Jump to content

classic minien tehokkain malli ....


jarnok
 Share

Recommended Posts

Mitenkä paljon toi era eroo muista malleista?Niin oon vaan liikaa lukenut tota brittifoorumia :) tota 16v ja tuli mieleen että saisikon suomessa kilpiin tota suzukin g13b gti koneella. Siinä on vakiona muistaakseni 101hv. Niin tota eraa jos voisi käyttää vertailumallina niin era hv + 20% niin siihen jäisi vielä tohon suzukiin tilaa turbollekin :). Tossa sussuhan on kätevästi jo tehtaan puolesta tako kanget + kampi. Jenkeissä noista on otettu helposti 150 - 250 hv ja enemmänkin mutta sitten jo maksaa liikaa. ;D

Link to comment
Share on other sites

No jarruthan siinä on erit. Eli edessä 8,4" jäähdytetyillä levyillä ja nelimäntäset satulat. takana ihan normi uuden -90 ja eteenpäin olevan rummut. Tietävämmät korjatkaa jos olen väärässä.

Link to comment
Share on other sites

Pääsylinteri on uusimman mallinen apparin puolella olevä paketti. Konin iskarit pitäis olla kaikissa, 13 tuuman pyörät, hammastanko, jonka liikerataa on lyhennetty ettei pyörät ota sisäloksuihin kiinni. Tietaakseni jousipallot yms samat kuin tavallisissa Mineissä. Jarrut on merkittävin ero.

 

Suzukin mosa pitäis mennä muutoskatsastuksella tehojen puolesta kunhan et tee mitään radikaalia etukelkkaan (kuten siirtele kiinnityspisteitä ja leikkele sikana kelkkaa...) Voi tulla kyselyitä kelkan kestävyydestä.

Link to comment
Share on other sites

 

Suzukin mosa pitäis mennä muutoskatsastuksella tehojen puolesta kunhan et tee mitään radikaalia etukelkkaan (kuten siirtele kiinnityspisteitä ja leikkele sikana kelkkaa...) Voi tulla kyselyitä kelkan kestävyydestä.

 

Ja jos joudutkin muuttamaan niin kysy inssiltä mitä mieltä on muutoksista..Itse vein kelkan etukäteen irrallisena näytille (vasta kolmas konttori oli suopea muutoksille puhelinkyselyn perusteella.) ja otin orkkiksen mukaan vertailun vuoksi..Eli soittoa sinne konttoriin mitä mieltä ovat ja mitä papereita haluavat. noita konttoreita kun on moneen lähtöön.

Kyllä sinne minin nokalle saa minkä tahansa koneen jos vaan mahtuu teho/paino/tilavuusrajoihin ja saa tuon kelkan läpi. Tuo kelkkahan siinä eniten töitä teettää.

 

noita suzuki koneisia on mun käsityksen mukaan leimattukin suomeen eli joltain joka sellaisen on tehnyt niin varmaan saa neuvoja tuon kelkan kanssa.

Link to comment
Share on other sites

Itsellä pitää olla kaikki paperit mukana ja mitä enempi faktaa sitä parempi. Tehoa saa olla S:n 75hv +20%=90hv .Esim alkuperäinen korjaamokirja mistä selviää ko. mallien erot ois hyvä olla mukana, itsellä olli viel S:n luokkarit mistä löyty tehot + paljon muita papereita.

Riippuu myös paljon katsastus konttorista mitä papereita/dokumenttejä vaativat.

Link to comment
Share on other sites

Jos menee Miniä katsastamaan BLMC:n omalle 1300:lle ilman turboja,ruiskuja ym. "näyttäviä"hilppeitä, niin tuskin tarvitsee mitään tehoja alkaa todistelemaan?

Cooper S:ssä oli kaikissa levyjarrujen lisäksi jarrutehostin, joten voivat sen vaatia jos sitä käyttää vertailuna.

Meinasivat vaatia kun oli S:n jarrut ja 1100:nen kone

Link to comment
Share on other sites

Joo ei joutunut munkaan autossa mitään teholappuja viemään, katsastusmies vaan kysyi et mitä merkitään papruihin tehoiks sanoin et eiköhän siin mahda ne S:n tehot oleen :) ja näin merkittiin. Jos on 8.4" jarrut niin ei pitäis vaatia tehostinta kun GT:ssä ei oo vastaavilla jarruilla tehostinta, mut on taas näit juttui mitkä riippuu siitä mitä sivuja näytät ja kuinka tarkka katsastus inssi on.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...