Jump to content

Mini R56 avain


Cooperhead

Recommended Posts

Tervehdys kaikille!

 

Uusi Minin onnellinen omistaja ilmoittautuu :D

 

Auto on 2008 mallinen Cooper ja ollut meillä nyt kakkosauton virassa muutaman viikon.

 

Huomasin, että toinen avaimista muuttui lähinnä hengettömäksi. Alussa jaksoi auton likeltä avata ja sulkea ovet mutta viime viikonlopulla piti käyttää jo fyysistä avainta päästäkseen autoon sisälle. Auto kuitenkin käynnistyi tuolla avaimella ihan normaalisti.

 

Luin jostakin, että näissä tuo avain on ladattava eli lataus tapahtuu silloin kun nykkeli on virtalukossa. No viimeviikonloppuna avain oli pitkän tovin virtalukossa mutta hengetön on - joskus saattaa kuitenkin totella oikein lähellä autoa.

 

Nyt kysyisinkin, onko kellään kokemusta/lääkettä vaivaan? Brittifoorumeilta kävin lukaisemassa kuinka jälleenmyyjä suosittelee uuden avaimen hankintaa - hurjimmat olivat ottaneet kolvin kouraan ja vaihtaneet itse tuon akun. Itsekin ajattelin moista seuraavaksi kokeilla. Mutta ennen kuin "otan savut" moisesta, kommentteja vastaanotetaan! :)

Link to comment
Share on other sites

Ostitko muuten tuon akun mistä? Muistatko merkin/tyypin vielä? Mietin tässä jos samalla tuon rinkulan tilaisi metallisena jostain.... 

 

Tässä Britti-veljien tekemät varsin asialliset ohjeet akunvaihtoon:

 

http://www.mini2.com/forum/second-generation-faults-fixes/219618-r55-r56-key-fob-rechargeable-battery-fix.html

Link to comment
Share on other sites

Meillä kävi samoin kun tuo Clubman S hankittiin, uuden toisen avaimen hankki myyjäliike. Oon lukenu manuaalista jotta tosiaan, avain lataa itteään silloin kun se on "poletinlukijas" ja autolla ajetaan.

 

Alussa sain infoa että avain pitää koodata autoon. No, toisin kävi.

 

Homma meni kutakuinkin näin:

Ohje englanniksi http://www.northamericanmotoring.com/forums/r50-r53-hatch-talk-2002-2006/237624-remote-key-question.html

 

Uusi avain ei tosiaan avannut autoa, vaikka se olikin valmiiksi kaiverrettu, ennenkuin alla mainitun proseduurin teki. Tää on vapaasti suomennettu tuosta englanninkielisestä.

1. Avaa auto toimivan avaimen kaukkarilla

2. Istu ja laita ovet kiinni mutta ei lukkoon

3. Laita UUSI avain "poletinlukijaan"

4. Virta päälle MUTTA ÄLÄ KÄYNNISTÄ

5. Ota UUSI avain pois "poletinlukijasta"

6. Paina UNLOCK nappi pohjaan ja pidä pohjassa, ja heti perään paina kolmesti LOCK nappia edelleen pitäen UNLOCK nappia pohjassa.

7. Jossain LOCK nappien painamisten välissä ikkunat aukee, tämä on merkki siitä että avain keskustelee kaaran kanssa

8. Vapauta molemmat napit

9. Laita UUSI avain "poletinlukijaan" ja kytke virta päälle MUTTA ÄLÄ KÄYNNISTÄ AUTOA

10. Sammuta virta ja ota UUSI avain pois "poletinlukijasta"

 

Mutta sitten en enää pahus muista miten ja missä järjestyksessä tein testaukset että avain tosiaan toimii...

 

Kuitenkin testi sisälsi (huom ei tässä järjestyksessä):

- auton ovien lukituksen avaamisen ja lukitsemisen sekaisin sekä uudella että vanhalla avaimella

- auton käynnistämisen ja sammuttamisen uudella avaimella

 

Taisin tehdä niin että kohdan 10 jälkeen laitoin UUDEN avaimen "poletinlukijaan" ja käynnistin auton. Sitten sammutin auton. Nousin autosta pois ja muistaakseni NYT TEIN NIIN ETTÄ lukitsin auton VANHALLA TOIMIVALLA AVAIMELLA, odotin muutaman minuutin, AVASIN UUDELLA avaimella ja uudestaan auto käyntiin, mutta en vaan millään muista käynnistinkö sen uudella vai vanhalla.

 

Joka tapaukses maalaisjärkiä käyttäen testaus niin että sulla on saatavilla sekä uus avain että vanha aikasemmin toimiva, että jos tuleekin tenkkapoo uuden avaimen kans.

 

Tuon proseduurin jälkeen auto on tarkastettu virallises Mini firmas ja todettu että avain toimii auton kans. Aijoo muuten, uudes avaimes on sitte tehdasasetukset, eli esimerkiksi ovien automaattinen lukitus ajoon lähdettäessä on päällä tässä uudessa avaimessa. Jos sen haluaa pois, se pitää tehdä auton ajotietokoneen valikkojen kautta.

 

Ja on siitä lähtien toiminu koko ajan.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 kuukautta myöhemmin...

Nyt kerkesin vasta tätä hommaa kokeilemaan ja sehän toimi! Jesh!

 

Eli tuolla aiemmin linkittämälläni ohjeella sekä Jugen avaimen koodausneuvolla (Kiitos Juge!) sain homman pelaamaan. Patterin tilasin (kai saa mainostaa tämän verran?) Suomen Elektori Oy:ltä (www.elektori.com).

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...
7 tuntia sitten, anttila73 kirjoitti:

Jos ostan purkamolta avaimen niin voiko sen ohjelmoida toimimaan omassa autossa edellä mainituilla ohjeilla?

Fyysinen avain ei tietenkään käy oven lukkoon mutta sillä ei ole väliä.

 

Tai onko vinkkiä mistä saisi edullisesti avaimen R56 Miniin.

Ei taida onnistua:

Can you reprogram a used MINI Cooper key?

No, you can’t. Reprogramming your vehicle or a used key fob to allow the two to be paired would require overriding key parts of your MINI's anti-theft system, potentially compromising its security. 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...