Jump to content

Engine start painike...


Sjannis
 Share

Recommended Posts

Olisi tarkoitus laittaa suunnilleen tuollainen käynnistysnappula, mutta mistähän sellaisia saisi? En oikein löytänyt netistä...

 

http://www.istockphoto.com/file_thumbview_approve/5227472/2/istockphoto_5227472-engine-start-button.jpg

 

Eikös tuon voi laittaa virtalukolta startille menevän herätejohdon väliin?

Link to comment
Share on other sites

Oli muuten tästä eilen juttua, niin tietääkö joku missä vuosimalleissa toi startti on ihan oikeesti ollut siinä keskikonsolissa napilla? Mun 69:ssä on siinä nappi, mut mielestäni kyllä ratissa on myös startti avaimella?

Ei missään.

-63/64 asti nappi/solenoidi lattiassa ja virtalukko keskellä kojelautaa sen jälkeen startti kojelaudan virtalukossa ja mk2 eteenpäin starttaus rattilukosta.

Vai meinasiks keskikonsolilla lattiaa.

Link to comment
Share on other sites

Onneksi on helppo muutos normaaliksi jos hylätään katsastuksessa.

Rattilukko ja virtalukko toimivat edelleen normaalisti avaimella.

Tietty joutuu maksamaan uusintakatsastuksen, mutta vähän tuntuu että Minit käyvät muutenkin enemmän kuin kerran vuodessa katsastuksessa syystä jos toisesta... :)

Link to comment
Share on other sites

Minit eivät taineet koskaan olla e-hyväksyttyjä autoja, eivät edes ihan viimeisimmät, vaikka normaalisti sen ikäiset semmoisia jo tuppaa olemaan. Eli tuommoisen starttinappulan lisääminen ei ole ongelma.

 

E-hyväksynnän alaiseen (esim BMW mini) autoon tuollainen olisi hylkäämisen arvoinen muutos. Tuollaisiin autoihin ei saa laittaa mitään muuta kuin sellaisia osia mitkä ovat hyväksytetty ko. automalliin. Esim pakoputkea ei voi tehdä itse.

Link to comment
Share on other sites

Miksi pitäisi laittaa starttinappi?? :o Kun avainta on kuitenkin käytettävä!

Kilpureissa ymmärrän, jos starttinappi tuodaan paremmin ulottuville että vöissä ylettyy starttaamaan, jos esim lähdössä sammuu. Omassa Cooperissakin on (vaikkei kilpaa enää ajetakkaan)

Erikoisuudentavoittelu? No ihan hyvä peruste 8-)

Link to comment
Share on other sites

enpä mäkään ole mitään perustelua tolle keksiny miks sellanen olis hyvä laittaa, mut silti voi olla et omaakin koslaan toi startti tulee napilla...

 

Hieman tähän liittyen kysymys, eli mites paksua akkukaapelia minissä tarttis käyttää? Riittäisköhän tollanen 21mm2 kaapeli???

Link to comment
Share on other sites

Miksi pitäisi laittaa starttinappi?? :o Kun avainta on kuitenkin käytettävä!

Kilpureissa ymmärrän, jos starttinappi tuodaan paremmin ulottuville että vöissä ylettyy starttaamaan, jos esim lähdössä sammuu. Omassa Cooperissakin on (vaikkei kilpaa enää ajetakkaan)

Erikoisuudentavoittelu? No ihan hyvä peruste 8-)

 

 

Ihan puhtaasti ulkonäön takia halusin napin, ja kun sellaisen laittaa niin pitäähän sen toimiakin. :)

Ja on Mini kivampi startata napilla, omasta mielestäni siis.  ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja taas tulemme siihen tosi seikkaan että, JOKAINEN TEKEE OMALLE AUTOLLEEN JUURI SITÄ MITÄ HALUAA JA NIIN KUIN HALUAA   ;) ::)

 

Mikä on loistava juttu, ni on erillaisia vekottimia joita "arvostellaan" sitte!!!  ;D :o

Link to comment
Share on other sites

Ja samaan hengenvetoon!

Mitä järkeä on pelata moisten "koppien" kanssa ensinkään, kun niitä valmiiksi "modernisoitujakin"/paremmilla ominaisuuksilla ihan tehtaalla varustettuja pikkuautoja saa  kaupasta samaan rahaan! ;)

Näkökantoja on monia ja kaikki yhtä oikeita.

Itselle nämä Minit on "pakotie" autojen aikakauteen, jolloin oma ymmärrys riitti niiden ylläpitoon, ilman pc:tä ym värkkejä.

 

Sanoo mies joka ei ole edes pleikkarilla palannut eläissään yhtään peliä 8-).

Töissä sitä "pakkopullaa" on purtava kaikkien mittausohjelmien muodossa :o

Tais mennä aika kauas Starttinappi aiheesta.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...