Jump to content

Uusi Mini tilattu


Michal-86

Recommended Posts

Moi kaikille!

Eli meille olisi tulossa taloon uusi Mini 5-ovinen.Auto saada joulukuussa  :) 
Kenella tääl olisi sellainen tai muuten vaan uusi gen Mini?
Onko jotain neuvoja mulle?  ;D 
Mini on mulle jotain uutta,ennen sitä mul oli toyota Yaris,Skoda Fabia RS,Citronen DS5,Volvo V40 ja nyt tuli Mini ;D 
Missä on paras huolto Helsingissä jne?

Link to comment
Share on other sites

Onnea!

Millä moottorilla otit, tuleeko moottorinlämmitin? Mulle ei ole vieläkään löytynyt lämmitintä, vaikka Calix on lupaillut tehnyt malliasennuksenkin letkulämmittimestä. Maahantuoja vaikenee myös. Onneksi ei ole vielä kovia pakkasia ollut, mutta kohta loppuu maltti tuon asian kanssa. Autoa sinänsä ei voi kuin kehuskella ja nautiskella.

Mulla on siis hatch Cooper S jonka sain elokuussa.

Link to comment
Share on other sites

Johonkin malliin F56sta ainakin saa Defaa:

http://www.defa.com/fi/automotive/warmup/find_your_engine_heater/

 

edit.ei näytä linkkiä oikein mutta tosta klikkailemalla selvii et F56 1.5 Cooperiin saisi mutta ilmeisesti vain automaattiin jos oikein tulkitsin.

Link to comment
Share on other sites

Niin no, onhan tossa kuitenkin jo kolmen sadan edestä pelkkää osaa. Vastus asennussarjalla on varmaan luokkaa 170e, tolppajohtosarja 60e, sisähaarasarja 70e. Kyllä neljään sataan asennettuna alkaa oleen vähän kiire asennustyön kanssa merkkiliikkeen veloituksilla, kuitenkin helposti vähintään 2tuntia tuhrautuu tommoisessa hommassa jos on kaikki helposti asennettavissa. Vähänkään haastetta niin 4tuntia.

Link to comment
Share on other sites

Veikkaisin kyllä että merkkiliikkeessä pistetään noihin osiinkin hiukan enempi katetta kuin yksityisissä-/ketjukorjaamoissa ja tunti veloitus on pienempi niin kokonaishinta jäänee alemmaksi. Mitä sivusta katsellut merkkiliikkeiden lämmitinasennuksia niin ei ne edes ole kovin hääppöisesti tai siististi asennettu, itse en ainakaan kehtaisi niin tehdä. GP:ssäkin on tietääkseni merkkiliikkeen asentama lohkari/sisätilanhaaroitus ja itse oisin tehnyt sen hiukan toisin.

Link to comment
Share on other sites

Veikkaisin kyllä että merkkiliikkeessä pistetään noihin osiinkin hiukan enempi katetta kuin yksityisissä-/ketjukorjaamoissa ja tunti veloitus on pienempi niin kokonaishinta jäänee alemmaksi. Mitä sivusta katsellut merkkiliikkeiden lämmitinasennuksia niin ei ne edes ole kovin hääppöisesti tai siististi asennettu, itse en ainakaan kehtaisi niin tehdä. GP:ssäkin on tietääkseni merkkiliikkeen asentama lohkari/sisätilanhaaroitus ja itse oisin tehnyt sen hiukan toisin.

 

Eipä noihin taida mitään ohjeita olla? siis siihen, et mitä kautta johdot vedetään ja minne ne reiät porataan. kukin tekee vaan oman mielen mukaan.. eli sen helpoimman reitin kautta minkä sattuu keksimään. ja sen jälkeen sikaa vähän perään. 

 

uusimmissa volvoissa on tosin ihan asiallisia puskuripistokkeita, kun niissä kai menee puskurilistaki vaihtoon ?? varmasti saavat siihen jonkun koulutuksenkin.. ehkä jopa sisätiloja myöten.  ::)

 

muistakaa muuten mainita kummalle puolelle te sen pistokkeen haluatte, ja neuvokaa samalla laittamaan vähän ylemmäs(esim. kinokset, ym rapa joka sitten jäätyy siihen pistokkeeseen ettei sitä saa enää auki, niin kuin itselläni  ;D ) ja pistoke kiinni läpireiällä eikä millään kiinnikkeellä. se on melkein sama kuin jättäisi jo valmiiksi roikkumaan sen sinne..

Link to comment
Share on other sites

joo,huimia hintoja!! Kannattaa selvitellä,onko lämmitin tyyppiä "silitysrauta lohkon kupeessa" vai vesitilaan asennettava.Uskoisin sen olevan ulkoinen vastuselementti,joka on pultilla lohkossa kiinni,jonkunlainen lämmönjohdin-pasta välissä.On ainakin R56 sitten äärimmäisen helppo asentaa,paketissa taisi olla musta-valko valokuva asennuspaikasta. Sisähaaran asennuksesta lueskelin jostain huimia "poraus-juttuja" läpi rinta pellin, mutta hieman tutkittua löytyy akun takaa moni-reikäinen läpivienti kumi ja johti suoraan repsikan jalkatilaan,ei paha! No,se visuaalisesti tärkeä asennus,ulkopistoke, jokainen löytää sille mieleisen / tarvetta vastaavan paikan, itse laitoin sen aika alas,puskurin nurkkaan.Kartio poralla onnistuu tekemään siistin reijän...Nosturin tai montun vaatii,että auton alle pääsee,loppu on aika helppoa ainakin R56 tapauksessa,ikävä kyllä "Äffästä" ei vielä kokemuksia. Perhana,lueskelin vähän tarkemmin tätä ketjua,Calix olisikin letkulämppäri....      

Link to comment
Share on other sites

Calix on antanut vihdoista viimein tuon yhden mallisen lämmittimen f56 Cooper S automaattiin ja Defa ei mitään, joten jos haluaa autoa lämmittää niin artisti maksaa. Pärnäseen en lähde, sillä maahantuojat ovat melko mustasukkaisia jos takuuautosta löytyy jotain mitä ei merkkiliike ole virallisesti asentanut. No saan sijaisauton asennuksen ajaksi ihan ilman veloitusta, jee!

Kait tuota pitää ajatella arvokkaana joululahjana, jos se vaikka helpottaisi? :P

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...