Jump to content

90-luvun Mini, onko pommi?


Larry

Recommended Posts

Moro,

Bemari Mini oli aikanaan, nyt kiikarissa -93 Mini. 

Ysäri Miniä tässä tutkaillut ja mietin että onko tuo ruisku/päästö ongelmat miten yleisiä? Tuntuu että jos semmoinen ongelma on niin eipä korjaudu helpolla (paaliin ? :D), muuten taitaa olla aika samanlaista laatua hyvässä ja huonossa mielessä vrt. vuosikymmeniä.

Se että onko -70 vai -90 Mini  juuri se oikea, on varmasti mielipidekysymys, mutta varsinkin -90 luvun Minin omistajilta haluaisin mielipiteitä. Kannattaako hommata ko. aikakauden pirssi?

Kiitos!

Link to comment
Share on other sites

Meillä on noita 70-luvun kikottimia 2kpl ja yksi 90-luvun (-98)
90-lukulainen on päästöjen suhteen läpäissyt katsastuksen ongelmitta sen 10v aikana mitä paremmalla puoliskolla ollut omistuksessa.

Ostaessa kannattaa ruosteen suhteen olla tarkka (niinkuin kaikissa Mineissä) mutta osassa 90-lukulaisia on omituisia ruostumis paikkoja.

Antaa hienot kyydit ja on vanhoja jonkin verran hiljaisempi ja mukavampi ajella.
 

Link to comment
Share on other sites

Kiitos tiedosta

Ruoste ja peltihommat ei ole ongelma, tästä yksilöstä ruostekuplat ja reijät suurinpiirtein tiedossa. Jos päällyspeltejä vaihtaa, niin taitavat olla pistehitsillä kiinni ei pulteilla?

Mutta moottori/ruiskuhommat sellaisia mistä ei parempaa ymmärrystä. Oikeaan arkiajoon olisi menossa eli kevät-syksy olisi tarkoitus posottaa

Link to comment
Share on other sites

Kaikki peltiosat luukkuja lukuunotamatta pistehitseillä kiinni.

Koeajossa kannattaa kiinnittää huomiota myös laatikon synkrojen toimintaan kun Rover ohjeisti käyttämään synteettisiä öljyjä niin monista on 1 ja 2 vaihteiden synkat huonot.

Link to comment
Share on other sites

Komppaan tuota laatikko hommaa, itse sain oman laatikon vedellä auki. Ruiskun kanssa ei ollut mullakaan päästöissä ongelmia. Tuo on SPi alun perin mikä mulla on, alipaine letkujen kanssa on ehkä suurin tappelu, mutta kun ne tekee kerrasta kuntoon että ei ole vuotoja (toisin sanoen uusii kaikki kerralla eikä vain sitä yhtä huonon näköistä) ? -> niin ihan kivasti pelaa vaikka ympäri vuoden ajaisit. Ainoa ongelma minkä itse kohtasin omassani, oli virranjakajan kanssa. En saanut siitä niin vesi tiivistä / suojattua tuiskulta ja vedeltä että olisi aina toiminut kuin se kuuluisa "unelma", loskakelit talvella ja kun vettä syksyllä tulee kuin Esterin perästä niin vähän oli käyntihäiriötä. Mutta sitten MPistä ei ole kokemusta, mutta ainakin siinä on sytytys hukkakipuna -puolalla toteutettu -> ei kosteus ongelmia. Olen tykännyt omastani ainakin hemmetin paljon. ?

Link to comment
Share on other sites

22 tuntia sitten, Mini1380 kirjoitti:

 Rover ohjeisti käyttämään synteettisiä öljyjä niin monista on 1 ja 2 vaihteiden synkat huonot.

Mitäs öljyä pitäisi sitten olla? Laatikko-ongelmat taitaa olla kohtuu yleisiä, ei liene pelkästään väärän öljyn takia? 

ko. yksilössä tehty laatikkoremppa 3-4 vuota sitten

Link to comment
Share on other sites

Castrolin/Valvoline  öljyä taitaa olla täällä foorumilla paljon kehuttu (20W50) löytyy öljy topikkeja kun haeskelet. Nyt itse siirryin käyttämään Gulfin Classic 20W50 öljyä, ainakin pari öljyn vaihtoväliä ja on pelannut laatikkokin hyvin. Sitä motonetin peltikannussa myymää Classic 20W50 mikä on Comman tuotantoa, en ainakaan tuohon tuoreempaan voi suositella. Verrattuna ero tuon Gulffin öljyn kanssa oli jo suuri. Ainakaan kesä käyttöön ei kauhean moni varmaan muita viskositeettejä suosittele mitä olen lueskellut. 

 

Tuosta nyt ainakin öljy keskustelua lisää.

Link to comment
Share on other sites

Valvoline VR1 Racing 20w-50 lienee se paras näille lisäaineistuksien suhteen.
Ja kyllä ne "uudempien" Classic Minien vaihteiston viat suurimmaksi osaksi on väärien öljyjen syytä, ne ohuet synteettiset on liian liukkaita synkronoinneille.

Link to comment
Share on other sites

On 17.3.2018 at 11.03, Larry kirjoitti:

ok, eli tarkkana laatikon litkujen kanssa 

Vielä kiinnostaa nuo peltihommat: onko vanhemmat minit myös pistehitsattuja vai ruuvattuja?

 

 

Moottoriöljy + laatikkoöljy = Sama Minissä

Link to comment
Share on other sites

No nyt olisi edullista öljyä, ei puutu kuin Mini :D

Jos Mini kulkee vähän kylki edellä ajokoirana, niin ei ole vissiin harvinainen tapaus?

Palstalta löysin keskustelua asiasta ja ilmeisesti asialle jotain tehtävissä, jos ei mällätty takaripustuksia kasaan ?

Link to comment
Share on other sites

2 tuntia sitten, Larry kirjoitti:

 

Jos Mini kulkee vähän kylki edellä ajokoirana, niin ei ole vissiin harvinainen tapaus?

Palstalta löysin keskustelua asiasta ja ilmeisesti asialle jotain tehtävissä, jos ei mällätty takaripustuksia kasaan ?

Kulkeeko oikeasti vai näyttääkö vain siltä?
Mini kun on kapeampi takaa ja raideleveyskin pienempi takana niin monasti näyttää siltä vaikka oikeasti kulkisi suoraan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...