Juselius Posted July 8, 2015 Report Posted July 8, 2015 Mihin ja miten öljynlauhditin kiinnitetään ja mihin ja miten jarrutehostin asennetaan ja putkitetaan yksi piiriseen jarrujärjestelmään? Kokeilen saada omin avuin ja hyvin neuvoin:) Virranjakaja, kärjetön sytytys ja kaasarit on ennen kokematonta aluetta, neuvoja otetaan mieluusti vastaan jos irtoaa. Jussi
Juselius Posted July 9, 2015 Author Report Posted July 9, 2015 Tuleeko HiLo jouset mitenkään kiinni kummastakaan päästä? Jussi
MikaJ Posted July 9, 2015 Report Posted July 9, 2015 Ei tule mitenkään kiinni, kun iskarin pulttaa kiinni niin mikään ei saa heilua. Mikäli säätö on matala ja iskari pitkä, niin silloin heiluu ja pitää laittaa lyhkäsempää iskaria.
Juselius Posted July 9, 2015 Author Report Posted July 9, 2015 Hyvä, kiitos. Tänä iltana alkaa auton kasaus, viimeksi asensin tähän Miniin moottorin vuonna 1992 enkä sen jälkeen ole autohommia tehnyt, vieläköhän mutterit pysyy käsissä. Jussi
Juselius Posted July 9, 2015 Author Report Posted July 9, 2015 Mahtuuko moottorin pudottaan paikoilleen peltipako- ja imusarja asennettuina? Jussi
MikkoViitala Posted July 10, 2015 Report Posted July 10, 2015 Ise vain poies ottaneena sanoisin että laita paikalleen vasta kun se on paikallaan. Mukavempi varmasti laittaa paikalleen kun on enemmän tilaa. Tämän korjatkoon joku jos on eri mieltä.
Mini1380 Posted July 10, 2015 Report Posted July 10, 2015 Mahtuuko moottorin pudottaan paikoilleen peltipako- ja imusarja asennettuina? Jussi Ei mahdu. Koneen nostoketju kannattaa laittaa sitten niin paikalleen että kone on pienessä kulmassa jo valmiiksi ettei tarvitse laskiessa kääntää konetta niin paljoa käsin. Juselius 1
4minis Posted July 10, 2015 Report Posted July 10, 2015 Omaksi ihmeekseni sain Cooperin koneen tuplakaasareineen ja pienen Maniflow- peltisarjan ollessa paikallaan upotettua yläkautta paikalleen. Tiukkaa oli mutta meni rikkomatta mitään. Syy toimenpiteeseen oli jo kasattu paketti jota en viitsinyt purkaa. Kaksi poikaani oli kyllä kaverina, myönnetään. t.jp
Juselius Posted July 10, 2015 Author Report Posted July 10, 2015 Näinpä varmaan, elelin toivessa kohdistaa imusarjan kun kone vielä pöydällä. J.Salla 1
Juselius Posted July 10, 2015 Author Report Posted July 10, 2015 Kertokaa vielä joku miten se jarrutehostin asennetaan???
tailke Posted July 10, 2015 Report Posted July 10, 2015 Pari kuvaa aluksi: Tässä on ÖLJYNJÄÄHDYTTIMEN paikka ja tässä tarvittavat osat (toinen letku ei ole oikean mallinen) Näin jarrutehostin on sijoitettu Cooper "S" minissä. Kuvissa tehostimet ei ole MK I alkuperäisen mallisia. Omassa autossa tehostin oli apukuskin puolella hattuhyllyn alla, koska en halunnut luopua erillisestä lämmityslaitteen puhaltimesta Tärkeää: tehostin pitää asentaa oikeaan asentoon!
Juselius Posted July 12, 2015 Author Report Posted July 12, 2015 Kiitos neuvoista, tämähän etenee..... Kuvat vähän pyörii:) -tipi- 1
Juselius Posted July 12, 2015 Author Report Posted July 12, 2015 Imusarjassa ei ole paikkaa jarrutehostajan alipaineletkulle, taidan jättää tehostajan hyllylle. Vaatiiko katsastus tehostajaa jos on levyt ja moottori on 1,3 ?
Juselius Posted July 12, 2015 Author Report Posted July 12, 2015 Hyvä, kiitos tiedosta, tehostin olis myytävänä :)
Juselius Posted July 19, 2015 Author Report Posted July 19, 2015 Virranjakaja on väljä reikään, reijän halkaisija 35mm. Akseli puuttuu myös. Minulla on yksi 1.3l Metro josta yritin irrottaa akselia mutten saanut sitä tulemaan ulos reiästä. Virranjakaja tuli Minispeedistä moottorin kans eli oletin sopivan heittämällä. Pitäisikö tuohon reikään olla joku adapteri?
J.Salla Posted July 19, 2015 Report Posted July 19, 2015 Tällaisen näköinen on tuo puuttuva osa moottorissa paikallaan. Sisään menevä "holkki" osa yltyy virranjakajan käyttöakseliin asti. J.Salla 1
4minis Posted July 20, 2015 Report Posted July 20, 2015 Se Metron A+ koneen jakaja on erilainen kuin A-koneen . Lucas tai Ducellier ainakin minulla kaikissa Metron koneissa. Kun laitat sitä oikeaa akselia koneeseen niin käytä pitkää pulttia akselin päässä, muuten se todennäköisesti putoaa ohi ja saat purkaa koneen.t.jp
Juselius Posted July 20, 2015 Author Report Posted July 20, 2015 Kiitos taas neuvoista, täytyy hankkia tuo holkki ja akseli. Eli tuo Minispeedin tekemä moottori on A eikä A+. Mikä niiden ero on? A+ moottorista meillä oli tilatessa puhe......
MikaJ Posted July 20, 2015 Report Posted July 20, 2015 A+ on vahvempaa tekoa, uudempi versio. Ei oo mennyt ihan putkeen, ei nyt kukaan voi myydä A konetta jos A+ on tilattu.
Juselius Posted July 20, 2015 Author Report Posted July 20, 2015 Näin olen tuon ymmärtänyt että A+ on lujempaa tekoa. Tässä varmaan se syy kun en koskaan saanut kuvia koneesta työvaiheessa enkä kirjallista selostusta. Kuinka oleellisia erot on, onko tämä nyt kuin pahasti päin peetä?
minorv8 Posted July 20, 2015 Report Posted July 20, 2015 Sä tarvitset myös yhteensopivan jakajan käyttöakselin. Kuvasta päätellen toi sun jakajas on A koneeseen, A+ koneessa on erilainen akseli.
Juselius Posted July 20, 2015 Author Report Posted July 20, 2015 Kiitos taas. Euvoista. Akseli ja holkki löytyi jo.
Juselius Posted July 22, 2015 Author Report Posted July 22, 2015 Kävin sähöpostit läpi ja mietin tuota moottorikauppaa, tuskin me erikseen puhuttiin kummasta se tehdään, plussasta vai ei plussasta. Ei voi syyttää moottorin tekijää, enemmänkin moottorin tilaajaa :) Jussi
Mini1380 Posted July 22, 2015 Report Posted July 22, 2015 Niin tai näin ei kannata olla murheellinen, et saa sitä A-sarjalaisenkaan lohkoa poikimaan toki lohkoon voi tulla reikä jos esim.kanki katkeaa mutta muuten se lohko ei petä tai sit mä oon vaan aina ajanut niin nätiste O:-)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now