Valtteri Järveläinen Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 2018 Raportoi Jaa Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 2018 Hei Ostin eilen ekan minin 2002 cooper S ja kyseessä on tuonti auto ollut suomessa ja jo pari vuotta, mutta ei ole lohkolämmitintä asennettu joten kysymys kuuluu. Sijaitseeko lohkolämppärin paikka missä päin konetta ja mitä kaikkea mahdollisesti pitää purkaa? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
next Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 2018 Raportoi Jaa Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 2018 Tulee öljypohjaan ja alamuovin irroittamalla saa laitettua. Ei sillä kyllä mitään tee siksi sitä ei ole siinä edes. Ei ole mullakaan enää kun se oli ihan haista paska juttu. Laita ennemmin se pumpulla varustettu letkulämmitin joka ei sotke antureitakaan. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
karvalakki Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 2018 Raportoi Jaa Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 2018 R50 saa kyllä ihan vanhanaikaisen kunnon lohkolämmittimen ja samaa Defa tarjoaa myös R53. Omassani on tuollainen, ja on kyllä tehokkain lämppäri mikä minulla on koskaan ollut. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
next Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 2018 Raportoi Jaa Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 2018 Sitten on muuttunut jälkeen 2013 koska silloin ei tarjonnut kuin öljyjen lämmittäjää. Sen tiedän että yhdessä tallilla olevassa on sellainen perusletku lämmitin jossa ei pumppua ja se herjaa aina ajaessa hetken päästä virhettä ajotietokoneella, usein jopa nykii jonkin aikaa. Guukkelilla silloin totesin että vaatisi ilmeisesti pumpullisen mallin jottei kiusaisi moottorinlämpötila anturia niin että meinaa sammua koko vekotin. Ihmettelen miten siihen tosiaan nyt saa sellaisen kun kattilakivi oli syy aiemmin kun luin netistä miksei saisi. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Mini1380 Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2018 Raportoi Jaa Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2018 Lohkolämmitin tulee moottorin taakse pakosarjan alla/takana olevan pakkaspropun tilalle. Kyllä noita on jo pitkään saanut kun minunkin GP:ssä oli sellainen ostettaessa ja oli ollut jo kun edellinen omistaja sen oli ostanut, kaverin R50:seen sellainen asennettiin jo varmaan n.10v sitten.. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Laza Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2018 Raportoi Jaa Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2018 R53:sta löytyy myös, asennettiin muistaakseni autokeskuksella. Hyvin toimii, ei nyi eikä ilmoittele vioista. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Valtteri Järveläinen Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2018 Kiitos kaikille vastauksista pitää kurkata kuinka vaikeassa paikassa sijaitsee ja käydä hakemassa osat. :) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
mikkoa79 Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2019 Mihin Valtteri päätyi? Itellä olisi kans jonkun lämmittimen asennus R53 malliin edessä. Kannattaako laittaa lohkolämmitin (calix vai defa?) vai riittäisikö öljypohjaan tuleva? Tästä on kai kahtaa koulukuntaa, lohko lämpimäksi vai öljyt lämpimäksi, kumpi tärkeempi? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
karvalakki Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2019 7 minuuttia sitten, mikkoa79 kirjoitti: Tästä on kai kahtaa koulukuntaa, lohko lämpimäksi vai öljyt lämpimäksi, kumpi tärkeempi? Itse funtsin tämän siten , että lohko on metallia ja sillä on toista sataa kiloa massaa. Öljyä on öljypohjassa joku kolmisen kiloa. Jos lämmittää lohkon ja startissa imaisee kiertoon kylmät öljyt niin ne ovat hetkessä lämpimät eikä lohko siitä paljon jäähdy. Jos taas lämmittää öljyt ja vetäisee startissa ne kylmään lohkoon, niin ne eivät ehdi kiertää kuin vaaksan verran kanavissa kun ovat taas kylmät. Yhdessä autossa minulla oli tuollainen paistinlasta öljypohjassa ja sillä ei kyllä ollut mitään vaikutusta mihinkään. Vanha kunnon vastus lohkossa ja kone on startissa jo oikeasti lämmin; ei sen voittanutta. Tai, no yhdessä nykyisistä autoistani on 1800W TT Thermo ja se on kyllä tehokas myös. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
mikkoa79 Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2019 7 minutes ago, karvalakki said: Itse funtsin tämän siten , että lohko on metallia ja sillä on toista sataa kiloa massaa. Öljyä on öljypohjassa joku kolmisen kiloa. Jos lämmittää lohkon ja startissa imaisee kiertoon kylmät öljyt niin ne ovat hetkessä lämpimät eikä lohko siitä paljon jäähdy. Jos taas lämmittää öljyt ja vetäisee startissa ne kylmään lohkoon, niin ne eivät ehdi kiertää kuin vaaksan verran kanavissa kun ovat taas kylmät. Yhdessä autossa minulla oli tuollainen paistinlasta öljypohjassa ja sillä ei kyllä ollut mitään vaikutusta mihinkään. Vanha kunnon vastus lohkossa ja kone on startissa jo oikeasti lämmin; ei sen voittanutta. Tai, no yhdessä nykyisistä autoistani on 1800W TT Thermo ja se on kyllä tehokas myös. Toi kyllä kuulostaa loogiselle! Mistä ootte tilaillu noita lohkolämmitin elementtejä? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
sami_espoo Kirjoitettu 17. Syyskuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 17. Syyskuuta, 2019 Moi Itse ostin elementin Motonetista ja laitoin itse kiinni.Auto r50 ja aikaa meni pari tuntia kaikkineen. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään