Vanne Posted September 23, 2019 Report Share Posted September 23, 2019 Ei edes lupaa, ei saa gasoo...? Vaihdettu korkeapainepumppu ja tankilta tulee yli 5bar. Voiko olla ecu tai jotain muuta?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
karvalakki Posted September 23, 2019 Report Share Posted September 23, 2019 Eikö se anna mitään vikakoodia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo 69 Posted September 23, 2019 Report Share Posted September 23, 2019 Mikäs oli alkuperäinen vika? Ei käynnistyny? Antaako kipinää? Näissä on ollu sitä jakopään hyppäys ongelmaakin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vanne Posted September 23, 2019 Author Report Share Posted September 23, 2019 120 km vaudista sammui kuin leikaten , korjaamolla totesivat bensapumpun tulleen tiensä päähän. Vaihdettu uusi pumppu ja auto toimi 2.5 km ajon jälkeen... taas sama homma ei edes lupaa... hpfp vaihdettu myös... 3091 oli muistaakseni korkkarin vika koodi... sitä ei herjaa enää. Onko ruiskujen tukissa vielä joku ”pa” anturi erikseen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mini1380 Posted September 23, 2019 Report Share Posted September 23, 2019 https://www.ebay.co.uk/itm/253917865166 Link to comment Share on other sites More sharing options...
holkki Posted September 24, 2019 Report Share Posted September 24, 2019 No, oisko mahdolinen skenaario, että ensin meni siirtopumppu(lpfp) , syynä esim. tankin korvausilman puuttuminen, tankki mennyt rusinaksi, aktiivihiilipönttö tukossa yms. samassa yhteydessä tullut korkeapainepumpun(hpfp) vikakoodi vajaasta bensan paineesta. Vaihdettu siirtopumppu ja korkeapainepumppu , muttei huomattu todellista vikaa, tankin ongelmaa ja taas hetken ajon jälkeen tankki rusina ja uusi LPFP taas sökö....siitä railkiskon anturista tulee kyllä vikakoodi, jos on sökö voi sen kokeilla, ottaa liittimen irti ja koettaa startata...eikös jollain ollut tälläinen tankki-tapaus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo 69 Posted September 24, 2019 Report Share Posted September 24, 2019 Joo, miulla oli se tankki/imusarjan venttiili ongelma. Onko korjaamolla, Miniäkin lukeva testeri? Sillä pitäs löytyä vikailmoitukset starttaus hetkellä. Eli onko bensanpainetta yms. Tankilta tuleva paine ei tarvii olla kuin 3,5 bar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vanne Posted September 26, 2019 Author Report Share Posted September 26, 2019 2.5v sitten vaihdettu tankki, pumppu, ym muut härpäkkeet... tankki oli kasassa... yleinen ongelma kuulemma ja vitun hyvä rahasampo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vanne Posted September 26, 2019 Author Report Share Posted September 26, 2019 Hpfp lykkää tavaraa... valohoito ilmoo tukin paine 0. On nyt ” nyrkkipajalla” ja pitää viedä varmaan marmorikorjaamolle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skithund Posted September 27, 2019 Report Share Posted September 27, 2019 99.9% varmuudella aktiivihiilisuodatin "täynnä" Link to comment Share on other sites More sharing options...
holkki Posted September 28, 2019 Report Share Posted September 28, 2019 Noo, ei se mitään marmorii tarvi...jos tukin paine on nolla, ja hpfp työntää tavaraa, rail anturi sökö? Johto poikki? Joku korjaamolle mittaa niitä railpaineita yms. Esim ISTA.D:llä... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barclay Posted September 30, 2019 Report Share Posted September 30, 2019 Kampiakselin asentotunnistin on yleensä sellainen, että jos siltä ei tietoa tule, niin ei lähde käyntiin. Tietysti jos railipaine on oikeasti 0 niin vika voipi löytyä siitä. Siirtopumppuhan surahtaa kun vähän pidemmän aikaa on auto seissyt ja ovet avaa, niin sen tarkastus on silleen helppo homma. Jos startti pyörittää mutta ei käynnisty, niin itse kyllä katsoisin ekana sen, että tuleeko siltä kampiakselin tunnistimelta tietoa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MRo Posted September 30, 2019 Report Share Posted September 30, 2019 Vähän saman suuntaisia oireita MCS R56 -07 kanssa. Välillä käynnistyy hyvin, joskus saa painella nappia kymmenenkin kertaa, ennen, kun jää käyntiin. Starttaa ja pyörähtää hetken, mutta ei jaksa käydä. Kun sitten lopulta jää käyntiin, pelaa ihan hyvin. Nämä oireet vaan kylmänä. Vaihdetaan nyt varoiksi aktiivihiilikannu ja suodatin. "Tank luft valve" vaihdettu vajaa vuosi sitten. Kuulostaisi kyllä hpfp ongelmalta (150 tkm ajettu), mutta meneekö ne yleensä kokonaan pimeäksi, vai oireeleko aiemmin ? Mitään koodeja ei jätä talteen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mini1380 Posted September 30, 2019 Report Share Posted September 30, 2019 1 tunti sitten, MRo kirjoitti: Vähän saman suuntaisia oireita MCS R56 -07 kanssa. Välillä käynnistyy hyvin, joskus saa painella nappia kymmenenkin kertaa, ennen, kun jää käyntiin. Starttaa ja pyörähtää hetken, mutta ei jaksa käydä. Kun sitten lopulta jää käyntiin, pelaa ihan hyvin. Nämä oireet vaan kylmänä. Vaihdetaan nyt varoiksi aktiivihiilikannu ja suodatin. "Tank luft valve" vaihdettu vajaa vuosi sitten. Kuulostaisi kyllä hpfp ongelmalta (150 tkm ajettu), mutta meneekö ne yleensä kokonaan pimeäksi, vai oireeleko aiemmin ? Mitään koodeja ei jätä talteen. Korkeapainepumpun hajoaminen kuulostaa juuri tuolta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
holkki Posted September 30, 2019 Report Share Posted September 30, 2019 Näitä "hörähtää kylmänä" oireita tulee usein , jos lämpötila-anturi on sökö, starttauttaa usein, muttei tahdo jaksaa käydä, ei rikasta seosta... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vanne Posted October 1, 2019 Author Report Share Posted October 1, 2019 Do dii... merkkipajalta soittelivat ja sanoivat että toinen puoli tankista on tyhjä... (pumpun puoli). Hfp mulla herjas kylmänä, 3091 koodi, nollas vikakoodin ja sammutti ja käynnisti uudelleen. Toimi mutta kun anto kunnolla kenkää niin huomas että pannu ei saa tarpeeksi soppaa. Vuoden jaksoin leikkiä ja nyt sekin on vaihdettu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo 69 Posted October 1, 2019 Report Share Posted October 1, 2019 Mikä siinä nyt sitten oli se vika? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MRo Posted October 8, 2019 Report Share Posted October 8, 2019 On 30.9.2019 at 19.47, MRo kirjoitti: Vähän saman suuntaisia oireita MCS R56 -07 kanssa. Välillä käynnistyy hyvin, joskus saa painella nappia kymmenenkin kertaa, ennen, kun jää käyntiin. Starttaa ja pyörähtää hetken, mutta ei jaksa käydä. Kun sitten lopulta jää käyntiin, pelaa ihan hyvin. Nämä oireet vaan kylmänä. Vaihdetaan nyt varoiksi aktiivihiilikannu ja suodatin. "Tank luft valve" vaihdettu vajaa vuosi sitten. Kuulostaisi kyllä hpfp ongelmalta (150 tkm ajettu), mutta meneekö ne yleensä kokonaan pimeäksi, vai oireeleko aiemmin ? Mitään koodeja ei jätä talteen. No nyt ei meinaa lähteä enää millään käyntiin. Lopulta kun lähtee, niin ei kärsi kaasua yhtään ja lykkää reilusti savua. Vikakoodi missfirestä. Hetken käytyä ja lämmettyä alkaa taas pelaamaan. Katsotaan huomenna pajalla lämpötila-anturi ja polttoaineen saanti. Selvinnee kai myös tuon railin paineanturin toiminta. Kai se on kohta tilailtava uusi hpfp.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MRo Posted October 10, 2019 Report Share Posted October 10, 2019 No joo...hpfp meni sitten vaihtoon. Ebaysta olisi saanut genuine Mini osan noin 400,- mutta toisaalta PSA varaosanrolla reilu 600,- suoraan hyllystä. Lienee myös jotkut aiemmat ajoittaiset nykimiset ja misfiret johtuneet syöttövirheestä ja liian laihasta seoksesta....etenkin, kun kansi on tehty uusiksi, joten karstaakaan ei ole enää palamassa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vanne Posted October 10, 2019 Author Report Share Posted October 10, 2019 R56 kajuuttaan 570€ Porvoosta tai toimitettuna ps. ennakkolla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vanne Posted October 10, 2019 Author Report Share Posted October 10, 2019 Tankin korkkia ei pidä missään nimessä runtata kiinni, muuten tulee ongelmia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mini1380 Posted October 10, 2019 Report Share Posted October 10, 2019 Startaxin numero pumpulle: 8300-70619 Valmistajan Meat&Doria numero: 78524 PSA: 1920LL PSA: 9819938480 MINI: 13517588879 Tuollaisia numeroita pumpulle löytyy (pätee ainakin 2008 R55 MCS ) Meille tuli tuo Meat&Doria merkkinen Startaxilta (tukkuri) ja on pelittänyt hyvin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now