Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mittaa männistä puristuskorkeus ja halkaisija (luultavasti std koko merkinnästä päätellen).

1100cc on syvempi kuppi kun 1000cc.

..mut foto olis kiva! :)

Posted

No se porauksen kokohan selviää mittaamalla se sylinterin halkaisija jos sulla kerran kansi on pois.

Posted

Wikipediassa on kiva taulukko A-moottoreista, jonka mukaan Ø64.58 mm. Yli kokoja näyttää löytyvän kolme 0,020" (=n.0,5mm) välein. Pystyykö 1098cc lohkon koneistamaan 73,5 männille => 1420cc?

Posted

Ymmärtääkseni ei pysty. Eikä sellaisia 1100:sen mäntiäkään taitaisi mistään löytyä

1100:sen männät oli yhteen aikaan kiven alla, tiedä sitten mikä nyt tilanne.

1100 koneessahan ei ole muuta eroa tonniseen kuin kampiakseli ja männät.

Posted

Mo,taulukossa on sylinterin halkaisija, mäntä on jotain 5-10 satkuu pienempi.

sylinteriväli jotain 8mm luokkaa, joten ei onnistu poraaminen.

1100 männässä tapin reikä ylempänä. Jotain 3,5mm , joten kuppisesta 1000 männästä kun otta tuon verran pois niin voisi onnistua.

/kimi

Posted

1098 koneen mäntiä on nykyään aika hyvin saatavilla et ei taida kannattaa muokata 998:n männistä.
Oisko ollu niin että jollain impin männillä 1098:sta sai tehtyä noin 1200cc koneen, Vizardin kirjan konetaulukoissa tais olla oikean männän tyyppikin mutta eipä taida tuokaan muunnos kovin kannattava olla tai ainakaan helposti toteutettava kun impin männät on kiven alla.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...