Jump to content

Lohkolämmitin R53


Valtteri Järveläinen

Recommended Posts

Tulee öljypohjaan ja alamuovin irroittamalla saa laitettua.

 

Ei sillä kyllä mitään tee siksi sitä ei ole siinä edes. Ei ole mullakaan enää kun se oli ihan haista paska juttu.

 

Laita ennemmin se pumpulla varustettu letkulämmitin joka ei sotke antureitakaan.

Link to comment
Share on other sites

R50 saa kyllä ihan vanhanaikaisen kunnon lohkolämmittimen ja samaa Defa tarjoaa myös R53. Omassani on tuollainen, ja on kyllä tehokkain lämppäri mikä minulla on koskaan ollut. 

Link to comment
Share on other sites

Sitten on muuttunut jälkeen 2013 koska silloin ei tarjonnut kuin öljyjen lämmittäjää.

Sen tiedän että yhdessä tallilla olevassa on sellainen perusletku lämmitin jossa ei pumppua ja se herjaa aina ajaessa hetken päästä virhettä ajotietokoneella, usein jopa nykii jonkin aikaa.

Guukkelilla silloin totesin että vaatisi ilmeisesti pumpullisen mallin jottei kiusaisi moottorinlämpötila anturia niin että meinaa sammua koko vekotin.

Ihmettelen miten siihen tosiaan nyt saa sellaisen kun kattilakivi oli syy aiemmin kun luin netistä miksei saisi.

Link to comment
Share on other sites

Lohkolämmitin tulee moottorin taakse pakosarjan alla/takana olevan pakkaspropun tilalle.
Kyllä noita on jo pitkään saanut kun minunkin GP:ssä oli sellainen ostettaessa ja oli ollut jo kun edellinen omistaja sen oli ostanut, kaverin R50:seen sellainen asennettiin jo varmaan n.10v sitten..

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Mihin Valtteri päätyi?

Itellä olisi kans jonkun lämmittimen asennus R53 malliin edessä.

Kannattaako laittaa lohkolämmitin (calix vai defa?) vai riittäisikö öljypohjaan tuleva?

Tästä on kai kahtaa koulukuntaa, lohko lämpimäksi vai öljyt lämpimäksi, kumpi tärkeempi?

Link to comment
Share on other sites

7 minuuttia sitten, mikkoa79 kirjoitti:

Tästä on kai kahtaa koulukuntaa, lohko lämpimäksi vai öljyt lämpimäksi, kumpi tärkeempi?

Itse funtsin tämän siten , että lohko on metallia ja sillä on toista sataa kiloa massaa. Öljyä on öljypohjassa joku kolmisen kiloa. 

Jos lämmittää lohkon ja startissa imaisee kiertoon kylmät öljyt niin ne ovat hetkessä lämpimät eikä lohko siitä paljon jäähdy. 

Jos taas lämmittää öljyt ja vetäisee startissa ne kylmään lohkoon, niin ne eivät ehdi kiertää kuin vaaksan verran kanavissa kun ovat taas kylmät. 

Yhdessä autossa minulla oli tuollainen paistinlasta öljypohjassa ja sillä ei kyllä ollut mitään vaikutusta mihinkään. Vanha kunnon vastus lohkossa ja kone on startissa jo oikeasti lämmin; ei sen voittanutta. Tai, no yhdessä nykyisistä autoistani on 1800W TT Thermo ja se on kyllä tehokas myös. 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, karvalakki said:

Itse funtsin tämän siten , että lohko on metallia ja sillä on toista sataa kiloa massaa. Öljyä on öljypohjassa joku kolmisen kiloa. 

Jos lämmittää lohkon ja startissa imaisee kiertoon kylmät öljyt niin ne ovat hetkessä lämpimät eikä lohko siitä paljon jäähdy. 

Jos taas lämmittää öljyt ja vetäisee startissa ne kylmään lohkoon, niin ne eivät ehdi kiertää kuin vaaksan verran kanavissa kun ovat taas kylmät. 

Yhdessä autossa minulla oli tuollainen paistinlasta öljypohjassa ja sillä ei kyllä ollut mitään vaikutusta mihinkään. Vanha kunnon vastus lohkossa ja kone on startissa jo oikeasti lämmin; ei sen voittanutta. Tai, no yhdessä nykyisistä autoistani on 1800W TT Thermo ja se on kyllä tehokas myös. 

Toi kyllä kuulostaa loogiselle!

Mistä ootte tilaillu noita lohkolämmitin elementtejä?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...