. Classicceja siellä oli eilen muutama, ja yksi R53 joka oli jäänyt sinne ilmeisesti siipirikkona sunnuntain ratapäiviltä. Paljon sitäkin kävi ihmiset kurkkimassa. Mun oma R53 on edelleen telakalla...
  12. Igor

    R53 JCW -06

    Kansi vietti koneistamolla lopulta useamman kuukauden, ja siinä meni aikataulut moneen kertaan uusiksi. No, nyt sen pitäisi ainakin olla tiivis, kun on seetit koneistettu ja venat hiottu. Painetestikin tehtiin, kun on noita kokemuksia kannen halkeamisesta... Siinä välissä tein inventaariota tallilla olevista osista, ja yhden laatikon pohjalta löytyi adapteri öljyjäähylle. Taisin voittaa sen joitain vuosia sitten autovisassa (kiitos @Micke), ja olin sittemmin unohtanut koko härpäkkeen olemassaolon. Siitä se ajatus sitten lähti, ja hain paikallisesta Biltemasta öljyjäähyn, koska vain halvin on kyllin parasta. TJP Garagesta Tampereelta löytyi AN10-liittimet ja letkut, joten niidenkään kanssa ei tarttenut vaivata postia. Jäähylle löytyi aika hyvä paikka puskuripalkin alta syylärin edestä, enää ei puutu kuin itse kone. Siitä puheenollen, clubin naamakirjasivulta bongasin myynti-ilmon laakerivikaisesta koneesta, joten kävin semmoisen hakemassa tuossa viime viikolla. Tuosta saa jokusen varaosan omaan projektiin, tärkeimpänä ehkä lohkon. Käyn naamakirjassa nykyään hyvin satunnaisesti, muutaman kerran vuodessa, mutta nyt osui ajoitus kyllä hyvin kohdilleen, kun ilmoitus oli laitettu sinne vain 50 minuuttia aikaisemmin.
  13. Igor

    Cooper R53

    Ei ole muistaakseni onneksi mahdottoman kallis pultti. Noita olen muutaman joutunut ostamaan, kun hulluuksissani pistin joskus semmosen kevyen vaimentamattoman hihnapyörän koneeseen.
  14. Taidettiinkin tätä ihmetellä Mobiliassa, kun oli epäilys siitä hihnan venymisestä. Hyvä että vika löytyi ja korjaantui!
  15. Kannattaa varmaan laittaa tämä ennemmin tuonne vanhojen minien osastolle.
×
×
  • Luo uusi...