Jump to content

Ja sitten pari asiaa... Vitutus täysi 10!


villetre

Recommended Posts

..Asioista voí ja pitää löytää montaa eri kantaa. ;)
Allekirjoitan tämän 100%:sti.

 

Toisaalta, auton ongelmakohtien tietäminen etukäteen auttaa aloittelevaa harrastajaa tutkimaan ja varmistamaan, että ko. osuudet on suojattu/korjattu. Oman autoni pelastin isommalta, kun kuulin kokeneilta harrastajilta, että tuulilasin ympäristö (varsinkin alapuolinen alue) on yksi kosteusvaurioille alttiita alueita. Otatin ikkunan pois, kun tiivisteen vuodon vuoksi stereotkin pääsi vesisateessa hajoamaan. Ruostetta löytyikin sisäpuolelta ja kaistale peltia vaihdettiin. Selvisin noin 500[ch8364] kustannuksilla, vaikka teetin homman peltikorjaamossa. Paljonkohan ois homma maksanut, jos en ois asiaa tiennyt ja oisin oottanut, että ruoste näkyy läpi? Nyt on vielä ikkunakin tiivis, joten nykyiset stereot kestänee sateessakin.

 

Jos tieto auton ongelmista karkottaa mahdollisia ostajia, niin heillepä kannattaa suositella tojotaa autoksi. Mulle semmonen ei kyllä kelpaa kuin ilmatteeks, jos vielä joku maksaa polttoaineet yms. käyttökulut. Tojoissahan ei - kuulemma - ole koskaan mitään onkelmaa. Tai jos sellaisesta mainitsee jossain s24:ssä, niin viestit deletoidaan. En viitsi kokeilla, miten täällä kävisi... ;) Kaikissa muissa autoissa on ongelmia. Ja mitä paremmin ne tiedetään, sen nopeampaa ja helpompaa on korjaaminen. Pienessä autossa on kuitenkin pienemmät viat ja vähemmän paikkoja, joissa voi olla mitään. Ei sitä sähköosaa kuitenkaan NIIN hirveesti oo...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Täytyy sen verran vielä asiaa tosiaan valaista ettei täällä kannata niin kovin alkaa kertomaan mikä on hyvää ja mikä huonoa...Kun tiedän myös näistä uudemmista autoista jotain ja sellaista tietoa mitä ei ole hyvä kaikille kertoa niin EN ALA NIISTÄ KAIKILLE TIETOA VÄLITTÄMÄÄN! Kerron jos asia niin vaatii,muuten olen vaiti.Noista uudemmista (muutaman vuoden ikäisiä,muita kuin Minejä!) autoista vielä sen verran että niiden remontit liikkuu pahimmissa tapauksissa tyyliin viiden-kuuden tuhannen euron haarukassa.Joten kyllä tässä kalliimpia remontteja tehdään kuin joidenkin autojen hinnat ovat.  ;D En silti ala näistä jutuista pistämään nettiin juttua koska äkkiäpä sitä on ilman töitä.   ;)

Mutta totta tosiaan tähän voisi nyt lopettaa!  ;D

Link to comment
Share on other sites

Itselle, ostan minkä tahansa harrasteauton on se melkein pakko läpikäydä (neuroosi), että siitä tulee mieleinen. Itse pyrin aina alkuperäisyyteen eli tuningit työnnän jonkun perse....n! Tuunaamista voi tosin olla paljon erilaista, kuten koristaa auto kromilla tai tehdä puskurista lumenaurausvälineen.

 

Tuo meikäläisen mini tullaan käymään läpi pikkuhiljaa, itse aloitin homman takapäästä, josta tuskis enään vikaa tulee löytymään minun omistuksen aikana. Seuraavaksi jossain vaiheessa etupää ja moottoritila. Kaikki loistokuntoon, niin kelpaa sitten säilytellä tallissa silkkilakanan alla  ;)

 

Mun mielestä auton arvo on aina kohdillaan kun se on tehty hyvällä maulla ja alkuperäisyyttä kunnioittaen. Vaikka muutoksia tekee, niin ne pitäisi olla aina palautettavissa. Itselle tekee pahaa jo poraa ylimääräisiä ruuveja, koska reikää ei saa kuitenkaan enään koskaan täysin piiloon, jos ruuvin ottaa pois. Se 7000 mini mikä oli myynnissä silloin viikon verran = olisin maksanut siitä vaikka 10000 jos en olisi ehtinyt ostamaan tuota nykyistäni.

Link to comment
Share on other sites

voi voi kun joku on pienen mini harrastajan mielen pahoittanut.

olen minillä ajellut muutamia vuosia ja on aina ollut kivaa kun saa kanssa autoilijat hymyilemään ja kivat tytöt moikkailemaan vaikkei 200 ohi ajaisikaan!!

muistakaa että tämäkin foorumi on tehty toisten harrastajien auttamiseksi ja jos joku on ostamassa vaikka 90-luvin miniä ja kysyy niistä ja toiset kertovat mielipiteensä niin se ei ole kenenkään tietyn mustamaalaamista!!!  että pitäkää mini lippu korkealla, älkää ottako kaikkea tosissanne, ja muistakaa nauttia vielä muutama kuukausi niistä pitävimmistä mini keleistä!!!

Link to comment
Share on other sites

"Mutta on tosiaan ylimalkaista yleistää että kaikki 90-luvun Minit on niin huonoja että niistä kannattaa pysyä kaukana...Tästä siis oli kyse. Mäkin tiedän muutaman asian autoista mutta en ala niistä niin suurta asiaa tekemään jollei joku henk.koht niistä multa tule kysymään. Nämä jutustelut täällä vaikeuttaa tosiaan myymistä,vaikkakin auto on tosiaan kunnossa ja komia katsella. lopetetaan tämä tähän ja pidetään pienempää suuta asioista ja eikä hankaloiteta toisten asioita..Koskee se sitten myyntiä,ostoa mitä tahansa..Asioista voí ja pitää löytää montaa eri kantaa.      " Tähän tämä asia kiteytyy täysin" ! ! !

Link to comment
Share on other sites

Ilmeisesti pitää sitten ruveta ahkerammin käymään kokoontumisissa, kun täällä ei enää saa kysyä vinkkejä saatikka vastata niihin kysymyksiin. Onneksi ulkomaalaisilta foorumeilta - ehkä - edelleen löytyy tietoa, jota en ole vielä löytänyt. Ja Haynesin korjauskäsikirja vm. 1969-2001 Mineillekin kertoo aika kattavasti, jos vaan katsoo daily/weekly/monthly checklistit läpi ja opettelee vaikka ulkoo.

 

Se Haynes ei paljoo maksa - kannattaa laittaa myytävän auton mukaan lisävarusteeksi. Mulla kirja kulkee aina autossa mukana, niin sen voin antaa mahdollisessa korjaustilanteessa korjaajalle, niin menee esim. pulttien ja muttereiden momentit ees sinnepäin... Mutta joo, täällä ei siis saa enää kysellä. Ryhdyn tavailemaan itsekseni korjauskäsikirjaa omaksi ilokseni... :-/

Link to comment
Share on other sites

Heh,no tottakai täällä kysellä saa.. Jos ongelmia on,olenhan itse myös kyselly. Mutta yleistäminen jonkun huonoudesta saisi jättää pois. Koska autothan ovat kai sentään vielä jollain tapaa yksilöllisiä. ;D

 

Johan on tullu tekstiä taas..

 

No mä en edelleenkään käsitä miksei uudempien minien laatua sais yleistää koska jokainen on tullut peräjälkeen samoilta hihnoilta jossa laatu/työjälki on ollut vähintäänkin kyseenalaista.(halpaa)

 

Tottakai on yksilöitä ja varmasti jo tohon ikään on jotain jouduttu asioille tekemään. Tai sitten ei.

 

Tosiasia vaan on että noi on kaikki jo alunperin olleet heikompaa tasoa laadullisesti kuin vanhemmat. Siis jo silloin kun se on rullannut sieltä hihnan päästä ulos brittiläiseen vesisateeseen.

 

Jos nämä kaikki on jo omistaja/rakentaja kertaalleen korjannut niin sittenhän ei ongelmia ole eikä pitäis heti tullakaan. Ostajanhan sen päätöksen aina tekee, ja on helvetin hyvä että näistä etukäteen kerrotaan uusillekkin harrastajille jotka sitten autoa etsiessään osaa katsoa/vertailla oikeita asioita, ei tule sitten yllätyksiä. Hyvän hintalaatusuhteen omaavaa autoa ei tarvitse kauaa kaupitella

 

Eiköhän jokainen joka miniä on tosissaan ostamassa käy minejä ihan livenä katsomassa ja vertailemassa.Eihän kukaan (Toivottavasti)ostopäätöstä tee suoraan netin perusteella.

Link to comment
Share on other sites

Guest
Viestiketju on suljettu. Sisältö on puutteellista tai sääntöjen vastaista.

×
×
  • Luo uusi...