Jump to content

Rattiakselin boorit


Mikko74

Recommended Posts

Hei,

Rattiakselin boorit ovat pyöristyneet kun kiristin pultti on päässyt löystymään. Nyt katsastusmies ei tykännyt ohjaukseen tulleesta väljyydestä, ihme kaveri ;D

Hammastangon päässä boorit ovat ok.

Onko jollain kokemuksia korjauksesta? Näyttäisi olevan jopa vaihdettava osa mutta ei näytä niitä olevan liikaa tarjolla. 

Kyseessä on siis -90 mini jossa akselin "booriholkki" on pitempää mallia.

Link to comment
Share on other sites

Juurikin tuota lattian päätä.

 

Sen verran on pahasti pyöristynyt, että ei kiristys auta vaikka kuinka kiristää. Parin pultin kierteet jo onnistunut tuhoamaan. Oikean kokoisia pulttejakin (1/4") kävin hakemassa.

Nyt oikeastaan ohjaus toimii sen pultin varassa ja siinähän on pientä väljyyttä.

 

Näyttäisi eBay UK:ssa olevan akseli myynnissä 30£ mutta kun myyjä toimita UK:n ulkopuolelle. 

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Ite oon tuon vanhemmassa joskus korjannu siten,että oon porannu isomman reiän läpi ja laittanu paksumman pultin.On pitäny sen jälkeen ihan hyvin.8mm mahtui vielä siitä urasta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Mulla alkoi tänään ohjaus tuntumaan oudolta, onneksi olin jo melkein kotona. Parkkiruudussa kääntelin rattia niin suurella voimalla kuin näistä naruista lähtee ja niinpä alkoi boorit hyppimään yli. Vaihdoin uuden kiristyspultin ja laitoin tiukkaan niin loppui siihen paikkaan hyppiminen. Työkalut tallilla niin en saanut akselia irti että olisi voinut tarkistaa boorien kuntoa. Onko sen pultin tarkoitus kiristää akselin pää siihen lattiassa olevaan tappiin niin että boorit pitää vai pelkästään lukita ettei akseli nouse pois. Käyttöauto rikki ja huomenna pitäs mennä hakeen uuteen asuntoon avaimet, tietäs vähän uskaltaako minillä lähteä. Näiden viestien perusteella mulle jäi käsitys että jos pultti löysällä voi ohjaus lähteä kokonaan kun ei boorit pidä ja se on ihan "normaalia"?

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...