Jump to content

Takarumpujarrun kehintäruuvin vaihto


Hude

Recommended Posts

On se nämä nykyvehkeet (1000cc vm.76), 10 vuotta sitten uusin tähän jarrut ja jo nyt pitäisi säätää toinen takajarru uudelleen. Ongelmaksi muodostui jumissa oleva kehintäruuvi, joka kaikennäköisten avausyritysten jälkeen katkesi. Onko kukaan onnistunut tuon vaihdossa ja saako tuota purettua rummun sisältäpäin? Uuden jarrukilven vaihto ei vielä tunnu hyvälle idealle.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Mistä kohtaa se säätöruuvi on katkennut ? Se pitäis saada kuumennettua jotta säätöruuvin sais liikkeelle. Paikalleen päin hankala tehdä,  helpoin vaihtoehto ehkä irrottaa kilpi. 

Itse olen irrottanut jämähtäneitä pultteja yms hitsaamalla niihin migillä pultin kantaan matskua. Katkenneisiin pultteihin olen hitsannut ison mutterin. Pultin jäähdyttyä varovasti avaus. 

Link to comment
Share on other sites

Siinä vaiheessa, kun tuo katkeaa, on peli jo menetetty. Yritin itse kerran irrottaa jämähtänyttä ruuvia, ei auttanu lämmityskään. Meni viimein poikki. Siinä on niin tiheä kierre, että jämähtää kunnolla. Sisältä päinhän se paikalleen kierretään.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...
  • 1 kuukausi myöhemmin...

Katkesi tosiaan jarrukilven takaa ja nyt millään ei saa kiinni siitä/mahdu hitsaamaan mitään kiinni. Mutta akuutti tilanne hoitui jarru ilmaamalla, 2 vuoden leima tuli. Eli katsotaan tulevina vuosina onko isommalle irroittelulle tarvetta. Nyt keskittyminen Ministä on vähän tauolla, ja ylimääräinen aika käytetään uuden brittitulokkaan (Humber Hawk, vm.1952) herkistelyyn.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...