tonninen77 Posted October 23, 2016 Report Posted October 23, 2016 Onko suosituksia Minin koneremontin tekijästä Tampereella tai lähialueella?
KariB Posted October 27, 2016 Report Posted October 27, 2016 Jaaha,tähänkö on tultu,Tampereella ennen kovia Mini miehiä,nyt ei innostusta tai mistä kiikastaa koneremontin teko,entistä työn antajaa voin ainakin mainostaa jossa voi suorittaa tarpeelliset koneistukset,Tammer Diesel Tampere.
koirankoppi Posted October 28, 2016 Report Posted October 28, 2016 Tammer Diesel on ykkös koneistuspaikka ja kyllä ne siellä rahalla varmaan koneen kasaakin. Tilanne on se, että kyllä koneentekotaitoisia varmaan löytyy useita, mutta niitä joita sen tekeminen vapaa-ajallaan kiinnostaa, ei juurikaan. Ne henkilöt jotka Tre:n seudulla ovat näitten asioitten kanssa ammatikseen touhunneet, ovat nykyisin eläkeiässä ja kiinnostus näitä hommia kohtaan on hiipunut entisestään. Tiedän ainakin että on kehoitettu eräänkin henkilön taholta olemaan mainostamatta. Maijalan "Jamppa" Jarmo Läyliäisistä eteläisestä Suomesta touhuaa ainakin "puoliammattilaisena" näissä asioissa ja olen kuullut erittäin hyvää palautetta ja kaikin puolin mukava mies. Minitonni harrastajista voi löytyä vielä niin aktiivisia, että sipaisevat siinä sivussa jonkun vieraankin koneen nippuun. Nämä hommat menee yleensä kaverisuhteilla eteenpäin
KariB Posted October 28, 2016 Report Posted October 28, 2016 Mites tämä Pohjanperä,tapasin hänet Kaivo-ojan Jussin myyntikojulla Kangasalalla,tuntui asialliselta kaverilta. Ei ole kuulemma enää Tammer Dieselissä hommissa. FD100L 1
koirankoppi Posted October 28, 2016 Report Posted October 28, 2016 Voihan häneltä kysyä. Ei ole mitenkään näkyvästi ainakaan Minitouhuissa. Osaamista varmaan löytyy, innosta/halusta en osaa sanoa. Voi olla että mielenkiinnot suuntautuu nykyisin jo muualle? Tuskin ainakaan tulee tarjoamaan palveluksiaan. Saxbergin Ari Jyväskylässä varmasti ottaisi myös asiakseen. Rahalla tietysti. Saxspeed yritys
FD100L Posted October 28, 2016 Report Posted October 28, 2016 Mites tämä Pohjanperä,tapasin hänet Kaivo-ojan Jussin myyntikojulla Kangasalalla,tuntui asialliselta kaverilta. Poika Pohjanperä (Pekka) on muuten siellä Tammer Dieselissä Lakalaivassa duunissa. Jokin aika sitten vein hälle BMW :n kampiakselin tarkistukseen/ hiottavaksi.
minorv8 Posted October 28, 2016 Report Posted October 28, 2016 Koneen tekeminen on aika epäkiitollista hommaa. Etenkin jos tilaaja sitten hoitaa lopputyöt iskemällä koneeseen kiinni "jonkun" kaasarin ja jakajan ja sitten antaa palautetta että ei sun tekemäs mylly oikein pelitä. Itseltä on into vähentynyt omiinkin projekteihin saati sitten muiden projekteihin. Toki viime talvena sain Minorin muutettua ruiskutekniikalle ja just nyt kasaan nurkissa pyörivistä hiluista yhtä Roverin kasia. Motivaationa ehkä (?) vähän lisätilaa kellariin. Sorry, otsikkoa hieman sivuten koska en asu Tampeeella:-)
Kimi Posted October 28, 2016 Report Posted October 28, 2016 Mo, Moottorin tekeminen voi jollekin olla että pestään painepesurilla ja toinen ääripää että vaihdetaan kaikki hilut sisältä, porautetaaan, kaulat hiotaan ,venat läpätään ja ihmetellään hintaeroa. Uudet hilut sisään, kansi kuntoon, hionnat, suoristukset+ muut työstöt. Osat 500+, työstöt 600+ kuljetuksineen ja menetetty vapaa-aika 5 iltaa. Se on 2000e ja valmis. Sitten valitetaan kalliiksi kun joku tarjoaa foorumilla tehtyä konetta 650 eur. Tuossa budgetin tynkää. Ei sitä kannata koskea niin kauan kun se pyörii. Ajat loppuun ja kun se levii niin uutta sisään. Se on euron kilsa kun korjatulla ajat sen 2000km. Nettiautosta saat 5000 eurolla jonkun pelin. Säästä korjauksessa 2000e , myy oma pois 2000e ja laita tonni väliä niin saat tuon 5000 pelin jossa taas uudet ongelmat. P.s. tarkistin myyntipalstalta niin siellä on 2 toimivaa kaupan. /kimi
tonninen77 Posted October 31, 2016 Author Report Posted October 31, 2016 kiitti vinkeistä. tulikin hyviä ;) Lisää toki vastaanotetaan. Missään nimessä ei ole tarkoitus löytää ilmaista tekijää vaan se kuuluisa hyvä, kohtuuhintainen ja luotettava. :)
FD100L Posted November 1, 2016 Report Posted November 1, 2016 kiitti vinkeistä. tulikin hyviä ;) Lisää toki vastaanotetaan. Missään nimessä ei ole tarkoitus löytää ilmaista tekijää vaan se kuuluisa hyvä, kohtuuhintainen ja luotettava. :) Onko täydellinen koneremppa ainoo mahdollisuus? Siis moottori niin heikossa hapessa, syö öljyä, savuttaa jne...?
tonninen77 Posted November 2, 2016 Author Report Posted November 2, 2016 Meillä on kaks konetta josta pitäs tehdä yks hyvä.
Mini1380 Posted November 2, 2016 Report Posted November 2, 2016 Eli Minin koneen tuntien täysi koneremontti+vaihteiston kunnostus jos hyvän haluaa. minivan60 1
tonninen77 Posted November 3, 2016 Author Report Posted November 3, 2016 Eli on uusi alakerta, kiertokanget, laakerit lohko ja männät. vanhasta koneesta kansi. näistä yhdistettynä toimiva paketti
Kimi Posted November 3, 2016 Report Posted November 3, 2016 Moi, Kannattaa valita kansi jossa seetirenkaat, kestää lyijytöntä. /kimi
Kuupperi Posted November 3, 2016 Report Posted November 3, 2016 Tuntuu tuo kotikaupunkini olevan kohtalokas paikka Mineille. Omanikin alkoi köhiin siellä ja hetken aikaa hain korjaamoa lähiseudulta. Lopulta kuitenkin päästiin Helsinkiin ja korjaamo löytyi syksymmällä Lopelta. Työhön päästiin siis vasta lokakuun puolella ja projekti on nyt hyvässä vauhdissa, mutta vielä kesken. Mikäli sopivaa korjaamoa ei löydy lähempää, niin voin kysästä mitä mieltä Lopella ollaan tuollaisesta projektista. Ikäähän hänellä on jo, mutta vaikuttaa olevan aktiivinen edelleen alalla Minien ja muidenkin projektien kanssa.
koirankoppi Posted November 4, 2016 Report Posted November 4, 2016 "Kannattaa valita kansi jossa seetirenkaat, kestää lyijytöntä."/kimi Normaalikannella pärjää aivan mainiosti, jos lirauttaa tipan lisäainetta tankkauksen yhteydessä tankkiin. Eikä lisää kyllä harrasteautoilun kustannuksia millään lailla merkittävästi. Tietysti jokainen tekee ratkaisunsa itse, rahapussin ja mieltymystensä mukaan. Ei ole ainakaan ollut mitään venttiilihuolia kannessa, vaikka on ajettu aika paljon ja monenlaisissa olosuhteissa
tonninen77 Posted November 8, 2016 Author Report Posted November 8, 2016 "Kannattaa valita kansi jossa seetirenkaat, kestää lyijytöntä." /kimi Normaalikannella pärjää aivan mainiosti, jos lirauttaa tipan lisäainetta tankkauksen yhteydessä tankkiin. Eikä lisää kyllä harrasteautoilun kustannuksia millään lailla merkittävästi. Tietysti jokainen tekee ratkaisunsa itse, rahapussin ja mieltymystensä mukaan. Ei ole ainakaan ollut mitään venttiilihuolia kannessa, vaikka on ajettu aika paljon ja monenlaisissa olosuhteissa Juu ei ole tarkoitus kikkailla mitään ylimääräistä. Ajokilometrejä tulee niin vähän (jos päästään ajoon asti ;)) että lisä-aineen kanssa lotraaminen ei ole ongeelma.
FD100L Posted November 8, 2016 Report Posted November 8, 2016 "Kannattaa valita kansi jossa seetirenkaat, kestää lyijytöntä." /kimi Normaalikannella pärjää aivan mainiosti, jos lirauttaa tipan lisäainetta tankkauksen yhteydessä tankkiin. Eikä lisää kyllä harrasteautoilun kustannuksia millään lailla merkittävästi. Tietysti jokainen tekee ratkaisunsa itse, rahapussin ja mieltymystensä mukaan. Ei ole ainakaan ollut mitään venttiilihuolia kannessa, vaikka on ajettu aika paljon ja monenlaisissa olosuhteissa Juu ei ole tarkoitus kikkailla mitään ylimääräistä. Ajokilometrejä tulee niin vähän (jos päästään ajoon asti ;)) että lisä-aineen kanssa lotraaminen ei ole ongeelma. Niinpä ja voihan sen kannen vaihtaa myöhemmin jos siihen "lotraamiseen" kyllästyy. Ittellä tuli edellisenä kesänä kannenvaihto/ remppa kyllä mieleen, kun kilometrejä tui sentää melko paljon..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now