Jump to content

O: Su kaasuttimet


Matti-Pekka

Recommended Posts

Terve

Olisi tarkoitus kokeilla Su kaasuttimien sopivuutta tuohon sivuvaunu moottoripyörän koneeseen..no kone on vw: ilmajäähy pakun 1600 kone , ja nyt siinä on yksi keskikaasari ja olen kokeillut yhtä sivuimua..ja vielä pitäis kokeilla kahta su kaasutinta. Mulla on pari Volvon Su kaasuttimia, mutta ne on hieman ehkä isoja ..ja olisin toivonut että kaasutin voisi olla enempi vaakatasossa kun mitä nuo (erillisilla kohokammioilla)volvon nyt olisi..olisiko alan harrastajilla tuollaisia kunnostuskelpoisia  kaasuttimia ja niiden koko olisi kaiketi 125...max.150 hyvä tuohon. kaikki vinkin ja ideat on toivottuja.

T.Matti

matti.paavela@pp2.inet.fi

Link to comment
Share on other sites

Strombergissa 125 on 11/4 " ja. 150 on 11/2 ". Kumpia tarkoitat SU vai Strombergia.

t.jp

Link to comment
Share on other sites

44 mm kaasari on passeli 1275 koneeseen ja viilatuissa minin koneissa riittää reiluun sataan heppaan. Tuskin 1600 pahna paljon sen enempää tuottaa ? Sinun SU:t kuulostaa kuvauksen perusteella HS6 kaasareilta. Ne on about 44 mm kurkuilla. Uimurikammio on kiinnitetty runkoon pitkällä pultilla. Rungon ja kammion valissä on irrallinen kikkare joka ohjaa uimurikammion tiettyyn asentoon. Sen vaihtamalla saa kaasarin toiseen asentoon. Niitä saa 0, 10, 20 ja 30 asteen kulmalle, esim. http://sucarb.co.uk/float-chambers-spares/float-bowl-chamber-adaptors.html

Link to comment
Share on other sites

Terve

Mulla on volvon 150 Su:t ja Saabin 150 Srombergit..molemmat on mielestäni tuplakaasuttimina alkujaan toimineet. Mulla oli tarkoituksena kokeilla kahdella "erillisenä" muuttuvakurkkuisella syöttää boxerin kumpiakin puolia (sylinteripareja) kuten vw on aikoinaan tehnyt Sromberin ns. nurkkakaasari virisarjassa...tässä olisi se hyvä puoli että kaasuttimet ja imuputkiston saisi lämpimämpään paikkaan ..yhdellä keskikaasarilla joutuu kesälläkin lämmitää imuilman ja imusarjan jotta pystyy edes jonkin tolkun seoksella ajaa, ja ilman esilämmityksiä on kurkku ja koko imuputkisto jäässä. Tuossa mopokäytössä kun lämpöä ei pahemmin varastoidu vaan kaikki on ajoviimassa...Yhdellä tuollaisella isommalla (150) ensin ajattelin, mutta kaksi sellaista pienempää (125?) olis varmaan makeempi. Se oli hyvä että niitä uimurin kääntöpaloja saa..se helpottaa asennusta. Mikä on se malli joka näyttää vielä ihan perinteiselta Su:lta mutta siinä näyttäisi olevan kohokammio alla..kuten yleensä..onko niitä pienempiä kokoja?

matti

Link to comment
Share on other sites

XMinulla olis pari noita 1.1/4"(n.32mm).Niissä olis vielä kurkun ja imusarjan välinen lämmityskin.Liitos kappaleen teko on tuskin ongelma.

Link to comment
Share on other sites

Joo..kaikki on kumminkin itse tehtävä,,eli imusarjan teko ei ole ongelma, millaisia nämä (nm. Turbo 69) kaasuttimet on? voisin hieman googlettaa ...onko ollut missä vehkeessä alkujaan ja viimeksi, kiinostaa kyllä jos on lähestulkoonkin toimivat ja tietty edulliset....niin ja yleisesti ..olen kiinostunut ostamaan em. mallisia kaasuttimia joilla saisin tuon polttoainepuolen hoidettua...Saattaisi olla tuollainen HIF 38 myös mahdollinen..en tiedä onko se hyvän kaasarin maineessa ja tuliskohan se liian isoksi jos kaks niitä ruokkis konetta.

Voi laittaa myös mailia mulle..

matti.paavela@pp2.inet.fi

 

Link to comment
Share on other sites

Hif on paras,mutta kalliimpi.Näitä lähtis kaks 40€ :lla,molemmat purettu toimivista koneista.Kuvassa se lämmitys elementti,sen kun kytket katkaisijalla,ei pitäs olla jäätymis onglmia.Tätä mallia käytettiin Mineissä 850/1000.Näihin on olemassa myös lämmitys tuohon kurkun männän ympärille.15180261575551398951421.thumb.jpg.07eba9af782f2e6f4d694ae85f4adfa2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Terve

On tullut mukavasti yhteydenottoja ja varmaan löytyy sopivat 125 Su:t , mutta vielä penään näiden HIF:vien perään , että olisko alan miehillä niitä myytäväksi asti? se pienin  (38?) olisi kai parina tuohon mun kokeiluun sopivin. Ja sain tietää että näihin on myös läpän- ja luistin seudun lämmittimiä olemassa , eli niistä olisi myös kiinnostusta. Yhteydet Yv tai maili   matti.paavela@pp2.inet.fi

Janakkalan Turengissa majailen.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...