Jump to content

Korin muokkausta?


Edward

Recommended Posts

Kyllähän aikast leveät levikkeet joutuu pistämään jos haluaa kaiken pysyvän sisällä. Ongelmaksi muodostuu se kun noita leveitä vanteita ei tahdo löytyä ku negatiivisella ET:llä ni ne pakkaa tulemaan ulospäin.. ;) 8-)

 

http://mikaj.1g.fi/kuvat/Jani/cabriolet5.JPG

Link to comment
Share on other sites

Mä kokeilin tuohon kaaren kanttaukseen kahta eri tapaa, eli tälle puolelle mistä kuvat on leikkasin sen lokasuojankaaren ensin soiroiksi ja sit taittelin ne ylös ja sitten hitsailin saumat kiinni. Aika pirunmoinen homma siinä oli. Toiselle puolelle sit mihin tuli uus lokasuoja niin leikkasin vaan sen ensin muotoon, ja sitten tein n.2cm leveen peltisoiron jonka sit heppailin kiinni muutaman sentin välein molemmilta puolilta. Mielestäni tämä jälkimmäinen oli järkevämpää kun hommaa oli vähemmän ja jälkikin on siistimpi, tosin noihan jää kaikki noitten sportpakkien alle...  

Link to comment
Share on other sites

Elikkä onkos niitä rengaskulmia pakko säätää johonkin ja onko sitä autoo välttämättä madallettava? Jääkö nyt esim. ne 6x13 perus minilight (tai sportspack vanteet tai mitkä ne tykkivanteet nyt on nimeltään) jotenkin typerän näköisesti, jos autoa ei madalla?

Kattelin tuossa just uusimmassa mini magazinessa paria punaista cooperia, jossa oli sama rengastus ja noi levikkeet ja ei niitä minusta ollu madallettu :-?

Onko nyt siis lokarinkaaret pakko laikata vai voiko ne kantata jotenkin? Eli saako niitä levikkeitäkään istumaan koriin hyvin jos ei peltiä ota pois edestä?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Elikkäs tulikin hieman suunnitelman muutosta. Maanantaina upsin kuriiri tomittaa superlight 12x6 165/60 vanteet/kumit. Tarkoituksena ois laittaa sittenkin tällaiset levikkeet sportspackien sijaan.

 

http://www.minisport.com/acatalog/info_SPDSP-6J.html

 

Tohon vielä sitten maali päälle ja reunalista kulkemaan huulloksen päälle. Rekisteri otteessa mainitaan, että vaihtoehtoinen rengas koko on 165/60/12, joten sen puolesta ei ainakaan joudu varmaan muutoskatsastamaan.

Mutta mitenkähän kun toi vanne on kuitenkin 6 tuumaa leveä. Joutuukohan miten paljon silpomaan noiden edestä tavaraa vaikka otteessa mainitaan, että tuo koko olisi muka sopiva? Onkos kukaan laittanut tuollaisia levikkeitä? Onko jonkinlaisia asennus vinkkejä?

Link to comment
Share on other sites

Riippuu aina vanteen ET:stä miten ulos ne renkaat tulee, olettaen siis että renkaan leveys pysyy samana eri vanteilla. Myös mitä ulommas tulee, niin yleensä meinaa sitä että enemmän joutuu silpomaan lokasuojia.

 

Voi jäädä noilla levikkeillä aika sisään renkaat, mutta se nyt on ihan makuasia mistä tykkää. Olettaen että on jollain normaalimmalla ET:llä noi uudet vanteet.

Link to comment
Share on other sites

Voi jäädä noilla levikkeillä aika sisään renkaat, mutta se nyt on ihan makuasia mistä tykkää. Olettaen että on jollain normaalimmalla ET:llä noi uudet vanteet.

 

Ja mua alkaa ahdistaa, että mitkä levikkeet laitan tuohon! Orkkikset on noin 4,5cm leveet. Tänään mallasin uusia vanteita ja kumeja alle niin ne tulee levikkeistä ulos sellasen viisi senttiä!

Mitkä levikkeet tuohon nyt ois sitten fiksun näköiset? Silleen että, ei jää liian piiloon eikä puske liikaa uloskaan?

Ostin vanteet englannista ja liikkeen sivulla mainitaan näin Offset: ET 0.

Niin ja sattuisko joku tietämään mitkä on esim. nämä kuvan autossa olevat levikkeet? Näyttää kovasti sellaisille orkkis levikkeille mitkä mulla on paikallaan...

http://www.mini2-finn.com/gallery/MCFF-05-07/Palkane024

Link to comment
Share on other sites

Joo kuvan vois näppäistä kun käyn tallilla seuraavan kerran. Voi tätä valinnan vaikeutta :) Taidan tosin ehkä nyt kuitenkin alkaa kallistumaan noiden wood&pickett kaarien puoleen.

Ne on ainakin silmiin osuneista kuvista näyttänyt jotenkin istuvan tollaisten vanteiden kanssa...

 

Eihän ne WP:t levitä kuin sen 5cm jos edes sitäkään niin miten ne vois riittää jos ne tulee jo noilla vanhoilla ulos 5cm?

Mutta joo se kuva olis hyvä ottaa...

Link to comment
Share on other sites

Wp kaaret on minitronin mukaan himpun verran yli 6cm leveet. Orkkis levike oli edessä muistaakseni taas himpun verran yli neljä senttiä leveä.

No joo, toi viiden sentin ylitys nyt on aika karkea arvio... Tavoitteena olisikin juuri, että renkaat jäävät vähän kaaren ulkopuolelle, mutta ei niin paljon mitä nykysillä...

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...