Jump to content

Mini -78


pappayh

Recommended Posts

Ajattelin avata oman projektin missä saa kysyttyä kaiken näkööstä ku oma kapasiteetti ei välillä piisaa millään edes itsestään selviin ongelmiin. Rojekti alkanu jo ajat sitte osien hommaamisella ja pisteosien kunnostamisella. Nyt kuitenkin korin sai oikein grilliin roikkumaan lämpöiseen talliin niin ehkä tämä tästä etenee pikkuhiljaa. Jo ajat sitte allegron 1275 kone meni purkuun ja käsittelyyn ja pikkuhiljaa kasaaminen alkaisi. Koneistuksia vielä vaatii ja jotain osia täytyy siihenki hommata vielä. 1380 poraus on tulos. Semmonen auto olis tarkotus tehdä millä on mukava käydä radallaki joskus niin koneen kun alustanki suhteen. Entisöintiin ei kärsivällisyys riitä ja ei oo haluakaan että kai siitä sitte oman näköinen toivottavasti valmistuu joskus. Aikataulupaineita ei ainakaan vielä oo olemas mutta kai niitäki ehtii kertyä. Siinä jotain alustusta. 

Link to comment
Share on other sites

4 tuntia sitten, Mini1380 kirjoitti:

Vuosimalli tuottaa oman tuskansa virinokan valinnan suhteen että saat päästöt asettumaan vaaditulle tasolle.

649 nokka on tulos. Toivon sähköisen sytkän säädöillä ja kaasarilla saavuttavan tarpeelliset päästöt leimaa varten. Kova halu olis laittaa täysin elektroninen/ohjelmoitava sytkä. Ja tietenki kun moottori on kunnos niin eiköhän sen päästöihin saa.

Link to comment
Share on other sites

Kaverilla -86 mallinen,kevyesti viritetty ja kärjettömällä.Joka kerta katsastukseen joutuu tekemään "pientä" säätöä.Tosin,-86:ssa taitaa olla jo tiukemmat rajat.

Link to comment
Share on other sites

24 minuuttia sitten, cabrio kirjoitti:

Sano nyt vaan suoraan että ei toivoa...

 

19 minuuttia sitten, Mini1380 kirjoitti:

No mulla luki viestissä aluks että väitän että.... mutten halunnut vaikuttaa liian jyrkältä. eli ei se kyllä tule päästöistä lävitse menemään.

 

Löytyykö testi tuloksia? Jääkö paljostaki kiinni? Ja saa suoraan sanoa :) en ota nokkiin.

Muokattu: , käyttäjä: pappayh
Link to comment
Share on other sites

Rallipuolen kavereilta kannattaa kysellä sekä Jenkkiauto harrastajilta,pitäisi löytyä konstit,esim jäänesto MASINOL niukkaan määrään bensaan,kukkia lentää pakoputkesta,ei tarvetta edellä mainuttuihin konsteihin.      Historic rallipuolella yleinen ongelma,no probleem,monia konstia,kysely kannattaa.

Link to comment
Share on other sites

Täytyy nyt tarkkaan miettiä mitä teen tämän kopan kans... Kyllä tuo homma käsistä taas lähtöö... no nyt on tulos sähköisenä vesipumppu ja flekti omalla ohjainyksiköllä eli kai se sytkäki pitää sitte laittaa ihan full automatic moodilla :) siihenki sain jo jotain tietoa ainakin myyjän suunnalta. Ei tuu turhia vastuksia sitte.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Käyttää 0,5 mm laikkaa niin ei kerkiä pelti lämmetä, mulla oli eka mini siloteltu katonreunat ja kaikki muutkin vedetty sileäksi. En tiedä tarkalleen kuinka toteutettu edellisten omistajien toimesta mutta aika nopeasti katonreunat oli kauhean näköiset. Ihan täynnä halkeamia että kannattaa selvittää tarkkaan kuinka tollanen tehdään niin että kestää ajossa. Pattisalvaa ei ainakaan kannata paljoa käyttää. Itse vaihdoin lopuksi toisen katon.

Link to comment
Share on other sites

Minä otin aikoinaan kantit pois 10 cm kerrallaan ja hitsaus.Kattoon laitoi ohutta putkea sauman taakse.Ei tullut yhtään halkeamaa.Nyky versiossa jätin kourut sivuille,ei tule vesi niin helposti sisään.

Link to comment
Share on other sites

Tosin omassani vesi ei tullu ajaessa sisään,vaan jos oli pitkään sateessa parkissa.Tiivisteet kunnossa,ei ajaessa vuotoja.Parin päivän parkki reilussa sateessa,jo tuli vettä sisään.Viimeisempään versioon otin edestä ja takaa kourut pois,aattelin vaan ilman virtausta ajossa....

Link to comment
Share on other sites

Pystylistat on helppo poistaa. Ite hitsailin reilut 30v sitten takapuolelta umpisaumalla kiinni ennen hiomista. Etu ikkunan karmi pätkä kerrallaan auki ja umpisaumalla kiinni, on niin tukeva kohta ettei helposti vetele.

Tinasin vielä päältä

Link to comment
Share on other sites

  • 2 kuukautta myöhemmin...

1. Onko kukaan laittanu keskeltä imevää öljyputkia lootaan? Että saako sen paikalleen vaikka loota kasas vai pitääkö odottaa kasausta kunnes putki tuloo?

2. Entäs loiskelevy lootaan. Onko vaan porailtu reikä lootaan ja kierteet siihen vai kuinka?

3. Onko mahdollista että takatukivarsista olis poistunu jossain vaihees rasvaputki että olis ihan rautaa läpiasti? Vaikuttaa toises tukivarres niin pirun jämäkältä se tukivarren sisälmys.

Link to comment
Share on other sites

1:Voi kasata melkein valmiiksi,ryhmäpyörästö pitää vaan jättää laittamatta.Vaatii saman tilan,kuin normaalikin putki.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...