Jump to content

Recommended Posts

Posted

Moi kaikille!

Eli meille olisi tulossa taloon uusi Mini 5-ovinen.Auto saada joulukuussa  :) 
Kenella tääl olisi sellainen tai muuten vaan uusi gen Mini?
Onko jotain neuvoja mulle?  ;D 
Mini on mulle jotain uutta,ennen sitä mul oli toyota Yaris,Skoda Fabia RS,Citronen DS5,Volvo V40 ja nyt tuli Mini ;D 
Missä on paras huolto Helsingissä jne?

Posted

Onnea!

Millä moottorilla otit, tuleeko moottorinlämmitin? Mulle ei ole vieläkään löytynyt lämmitintä, vaikka Calix on lupaillut tehnyt malliasennuksenkin letkulämmittimestä. Maahantuoja vaikenee myös. Onneksi ei ole vielä kovia pakkasia ollut, mutta kohta loppuu maltti tuon asian kanssa. Autoa sinänsä ei voi kuin kehuskella ja nautiskella.

Mulla on siis hatch Cooper S jonka sain elokuussa.

Posted

Otimme tää perus 1.5. S versio oli mielessä mut jotenkin en ollut 100% varma. Moottorilämmityksestä ei oo mitään tietoja. Kun myyjältä kysyin niin ei oo vielä saatavana. Moottorilämmitin olisi hyvä juttu kyllä varsinkin kun talvella välillä on aika kylmä!

Posted

Calix on vihdoin saanut myös Cooper S 2 litraiseen osat ja asennusohjeet valmiiksi.

Pitääkin huomenna mennä Autokeskukseen tilaamaan asennus.

Onneksi syksy on ollut leuto, eikä lämmittimellä ole ollut tarvetta.

Posted

Eipä ollut marmoritiskillä tietoa vielä, eikä hintaakaan moiselle operaatiolle, eli odotellaan kunhan saavat osat hyllyyn.

Posted

778e oli päivän hinta kun tänään kysyin Autokeskuksen huollon varauspuhelinnumerosta. Hinta oli Calixin letkulämppärin hinta sisätilanpistokkeella ja asennettuna F55:een 1.5 bensakoneella ja manuaaliaskilla. HKI Laakkonen ei vielä antanut hintaa. Huomenna olisi luovutus ... ;)

Posted

Onpas hinta löytynyt, toivottavasti eivät kehtaa mulle tuollaista hintaa edes tarjota. Automyyjä ennakoin tehdessä kauppaa tehdessä, että "eiköhän se siinä 400 paikkeilla ole".

Posted

Marmoritiskillä on marmoritiskin hinnat.
Veikkaisin et muualla onnistuu halvemmalla .

Posted

Niin no, onhan tossa kuitenkin jo kolmen sadan edestä pelkkää osaa. Vastus asennussarjalla on varmaan luokkaa 170e, tolppajohtosarja 60e, sisähaarasarja 70e. Kyllä neljään sataan asennettuna alkaa oleen vähän kiire asennustyön kanssa merkkiliikkeen veloituksilla, kuitenkin helposti vähintään 2tuntia tuhrautuu tommoisessa hommassa jos on kaikki helposti asennettavissa. Vähänkään haastetta niin 4tuntia.

Posted

Veikkaisin kyllä että merkkiliikkeessä pistetään noihin osiinkin hiukan enempi katetta kuin yksityisissä-/ketjukorjaamoissa ja tunti veloitus on pienempi niin kokonaishinta jäänee alemmaksi. Mitä sivusta katsellut merkkiliikkeiden lämmitinasennuksia niin ei ne edes ole kovin hääppöisesti tai siististi asennettu, itse en ainakaan kehtaisi niin tehdä. GP:ssäkin on tietääkseni merkkiliikkeen asentama lohkari/sisätilanhaaroitus ja itse oisin tehnyt sen hiukan toisin.

Posted

Nyt on F55 1.5l manuaalibensakoneeseen calixin tarjous Laakkoselta saatu. Hintaa reilut 700e, josta työn osuus vähän reilu puolet. Hintaan sisältyy sisätilanpistoke, jonka osuus (työt ja osat) on aika tarkalleen 30% kokonaishinnasta.

Posted

Veikkaisin kyllä että merkkiliikkeessä pistetään noihin osiinkin hiukan enempi katetta kuin yksityisissä-/ketjukorjaamoissa ja tunti veloitus on pienempi niin kokonaishinta jäänee alemmaksi. Mitä sivusta katsellut merkkiliikkeiden lämmitinasennuksia niin ei ne edes ole kovin hääppöisesti tai siististi asennettu, itse en ainakaan kehtaisi niin tehdä. GP:ssäkin on tietääkseni merkkiliikkeen asentama lohkari/sisätilanhaaroitus ja itse oisin tehnyt sen hiukan toisin.

 

Eipä noihin taida mitään ohjeita olla? siis siihen, et mitä kautta johdot vedetään ja minne ne reiät porataan. kukin tekee vaan oman mielen mukaan.. eli sen helpoimman reitin kautta minkä sattuu keksimään. ja sen jälkeen sikaa vähän perään. 

 

uusimmissa volvoissa on tosin ihan asiallisia puskuripistokkeita, kun niissä kai menee puskurilistaki vaihtoon ?? varmasti saavat siihen jonkun koulutuksenkin.. ehkä jopa sisätiloja myöten.  ::)

 

muistakaa muuten mainita kummalle puolelle te sen pistokkeen haluatte, ja neuvokaa samalla laittamaan vähän ylemmäs(esim. kinokset, ym rapa joka sitten jäätyy siihen pistokkeeseen ettei sitä saa enää auki, niin kuin itselläni  ;D ) ja pistoke kiinni läpireiällä eikä millään kiinnikkeellä. se on melkein sama kuin jättäisi jo valmiiksi roikkumaan sen sinne..

Posted

joo,huimia hintoja!! Kannattaa selvitellä,onko lämmitin tyyppiä "silitysrauta lohkon kupeessa" vai vesitilaan asennettava.Uskoisin sen olevan ulkoinen vastuselementti,joka on pultilla lohkossa kiinni,jonkunlainen lämmönjohdin-pasta välissä.On ainakin R56 sitten äärimmäisen helppo asentaa,paketissa taisi olla musta-valko valokuva asennuspaikasta. Sisähaaran asennuksesta lueskelin jostain huimia "poraus-juttuja" läpi rinta pellin, mutta hieman tutkittua löytyy akun takaa moni-reikäinen läpivienti kumi ja johti suoraan repsikan jalkatilaan,ei paha! No,se visuaalisesti tärkeä asennus,ulkopistoke, jokainen löytää sille mieleisen / tarvetta vastaavan paikan, itse laitoin sen aika alas,puskurin nurkkaan.Kartio poralla onnistuu tekemään siistin reijän...Nosturin tai montun vaatii,että auton alle pääsee,loppu on aika helppoa ainakin R56 tapauksessa,ikävä kyllä "Äffästä" ei vielä kokemuksia. Perhana,lueskelin vähän tarkemmin tätä ketjua,Calix olisikin letkulämppäri....      

Posted

Calix on antanut vihdoista viimein tuon yhden mallisen lämmittimen f56 Cooper S automaattiin ja Defa ei mitään, joten jos haluaa autoa lämmittää niin artisti maksaa. Pärnäseen en lähde, sillä maahantuojat ovat melko mustasukkaisia jos takuuautosta löytyy jotain mitä ei merkkiliike ole virallisesti asentanut. No saan sijaisauton asennuksen ajaksi ihan ilman veloitusta, jee!

Kait tuota pitää ajatella arvokkaana joululahjana, jos se vaikka helpottaisi? :P

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...