Jump to content

Vinkkejä ja ohjeita otetaan vastaan.


Juselius

Recommended Posts

 

Mihin ja miten öljynlauhditin kiinnitetään ja mihin ja miten jarrutehostin asennetaan ja putkitetaan yksi piiriseen jarrujärjestelmään? Kokeilen saada omin avuin ja hyvin neuvoin:)

 

Virranjakaja, kärjetön sytytys ja kaasarit on ennen kokematonta aluetta, neuvoja otetaan mieluusti vastaan jos irtoaa.

 

Jussi

Link to comment
Share on other sites

Mahtuuko moottorin pudottaan paikoilleen peltipako- ja imusarja asennettuina?

 

Jussi

Ei mahdu.

Koneen nostoketju kannattaa laittaa sitten niin paikalleen että kone on pienessä kulmassa jo valmiiksi ettei tarvitse laskiessa kääntää konetta niin paljoa käsin.

Link to comment
Share on other sites

Omaksi ihmeekseni sain Cooperin koneen tuplakaasareineen ja pienen Maniflow- peltisarjan ollessa paikallaan upotettua yläkautta paikalleen. Tiukkaa oli mutta meni rikkomatta mitään. Syy toimenpiteeseen oli jo kasattu paketti jota en viitsinyt purkaa. Kaksi poikaani oli kyllä kaverina, myönnetään. t.jp

Link to comment
Share on other sites

Pari kuvaa aluksi:

 

Tässä on ÖLJYNJÄÄHDYTTIMEN paikka ja tässä tarvittavat osat

 

post-255-0-72026300-1436533050_thumb.jpg                                   post-255-0-34841100-1436533111_thumb.jpg

                                                                   (toinen letku ei ole oikean mallinen)

 

 

Näin jarrutehostin on sijoitettu Cooper "S" minissä. Kuvissa tehostimet ei ole MK I alkuperäisen mallisia.

 

post-255-0-06908200-1436533134_thumb.jpg      post-255-0-50497000-1436592295_thumb.jpg  post-255-0-18389100-1436592615_thumb.jpg

 

Omassa autossa tehostin oli apukuskin puolella hattuhyllyn alla,

koska en halunnut luopua erillisestä lämmityslaitteen puhaltimesta

Tärkeää: tehostin pitää asentaa oikeaan asentoon!

 

Link to comment
Share on other sites

 

Virranjakaja on väljä reikään, reijän halkaisija 35mm. Akseli puuttuu myös. Minulla on yksi 1.3l Metro josta yritin irrottaa akselia mutten saanut sitä tulemaan ulos reiästä. Virranjakaja tuli Minispeedistä moottorin kans eli oletin sopivan heittämällä. Pitäisikö tuohon reikään olla joku adapteri?post-3808-0-39870800-1437337855_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Se Metron A+ koneen jakaja on erilainen kuin A-koneen . Lucas tai Ducellier ainakin minulla kaikissa Metron koneissa. Kun laitat sitä oikeaa akselia koneeseen niin käytä pitkää pulttia akselin päässä, muuten se todennäköisesti putoaa ohi ja saat purkaa koneen.t.jp

Link to comment
Share on other sites

Näin olen tuon ymmärtänyt että A+ on lujempaa tekoa. Tässä varmaan se syy kun en koskaan saanut kuvia koneesta työvaiheessa enkä kirjallista selostusta. Kuinka oleellisia erot on, onko tämä nyt kuin pahasti päin peetä?

Link to comment
Share on other sites

Kävin sähöpostit läpi ja mietin tuota moottorikauppaa, tuskin me erikseen puhuttiin kummasta se tehdään, plussasta vai ei plussasta.

Ei voi syyttää moottorin tekijää, enemmänkin moottorin tilaajaa :)

 

 

Jussi

Link to comment
Share on other sites

Niin tai näin ei kannata olla murheellinen, et saa sitä A-sarjalaisenkaan lohkoa poikimaan toki lohkoon voi tulla reikä jos esim.kanki katkeaa mutta muuten se lohko ei petä tai sit mä oon vaan aina ajanut niin nätiste  O:-)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...