Jump to content

Matti-Pekka

Jäsenet
  • Viestit

    16
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

1 402 profiilin katselua

Matti-Pekka's Achievements

  1. Olikohan se niin että + tuli siihen lämpöreleen lattaliittimeen ja sen kuoresta lähti jollain kytkentäpannalla releen kytkennän tapahduttua virta johdolla luistinkuvun pannalle ja kurkun vastuslangalle suoraan releen kuoren kautta....??? löytyisikö joltain tietoa tai kuvaa kytkentäkaaviosta jossa nuo lämmittimet on mukana...
  2. Terve Joskus selvitin miten ne lämmityselementit ja bi-metalli rele alkujaan kytkettiin...mutta nyt kun sitä katsoin niin en sitten millään tahdo tajuta miten se sähkö siellä kiertää...eli tässä on vastuspanta luistille+ kurkunlämmitin +termostaattirele kurkunlaipassa...miten se sähkö siellä kulkikaan ?? matti
  3. Matti-Pekka

    Su kaasarit.

    Terve, nappasin kiinni tähän viestiin...onko sinulla ylimääräisiä (2 kpl) tuollaisia lämmittimiä tai linkkiä mistä niitä saisi tilattua? Jos saan tuossa mopossa nuo kaasuttimet toimimaan niin ne jäätää ihan varmasti heti kun "varjossa ajaa"... matti
  4. Terve On tullut mukavasti yhteydenottoja ja varmaan löytyy sopivat 125 Su:t , mutta vielä penään näiden HIF:vien perään , että olisko alan miehillä niitä myytäväksi asti? se pienin (38?) olisi kai parina tuohon mun kokeiluun sopivin. Ja sain tietää että näihin on myös läpän- ja luistin seudun lämmittimiä olemassa , eli niistä olisi myös kiinnostusta. Yhteydet Yv tai maili matti.paavela@pp2.inet.fi Janakkalan Turengissa majailen.
  5. Terve Ompas veikeä lämmitys..millainen se luistin lämmitin mahtaa olla? onko niitä vielä saavissa jostain? onko nuo lämmittimet 12 vai 6V? laitan sinulle yv:tä
  6. Ohessa kuvia vw:n viri kaasareista vuosia takaperin....
  7. Joo..kaikki on kumminkin itse tehtävä,,eli imusarjan teko ei ole ongelma, millaisia nämä (nm. Turbo 69) kaasuttimet on? voisin hieman googlettaa ...onko ollut missä vehkeessä alkujaan ja viimeksi, kiinostaa kyllä jos on lähestulkoonkin toimivat ja tietty edulliset....niin ja yleisesti ..olen kiinostunut ostamaan em. mallisia kaasuttimia joilla saisin tuon polttoainepuolen hoidettua...Saattaisi olla tuollainen HIF 38 myös mahdollinen..en tiedä onko se hyvän kaasarin maineessa ja tuliskohan se liian isoksi jos kaks niitä ruokkis konetta. Voi laittaa myös mailia mulle.. matti.paavela@pp2.inet.fi
  8. Pystyyköhän tänne laittaa kuvaa....tämmöisestä härvelistä kysymys..(jos tuo kuvan liitos onnistuu)
  9. Terve Mulla on volvon 150 Su:t ja Saabin 150 Srombergit..molemmat on mielestäni tuplakaasuttimina alkujaan toimineet. Mulla oli tarkoituksena kokeilla kahdella "erillisenä" muuttuvakurkkuisella syöttää boxerin kumpiakin puolia (sylinteripareja) kuten vw on aikoinaan tehnyt Sromberin ns. nurkkakaasari virisarjassa...tässä olisi se hyvä puoli että kaasuttimet ja imuputkiston saisi lämpimämpään paikkaan ..yhdellä keskikaasarilla joutuu kesälläkin lämmitää imuilman ja imusarjan jotta pystyy edes jonkin tolkun seoksella ajaa, ja ilman esilämmityksiä on kurkku ja koko imuputkisto jäässä. Tuossa mopokäytössä kun lämpöä ei pahemmin varastoidu vaan kaikki on ajoviimassa...Yhdellä tuollaisella isommalla (150) ensin ajattelin, mutta kaksi sellaista pienempää (125?) olis varmaan makeempi. Se oli hyvä että niitä uimurin kääntöpaloja saa..se helpottaa asennusta. Mikä on se malli joka näyttää vielä ihan perinteiselta Su:lta mutta siinä näyttäisi olevan kohokammio alla..kuten yleensä..onko niitä pienempiä kokoja? matti
  10. Terve Olisi tarkoitus kokeilla Su kaasuttimien sopivuutta tuohon sivuvaunu moottoripyörän koneeseen..no kone on vw: ilmajäähy pakun 1600 kone , ja nyt siinä on yksi keskikaasari ja olen kokeillut yhtä sivuimua..ja vielä pitäis kokeilla kahta su kaasutinta. Mulla on pari Volvon Su kaasuttimia, mutta ne on hieman ehkä isoja ..ja olisin toivonut että kaasutin voisi olla enempi vaakatasossa kun mitä nuo (erillisilla kohokammioilla)volvon nyt olisi..olisiko alan harrastajilla tuollaisia kunnostuskelpoisia kaasuttimia ja niiden koko olisi kaiketi 125...max.150 hyvä tuohon. kaikki vinkin ja ideat on toivottuja. T.Matti matti.paavela@pp2.inet.fi
  11. Terve No sehän kyllä käy.. ja jos vastaavasti tulee joskus eteen jotain polyuretaani kysymyksiä niin jelppaan vastavuoroisesti... Jos sulla on niihin kankiin sopivia laakeriluiskia , ei niin kunnolla väliä, mutta saan niistä tyypin esiin millaisia sitten voi tilata. Jos viitsit nähdä vaivan, niin laita vaikka matkahuollon rahtipussiin ja tyyliin "vastaanottaja maksaa rahdin". Matti
  12. Terve No mullahan on teossa varsinainen woimanpesä ja wäkivahva 2-syl Ukrainalainen KMZ neppari!! Olen sekaantunut vanhoilla päivillä huoltamaan ja korjailee noita wanhoja itäpyöriä, ja tulee aina tuossa sivussa kehiteltyä kaikenlaisia modifikaatioita näihin itäboxereihin. Eli kahta kiertokankea tarvitsen. Alkuperäinen kaula on dia 48 ja kiertokangen alasilmän leveys 28.3 ja luiskan leveys 25.20, aika tuhti on kaula kun woimaa koneesta otetaan vakiona 36 hv!, mutta rauta on ollut halpaa ja tekniikka on sodanaikaista, joten varmuutta on laitettu kyllin... En ole tehnyt mitään sponsorisopimusta foorumiin, mutta jos harrastajalta harrastajille tyyliin laitan linkin , niin tarvittaessa sen voi poistaa . eli tämmöistä on myös tullut puuhasteltua...http://www.elisanet.fi/ville-pekka
  13. Joo, tarkoitin juuri tuota vinoon jaettua alasilmää ,tuo keskilinjan poikkeama on minun projektiin vaan hyväksi. olen jotenkin päässyt sellaiseen tulokseen että tuollainen mini cooper "s" 1275 koneen AEG 625 kiertokanki olisi mulle omiaan..se on hieman pitkä ihannearvosta, mutta ei tuota vielä ongelmia. Tuon koneen alkuperäinen kanki oli kai AEG 624"s" mutta pitävät kai tuota ensin mainittua parempana. Voisin periaatteessa käyttää myös kaulakokoa 1.75" , jos se helpottaisi kankien saantia /hintaa jne.. mulla on sorvissa (pakassa)vasta asetukset päällä voin muuttaa kaulan kokoa vielä , jos tuo isompi kaulanen on vähintään yhtä leveä laakeriltaan kun tämä pikkusempi kaulanen...
  14. Terve Olen tutkinut näitä kiertokankien saatavuutta tuohon kampiakselin kammenkokoon...ja onhan näitä kankia saatavilla, mutta homma on kun lukis mielipuolen päiväkirjaa...kun löydän jonkun edullisen kiertokankisetin ja siinä jopa mainitaan sopivuus ko.kaulalle ja pituus ok. ,niin vastaavalle koneelle tarjotaan jossain toisessa liikkeessä kankea ,josta mainitaan ettei käy ko.koneeseen...?? Esim. Jossain tarjottiin Cooper s (1275) kankea , joka oli käsittääkseni juuri 41+risat kaulalle ja pituuskin jotain 140 luokkaa, mutta toisessa linkissä ei juuri tuon mallin kanki ollut tuolle tappikoolle ja pituuskin taisi olla reilut 145...olen nyt kumminkin sitä mieltä että voisin tehdä tuon koevedoksen käyttäen minin kiertokankea, ja laakerit on minulla tapille 41.275..leveys jotain 22.++ ja kierokanki saisi olla 137--143 pitkä. Alasilmän jakolinja suora ei kulmassa, yläsilmä mieluusti niin että saisi 21--22 mm tapille holkitettua. Onko joukossa sellaisia tietäjiä jotka osaa listata varmoja tippejä malleista joiden kankien mitoitus olisi ainakin alakaulan mittoihin käyvä, ja boonuksena tuolle pituudelle.. maailmalta saa kyllä niin edullisesti "tuninki" kankia että ei tämän tehoiseen pataan tarvi /kannata oikein kotimaassa teettää, kunhan vaan keksiin sopivimman konemallin minkä mukaan haarukoi.
  15. Terve Nuo moottori versiot on valikoitunut kammentappien koon mukaan. Kysymyksessä on wanhan Boxer koneen stroukkaus ja tuo laakerikoko olisi lähimpänä leveydeltää/pituudeltaan kuinka vain.. (vaikka ei ihan tarpeeksi, mutta lähellä) ja kammen koko melkein sitä mitä etsin. Ensisijaisesti etsin dia.40mm tapille kauppalaadun laakereita, mutta niiden leveys on yleensä 15..17mm kun tuossa kaulalle minimissään voisi ajatella n.23 mm., niinpä vaihtoehdot oli muutama työkone ja Austin /leyland...laakerit jo sainkin tilattua, mutta kiertokanget pitää todennäköisesti teettää, ja siksi olisin kaivannut kuvia/mittoja jos tuollaisiin koneisiin on harrastajat kankia teettänyt tai hankkinut muuten jostain sopivasti. että tälläistä mielessä...
×
×
  • Luo uusi...