Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bristolissa on British Motor Heritagen osastolla parikin uustuotantokoppaa ja muutama valmis auto joissa oli hyödynnetty ko. koria. Itseä vaivasi muutama kohta enkä ekaksi oikein meinannut hoksata mikä mättää. Aikansa kun sitä tuijotti niin valkenihan se. Ovien / sivuikkunan ja katon väliset kaistaleet on ihan päin persettä. Kuvakulma ei vääristä vaan se kaistale ihan oikeasti kiilaa ja huolella. Ovi istui suht nätisti aukkoonsa mutta ovitiivisteen kanssa voi tulla haasteita 🙂  B-Pilarin sisäpuolen viimeistely oli mitä sattuu, lähes poikkeuksetta pistehitsisaumoja oli vielä avitettu mig-hitseillä. Itsellä ainakin tulisi itku jos olisin maksanut uudesta kopasta lähes kymppitonnin ja tommoinen pölähtäisi pihaan. BMH:n kamppeiden pitäisi olla parasta mitä on tarjolla mutta tuo koppa ei oikein vakuuttanut.

DSC_5592.JPG

DSC_5593.JPG

DSC_5594.JPG

DSC_5595.JPG

Posted

Olipa hyvä etten ehtinyt tilaamaan tuollaista,parempi vaan harsia hauraasta,mutta aidosta -60 lukuisesta 🙂😉

Posted

Joo, onhan toi ihan oudosti rumasti tehty. Eikä toi kattokourukaan oo oikeenlainen!

Kai siinä on haluttu kuitenkin tahallaanjättä eroja, että varmasti selviää, että on uusi kori?

Ei tuota muuten voi ymmärtää.

Posted

Tekikö nämä siis valmiita autoja, kun vei paperit ja tekniikan pajalle? Luulis silloin että kori olisi hyvinkin vanhaa vastaava ettei muutosta voi huomata. 

Posted

En nyt oo ihan varma mutta valmistaakos noita koreja useampikin firma? Kun muistan nähneeni kuvia.

En kyllä löytäny tähän hätään kun yritin hakea.

Posted

Näyttäisi laatu olevan hyvin linjassa muittenkin uustuotanto osien kanssa

Posted

Heidän nettisivujen mukaan ilmeisesti olis mahdollista teettää koko auto. Puhuin ihan potaskaa hinnasta, kymppi ei riitä...

http://www.bmh-ltd.com/minishell.htm

Mutta ihmetyttää sinänsä, näkeehän tuon sokeakin että on ihan päin per*että.  Briteissä on kuitenkin mk1 koppaisia vehkeitä pilvin pimein josta näkee miten pitäis tehdä. Kun tuon vaivan näkee niin tekis sitten kunnolla.

Posted

Kuinkahan monesta eri palasta noita korin osia yhdistellään?

Tuskin on sellaisia prässejä käytössä, että esim tuo kylki olisi yhdestä palasta niinkuin alunperin

Joka palaan tulee aina jotain mittahäikkää/vajausta ja sitten harsitaan yhteen.

Siellä IMMI:ssä oli varmaan paljon aitoja Works Coopereita, joissa oli vastaava kylkilinjaus 😉

 

Posted

Miksi ei olisi sellaisia prässejä?

Tuossa näyttäisi ainakin tulevan  suht hyvää koppaa kuitenkin.

 

Posted

Ilmankos ne maksaa, käsityötä.👌 Ja suht hienoa.

Posted

Tuo minorv8:n kuvaama on juurikin British motor heritagen koppa niinkuin sinunkin videossa, toinen vaan on kuvattu livenä 😂

Posted

Tuskin ne sinne näyttelykentälle kaikkein huonointa valitsi.

Mutta minulle sinänsä ihan yhdentekevää. En ole ajatellut hankkia.

Jos kuka on katsonut niitä vanhoja 60 luvun filmejä tehtaasta missä prässättiin koripeltejä ja vähän uudempaakin tallennetta, niin ihmettelisin jos tuolla firmalla on vastaavat käytössä.

Mutta eihän se mahdotonta ole.

Luulisi kyllä siinä tapauksessa että kaikki ovat sitten juurikin samanlaisia

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...