Jump to content

Mini -78


pappayh

Recommended Posts

Ok, Joo, minä luin tekstin huolimattomasti. Luulin että puhuitte öljyn imuputkesta :)

Kyllä minä jo tuon muoviputken olen ehtinyt nähdä, vaikka jo muinaisjäänne lähes olenkin.

Vanhoissa korjaussarjoissa oli kyllä peltiputkea

Link to comment
Share on other sites

Scatter nokissa on pieni ero ajoituksessa eri sylinterien välillä. Minin tapauksessa sillä pyritään kompensoimaan siamilaisen imukanavan vaikutusta: seos ei käytännössä jakaudu tasan 1 & 2-sylinterin ja toisaalta 3 & 4-sylinterin välillä. Toinen sylinteripareista tuppaa ryöväämään naapuille tarkoitettua seosta. Joka sylinterin nokalla voi olla tismalleen sama profiili ja ajoitus mutta scatter nokissa esim. imunokkien keskinäistä ajoitusta muutetaan muutamalla asteella. Eli vaikka asteet ja nosto on sama niin speksit ei todellakaan ole samat. Scatterin pitäisi antaa oikein speksatussa paketissa pikkuisen enemmän potkua.

Oikeissa moottoreissa kuten NASCAR-peleissä eri sylintereillä voi olla erilaiset ajoitukset riippuen siitä miten ko. sylinterin hengitys pelittää. Huonommin hengittävälle sylinterille voidaan nokka hioa pidemmälle ajoitukselle ja sillä lailla saada se tuottamaan saman kuin paremmin hengittävä sylinteri.

Minien nokkia on perinteisesti kutsuttu rallinokaksi, ralli/race ja puhtaasti race riippuen siitä miten raju se on. Eri valmistajien tulkinta aiheesta voi olla hieman erilainen.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

No niin taas on postipoika tuonu hirmukasan osia :) On tämä tympiää ku jotain osa-aluetta alkaa tekemään niin sitte tyssää johonki pikku osan tai työkalun puuttumiseen. No ei auta ku hakia mitä puuttuu. Ja onneksi pystyy tekemään vähä sieltä sun täältä niin pysyy mieli virkeänä. 

1. Onko kellään mittoja jarruletkuista? ja nimenomaan letkuista. putket täytyy tehdä koriin päin. Olis helpompi tehdä jos on mitat valmiina kun niitä varmaan on muutki tehny. 

2. Onkos porukka käyttäny mitää tarvike syyläreitä? Mietin että hommaanko briteistä minin oman vai olisko joku hyväksi todettu viritys.

3. Mitenkäs välitykset? Allegron kone alunperin niin mitäs niille pitäis tehdä? Vaihtaa kenties muut välitykset eli mitkä?

4. Niin ja mitenkäs vanteet? Ajettavuutta radalla pitää olla. Saa niin sanotus normi ajos vedellä. Mikä ET? Tietäis tehdä kaaret ja mahd. levikkeet kaariin sopivaksi.

siinä taas mieltä askarruttavaa... Ja kai sitä pitää jossain vaihees alkaa kuviaki tänne laittaa niin näkyy joku eteneminen projektis.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä jarruletkuja myydään ihan valmiina, ei niitä kukaan itse ole tietääkseni tehnyt.

Miniin ihan omat myytävät syylärit on ihan hyviä ja nykyään edullisiakin. Eri asia jos jotain maskin taakse viritystä sunnittelet, niistä en tiedä.

Oma kunnossa oleva jäähdyttäjä riittää, jos kaikki muutenkin on kunnossa.

Välitykset kannattaa vaihtaa maantieajoon ainakin. Helpoin tapa olis löytää kokonainen ehjä tonni Minin laatikko

Voi perävälityksen Allegron laatikkoonkin vaihtaa, jos löytää irrallisen. Vaihtoehtoja on olemassa joka makuun

Link to comment
Share on other sites

3 minuuttia sitten, claymad kirjoitti:

Mulla on turbo metron jäähdytetyt levyt ja 4 mäntä satulat. Minin navoilla. En kyllä oo kuullu et oltais minin satuloita levyihin laitettu. Se levyn offsetti on kanssa eri.

Siis mullaki on Metron 4mäntä satulat. Ongelma se että ne satulat on jäähdyttämättömälle levylle. Eli ei mahdu jäähdytetty levy paikalle. Minispares myy omiin 4mäntä satuloihin sarjaa millä satulan puolikkaat levitetään toisistaan että mahtuu paksumpi levy paikalleen

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...