Jump to content

Kysymystä kaasareista.


miihcars

Recommended Posts

Vaikka oon ajatellu olla sekaantumatta näihin SU kaasareihin,niin silti niihin pitää nyt vissiin sekaantua... :)Joten vähä kymysyksiä:

Mitä eroa on hs4 kaasarilla ja hif38 kaasarilla.

 

 

ilmeisesti kohokammio hs4:ssa on siinä rungon vieressä,vai??

Sitten tuo kiinnitys,tuleeko hif kiinni neljällä pultilla ja hs4 kahdella?Sopiiko silti samoihin imusarjoihin vaiko ei?

Ja missä noita hif38 on ollut vakiona?

 

Auttakaa tietämätöntä.......

Link to comment
Share on other sites

HS kaasareissa on kohokammio kaasarin kyljessä ja kammiosta kulkee suutinputki kaasarin kurkun alle. HS1 ja 2 malleissa kiinnitys kahdella pultilal jotka ovat pystylinjassa. HS4 kaasarissa 2 pulttia 45 asteen kulmassa. HS6 ja HS8 kaasareissa 4 pulttia kuten HIF:ssä, sama pulttijako.

 

HS4 vinot pultito vat myös samalla jaolla kuin HIF joten käy samaan imusarjaan kunhan ottaa ylimääräiset pultit sarjasta veke.

 

HIF:ssä kohokammio on kaasarin rungossa (Horizontal Integral Float) ja etuna on fiksumpi ryyppy, parempi virtaus, vähemmän vuotokohtia ja mun mielestä erittäin paljon parempi vivusto. Uudemmissa HIF:ssä on kammion mäntä kuulalaakerioitu joten se liikkuu paljon herkemmin.

 

HIF38 korvasi HS:t pienissä koneissa, kuten 1000 ja 1100 A-sarjalaiset. HIF 44 oli mm. 1275 koneissa, tuplana esim. Rovereissa, triplana tais olla Jaguarissa jne.

 

Mulla on yhdet HS8 kaasarit joita on ollut mm. Rovereissa, Jaggessa, Rollsissa ja Bentleyssä. Jos brittiauto on ollut kaasareilla niin aika usein sitä on ruokkinut SU.

Link to comment
Share on other sites

Arvasin että herättää keskustelua myös ot......Kysymyshän ei ole toimimattomuudesta vaan äänestä......Ei siitä sen enempää,vaikka sinänsä on syntiä puhua kaasarista ja SU:sta samassa lauseessa :)

 

Kiitos kuitenkin vastauksesta,ja kokeillaan nyt sit sitä ainoaa ja oikeaa SU:ta  ;D ;D ;D

Link to comment
Share on other sites

Eli noita HIF38 kaasareita käytetään Mini 1000 rata autoissa mut tuskin ne on niistä innokkaita luopumaan kun niitä on muutenkin aikast vähän tarjolla. Itse tein silloin ajoaikana varmaan 5 erillaista versiota ja tosiaan tonnari porukoitten kaikki kaasarit on kaivettu enemmän ja vähemmän. Mut ebay siellä niitä on eikä hullun hintaisia. Jos oikein muistan ni org suomeen tuonti peleissä niitä ei ole ollut. Nyt tietty joku saivartelee et on niitä muutama pikkukoneinen metro tuotu suomeen, no siinä ne sitten olikin.

Link to comment
Share on other sites

Vastataan nyt vaikka että periaatteessa. SU:n neuloja on ensinnäkin A-sarjalaisia eli Axx ja B-sarjalaisia. A-sarjan neulat on tarkoitettu 0.090" suutinputkelle ja B-sarjan Bxx neulat 0,100" tuuman suutinputkelle. Molemmat ovat jousitettuja versioita. Joissain iankaikkisen vanhoissa HS4 versioissa on tullut vastaan myös kiinteällä neulalla varustettuja tapauksia, jotka vanhempi sukupolvi tuntee HS2 ajoilta (M, BG, 4 jne...) En tiedä onko jonkun näppärän kotkaus vai onko ollut saatavilla jo tehtaalta.

 

Mutta, jos HS4 kaasarissa on jousitettu neula Axx, niin se käy fyysisesti HIF38 kaasariin. HIF44 kaasarissa on isompi B-sarjan neula. Huomaa nyt kuitenkin semmoinen homma että jos kaasari virtaa iloisemmin niin sama neulan profiili ei välttämättä pelitä kuin huonommassa kaasarissa.

 

Noihin löytyy kuitenkin maailmalta aika hyvin lähelle sattuvia neuloja eikä oman neulan virittäminen ole todellakaan mikään amerikan temppu.

 

Niin, SU on ihan oikeasti KAASUTIN eikä sitä pitäisi verrata mihkään leluihin... ;D

Link to comment
Share on other sites

Siinä noita neula malleja ja selityksiä mihin ne sopii..

http://www.minispares.com/Shop.aspx?ty= ... tle%3dFuel

 

Mun mielestä Hif mallisessa kaasarissa on ihan oman mallinen neulan kiinnitys. :o

Eli H/HS mallisen kaasarin neulat ei sovi hif malliseen. Mutta korjatkaa taas jos olen väärässä.... :o

Link to comment
Share on other sites

  • 2 kuukautta myöhemmin...

No ni mites sen nyt kertoisi..... :o ::)

Läppäakselissa on sellanen vaijeriura mitäpitkin se vaijeri menee ja vaijerinpää menee ns.vaijerilukon läpi ja ruuvilla kiristetään ja sen paikka on sellanen pyöreä kolo siellä toisessa päässä. On ihan lieriön muotoinen. Vaijerihan tulee ns. alakautta.

Tossahan sellanen olis kuvassa siis siinä alhaalla kyseinen kappale. ;)

http://www.minispares.com/Product.aspx?ty=pb&pid=34462

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...