Micke Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2022 Itse vähän aikaa sitten vaihdoin jäähdyttimen ja ilmaamisessa meni oma aika. Ja kun luulin asian olevan kunnossa, jouduin avaamaan sen ylemmän ruuvin useampaan otteeseen seuraavien viikkojen aikana. Ja kun on airtecin cooleri, ja vasta kätevää on Igor 1
pulla Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2022 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2022 On 27.7.2022 at 10.38, Igor kirjoitti: Termari aukeaa vasta 91°C, joten eipä siellä ylävesiletkussa mikään kierrä ennen sitä. Mulla on se alimmainen ilmausruuvi ollut ruostejumissa niin kauan kun mulla on tuo auto ollut. Onnea vaan sen avaamiseen. Hyvin on siis ilmaantunut ilman että sitä on avannut... Kiitos ja kumarrus. Hyvin lähti ilmat pihalle ja nesteet kiertoon. Alimmainen ruuvikin säästyi koskettelulta. Igor 1
pulla Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2022 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2022 Muilta taitaa löytyä pohjapanssari / pohjasuojus? Pitänee varmaan kadonneen tilalle hankkia uusi. Batman...
Igor Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2022 Joku tuommoinen muoviläpyskä mulla siellä on puskurista taaksepäin, mutta vähän eri mallinen mitä tossa yo. kuvassa... netistä löysin tämmösen, näyttäis enemmän samalta kuin omassa:
Oswald Kirjoitettu 21. Tammikuuta Raportoi Kirjoitettu 21. Tammikuuta 7.7.2022 klo 12.47, Igor kirjoitti: En usko että noi idler ja tensioner pulleyt kevennettynä vaikuttaa ajossa tai kestävyydessä suuntaan tai toiseen. En ole noita vakiokamoja punninnut, joten vaikea sanoa tuleeko painossa paljonkin säästöä. Laturissa mulla on vakiota isompi rulla kuten Kirurgillakin. Kun tule käytettyä noita kierroksia aika paljon, ja olen nostanut kierrosrajoitintakin vähäsen, niin arvelin tuolla olevan jotain vaikutusta laturin kestävyyteen. Alkuperäinen 241tkm ajettu laturi on edelleen paikallaan, joten ehkä se on jotain auttanut... taisi olla mittarissa n. 150tkm kun laitoin sen paikalleen. Oli muuten ihan pirun paljon kevyempi se Kavsin +5% pyörä verrattuna siihen alkuperäiseen rautamöykkyyn. Harmi ettei tullut niitä silloin punnittua. Eipä ollut tullut mieleenkään se laturin paikan asemointi, vaikka se on muutaman kerran irti ollutkin. Hyvä pointti. Itsellä ehkä mennyt tuurilla aina samaan asentoon. Viimeksi siitä kuoresta löytyi pari pientä halkeamaakin, mutta tuntuu rokkaavan edelleen. Täälläkin koppa halki ja roottori tosi tiukka pyörimään. Onkohan näissä joku juttu mikä kampeaa rungot halki. Samalla loppu tehostimen toimintakin kun laturi ei ladannut.
Igor Kirjoitettu 23. Tammikuuta Raportoi Kirjoitettu 23. Tammikuuta Veikkaan että se laturin kuori on vaan liian ohutta kamaa, ja tuurista kiinni halkeaako niin paljon että alkaa vaikuttamaaan pyörimiseen...
eljas Kirjoitettu Keskiviikko klo 10:39 Raportoi Kirjoitettu Keskiviikko klo 10:39 Mulla remmi porsi Ahvenistolla pari viikkoa sitten ja tuossa toisessa topicissa joku olikin huomannut Minin seisovan varikolla, joten jatketaanpa tässä tarinaa. Kävin eilen tutkimassa tuhoja ja yritin saada remmin vaihdolla korjattua autoa mutta ei onnistunut. Ilmastoinnin kompuran hihanpyörä/magneettikytkimessa oli väljää joka suuntaan joten se oli jotenkin aivan rikki. Käsin pyörittämällä kuului metallinen rahina ja väljyyttä oli tosiaan joka suuntaan. Laitoin kuitenkin uuden remmin paikoilleen ja auto käyntiin -> Välittömästi kunnon metallinen rahina ja muutama kipinäkin taisi tulla, joten auto seis. Remmi aivan kuuma ja myös itse ilmastoinnin kompuran hihnapyörä aivan tulikuuma muutaman sekunnin käytön jäljiltä. Kaikki muu vaikutti ehjältä eikä esim. laturissa näkynyt halkeamia. Myös kone pyöri joten oletettavasti ei ole keittänytkään. Kunhan saan auton tallille niin ajattelin ensihätään asentaa lyhyemmän remmin niin, että se ei mene ilmastoinnin hihnapyörän kautta, tähän tyyliin: https://www.minitorque.com/threads/aircon-delete-info-no-pulley-at-all.166977/ Jos tuo toimii niin hyvä, koska eihän kunnon ratapelissä mitään ilmastointia tarvita. Sitten ajan kanssa purkaa ilmastoinnin kompuran pois ja tsekkaa, että onko koko kompuran laakerointi pettänyt vai mikä osa sieltä on porsinut. Onko joku tehnyt samanlaista? Tuohonhan myydään "AC delete kittiä" jossa on teline pelkälle hihnapyörälle, jolloin voisi käyttää alkuperäisen mittaista hihnaa. Tuntuu vaan turhalta maksaa +100eur tuollaisesta telineestä jos lyhyempi hihna toimii (ja lisäksi olisi yksi hihnapyörä vähemmän hajoamassa). Lisäksi ostoslistalla on +5/10% laturin hihnapyörä, koska autolla ajetaan pääsääntöisesti vain radalla (sekä tallilta radalle ja takaisin). Jos jollain on tollainen ylimääräisenä nurkissa, niin ostan mielelläni pois ettei tarvitse Briteistä tilata).
Igor Kirjoitettu Keskiviikko klo 19:59 Raportoi Kirjoitettu Keskiviikko klo 19:59 Koneen käyntiin lähteminen ei nyt varsinaisesti vielä kerro siitä onko se keittänyt, mutta hyvä että syypää selvisi. Ne brittien myymät laturin rullat taitaa olla Kavsin tekemiä, parempi tilata suoraan sieltä, niin välttyy tulleilta: https://www.kavs.net/izdelek/mini-cooper-s-alternator-pulley/ eljas 1
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään