Jump to content

Vanhat kuvat


Niko_T

Recommended Posts

Sielläkin Mini taustalla, vaikka minä olenkin pääosassa ;)  https://www.dropbox.com/s/tgmxroxbrdl954r/20161205_204400.jpg?dl=0

Ja tässä mun lumiukko on jo hieman huonossa kunnossa , mutta pikku Cooper näkyy  https://www.dropbox.com/s/yt0tsoy3iol1uu4/20161205_205112.jpg?dl=0

Minien jälkeen meillä oli sitten tollasia Fordeja pari kpl. ennen seuraavaa ja viimeistä Miniä https://www.dropbox.com/s/3y1xswoc9e0b7u9/20161205_210650.jpg?dl=0

Se viimeinen oli vm-76 tonninen ja se mulla on tuossa tallinnurkalla edelleen . On aivan lohduttomassa kunnossa ja on luovuttanut osia tuohon mun projektiin melkoisesti.Se elää sitä kautta vielä jatkossakin.Kun vaan taas innostun rakenteleen uudestaan   . Nyt mennään jossain tällaisessa vaiheessa https://www.dropbox.com/s/mq20fcsj5g6xr03/dsc00469__small_.jpg?dl=0 

https://www.dropbox.com/s/rzc6lfwmdaubyi1/dsc00454__small_.jpg?dl=0

Link to comment
Share on other sites

Noita hienoja vanhoja kuvia/muisteloita kannattaisi lähettää Mini Clubin lehden toimittajille. Olisivat varmasti kiinnostuneita yhteistyöstä. Lehden mielenkiintoisinta antia on kun jotkut viitsii kertoilla omista kokemuksistaan/muisteloistaan kuvin ja sanoin.

Tätäkin palstaa lukee vakituisesti aika pieni porukka

Link to comment
Share on other sites

Niinno lähinnä tässä ketjua aloittaessani samalla vähän ajattelin avautua, että mistä se minun mielenkiinto on alkanut Miniä kohtaan. Sieltä Minin takapenkiltä ja lapsuudestahan se. Omaa ajokuntoista Miniä ei vielä ole ollut. Tuolla meidän perheen viimeisellä ehdin tosin muutaman kerran ajelee, mutta äite oli siitä niin tarkka, ettei sitä paljon lainailtu ja oma auto piti hommata ( Fiat 127 ) . Toi oma projekti jäi aikoinaan tauolle hektisen perhe-elämän vuoksi, mutta ei sekään ole pilalle mennyt ja varmasti jatkan taas jossain vaiheessa. Pitäähän sitä aikuisella miehellä yksi Mini olla ;D

Link to comment
Share on other sites

Niinno lähinnä tässä ketjua aloittaessani samalla vähän ajattelin avautua, että mistä se minun mielenkiinto on alkanut Miniä kohtaan. Sieltä Minin takapenkiltä ja lapsuudestahan se. Omaa ajokuntoista Miniä ei vielä ole ollut. Tuolla meidän perheen viimeisellä ehdin tosin muutaman kerran ajelee, mutta äite oli siitä niin tarkka, ettei sitä paljon lainailtu ja oma auto piti hommata ( Fiat 127 ) . Toi oma projekti jäi aikoinaan tauolle hektisen perhe-elämän vuoksi, mutta ei sekään ole pilalle mennyt ja varmasti jatkan taas jossain vaiheessa. Pitäähän sitä aikuisella miehellä yksi Mini olla ;D

Jep! Täältähän ne kuvat ja jutut sitten löytyy lehtiinkin.

Ei ku vaan lisää kuvia kehiin! :)

Link to comment
Share on other sites

Juu . kuvia saa käyttää ja mieluusti kerron , jos joku haluaa haastatella . Eihän mulla kauheasti kerrottavaa ole, mutta aina välillä tulee mieleen asioita, kun joku toinen kysyy jotain . Muisti palailee pätkittäin, kun joku kysyy jotain asiaa, joka vaikka sivuaakin sitä kysyjän aihetta. :P

Link to comment
Share on other sites

post-1326-0-95968000-1481361136_thumb.jpgHeräsi ajatus lukiessani tätä keskustelua, että olisiko ideaa ,kuten jo moni toteaakin,kerätä tänne kuvia ja lyhyitä tarinoita niihin liityen. Kun  suuri osa varsinaisista Minien asiantuntijoista ja ikänsä niiden kanssa puuhailleista ei käytä tätä palstaa ja tietokonetta ylipäätään niin edes TE joilla on pitkä ura takana Minien kanssa ja ollut varmasti paljon erilaista kalustoa vuosien varrella kertoisitte kuvin ja sanoin meille muille.

Tietysti myös nuoremmat jotka ovat miniuransa aloittaneet jo varhaisiässä osallistuisitte omalta osaltanne. Oma historiani Minien kanssa kun on alkanut vasta 70-luvun lopulla jo keski-ikäisenä hankittuani ensimmäisen 68 mallin tonnisen. Toki sitäkin ennen olen seurannut Miniä kuten kaikkea muihinkin autoihin liittyvää tarinaa jo pikkupojasta lähtien. Kyllä sitä kalustoa on kuitenkin ehtinyt 

eri versioissaan kertyä meidänkin nurkille joten varmaan moninkertaisesti teille muille. Ei ujostella vaan reilusti toimeksi, aloittakaa

TE "veteraanit" tai nuoret (joilta tosin on hyvinkin täydellisiä rakentelukertomuksia jo luettavissa). 

Mukavaa Joulunaikaa kaikille t.jp

Link to comment
Share on other sites

Olen "kuullut, että joku liimasi tarran kirkkaalle kontaktimuoville", sitä voi sitten siirtää tarvittaessa autosta toiseen.t.jp

Link to comment
Share on other sites

Olet ihan oikeassa. Ei minulla kyllä 70-luvulla mitään verotarroja ollut missään autossa vai enkö vaan muista??

Link to comment
Share on other sites

No nyt kun tämä meni verotarrakeskusteluksi niin oli pakko tarkistaa muistia. Väärin muistin,mutta en paljoa. Viisikymmentä ja kuusikymmentäluvun alussa oli niitä pyöreitä paperisia eri vuosina eri värisiä. Mutta 70-luvulla keksittiin se uudelleen ja käytettiin nimeä käyttömaksu ja se määräytyi kokonaispainon mukaan. Mutta sitä perittiin vain vuonna 1976 kunnes ajoneuvovero tarran muodossa keksittiin uudelleen 1994 ja siitähän sitten se jäikin pysyväksi, tosin viimeinen tarra taitaa olla -96 koska se on aika monessa autossa tallessa. Tänne kuitenkin jatkossa niitä kuvia ja pikku tarinoita KIITOS. t.jp

Link to comment
Share on other sites

"Juu . kuvia saa käyttää ja mieluusti kerron , jos joku haluaa haastatella "

 

Tuohon voisin sanoa sen verran, että clubin lehden toimittajat tekevät sitä työtä ansiotyönsä ohella sivutoimena ja vieläpä erittäin kiireellisinä.

Eivät varmastikaan tule haastattelemaan erikseen kuin jossain erityisissä tilanteissa jonkun tapahtuman yhteydessä. Eivätkä ymmärtääkseni kyllä poimi kuvia täältäkään.

Kyllä näissä asioissa vaaditaan aktiivisuutta jäsenistöltä itseltään. Sitähän he peräänkuuluttavat lähes joka lehdessä

Link to comment
Share on other sites

post-638-0-82539500-1481556906_thumb.jpgTuossapa meidän perheen eka Metro!

Muutamat Minikokoontumisajotkin tuli sillä käytyä, siihen aikaan Metrot

oli yleinen näky kokoontumisissa.
Oli isälläni päivittäisessä käytössä ja joskus 90 -luvun
puolenvälin jälkeen myytiin, en vain yhtään muista kenelle?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Keskustelin Vesa Niemisen kanssa ( ajoi -70 luvun alussa 850:llä Suurajoissa useampana vuonna ja -80 luvulla mini 1000:lla ). Hän lupautui etsimään valokuvia ja kertomaan niihin liittyviä tarinoita ( tosia )jotka voisin tänne palstalle jatkaa.

Link to comment
Share on other sites

Vanhoja kuvia kun tänne liimailette, niin upottakaa ( vai mitä se on) kuviin omistajan nimi.Eli sen ken sen on filmille saalistanut.  Muuten kuvat varastetaan jakoon jonnekin f-bookiin tai jonnekin ihan omina otoksina. Ikävämpää on tietty katsoa hienoja kuvia tekstillä varustettuna mutta silti. Jotain niiden ainutlaatuisuudesta lähtee kun suomalaisten ralli- ja ratakuskien hienot ajolinjat (tai kaadot) löytää jostain kaukoidän minifanien somepäivityksistä.

Siksi itseottamiani kuvia Keimolasta tai kuusikymmentäluvun Jyskälästä ei täällä koskaan tulla näkemään.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...