Jump to content

Super De Luxe vs. standardi Mini


JyrkiLaukaa

Recommended Posts

Tässä video MkI Super De Luxe:sta.  Vuosimallia ei mainita.

http://www.youtube.com/watch?v=kWtUUu4v41Y

 

ja tässä valokuvia:

 

http://www.flickr.com/photos/roadsternumber6/sets/72157633217100841/

   olisko toi videon auto 65 - 67 . mutta millon tarkaan ottaen noi takasivuikkunat vaihtu rosterisiin?

 

 ja  kuvan  auto 61 -63    - vanha lämppäri , kromi lukot ikkunoissa yms. 

  ja kun kuvia katteli niin kuvateksti kerto että -63

Link to comment
Share on other sites

Kuvien auton väri Surf Blue/ Old English White ei ole alkuperäinen. Tässä yhdistelmässä sisusta olisi ollut aina hopea tai kulta brocadi/ Powder Blue. Tämä auto on ilmeisesti ollut juuri tuo Almond Green valkoisella katolla. Verhoilut joiltain osin ehkä alkuperäistä. Kojelaudan yläosan musta verhoilu poistettu, samoin ikkunapilareista on muovit jätetty pois. Vuosimallin mukaan nämä pitäisi olla. Veikkaisin, että alkuperäinen maali näkyisi etuhyllyn verhoilun alta.

Alkuperäinen maski tai ainakin pystylistat ja alareunan kromi on jäänyt jonnekin matkan varrelle. Samoin oven kiiltävät ikkunakehykset on hävinneet.

Ilmeisen täysentisöinti tapaus, joka näkyy monissa kohdissa. Ja hintaa tietysti on silti.

Link to comment
Share on other sites

Tuossa videolla olevasta Ministä oli mainittu että se on valmistettu elokuussa 1967.

Hienosti rakennettu auto, mutta kun tarkkaan katsoo (kohdassa n. 1.45 min) niin näyttäisi siltä että siihen on laitettu väärän malliset helmapellit jossa on 6 pattia.

Eikös tuon ikäisissä ole ainoastaan 4 noita "tuuletusaukkoja" ;)

Link to comment
Share on other sites

Montakohan näitä Deluxe tai Super Deluxe Mk1 Minejä tuotiin Suomeen? Tuskin kovin montaa? Tännehän tuotiin yleensä kaikki halvimmat versiot.

Mk2:ssa taisi Deluxe varustus tarkoittaa vain kangasmattoja ja mittaristoa? Vai oliko 1000 perus Mk2:ssa jo parempi mittaristo vakiona?

Eikös niissä varhaisemmissa Deluxe Mk1:sissä ollut valaistut takasivutaskutkin? Jokke ainakin muistaa.

Link to comment
Share on other sites

Mallikohtaisia tuontimääriä ei pysty selvittämään enää mitenkään.Veikkaisin kuitenkin, että varhaista Deluxea tuli reilusti alle 50 kpl. Lienevät kaikki 59-61 mallisia. Niissä oli se takasivulokeroiden valo. Toteutettu siten, että lokeron pahvissa oli tupakka-askin kokoinen aukko josta näkyi 2,2 wattinen kierrekantainen polttimo samanlaiseen kantaan kierretty kuin mittarivaloissa ja pikkuinen muovinen vipukatkaisin vieressä. josta sai valon päälle. Suomeen tulleissa ei välttämättä ollut kangasmattoja. Mittaristo oli deluxeissa vakio ilman lisämittareita. Mittarikotelossa oli myös tuo pikkukatkaisin ja valo tuli hyllylle sellaisesta kelmeästä muovitulpasta samaisen alle 3 wattisen lampun voimalla. Niitä varusteita näki myöhemminkin joissan Standard malleissa. Starttikatkaisin oli näissä  DeLuxeissa keskitunnelissa.

 

Super DeLuxeista en osaa sanoa - ei niitä juurikaan nähnyt. Voisin ottaa selville myytiinkö niitä lainkaan meiltäkään. Hintaa oli melkein neljänneksen enempi. Super DeLuxeissa näitä takasivulokeron valoja ei ollut koskaan.

 

Mk II DeLuxe varusteista täytyy ehkä ottaa aikalisä - niistä en muista kaikkia yksityiskohtia. Avattavat takasivulasit oli ja soikea mittaristo, mutta oliko etuhyllyn reuna jo topattu niinkuin Mk III:ssa, sitä en muista ihan varmasti. Ja olivatko kaikki tulleet MKII Deluxet ainoastaan tonnisia - sekin on epävarmaa. Kaikki MkII tonniset eivät olleet DeLuxeja kuitenkaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Siistihän tuo.

Jos pilkkua halutaan viilata, niin jakajan kansi ei ollut Mk 1.ssä tuollainen,

liekö jakaja alkup. 850:n? ja solenoidi pitäisi olla nappisolenoidi.

Link to comment
Share on other sites

Koirankopin listaan jatkoa, muutama kohta jotka itse tekisiin toisin

Kone on tosi komee, mutta kun kommentteja pyydettiin niin viilataan nyt sitten

Saako edes uusia nappisolenoideja?

Moottori3_20_2.jpg

 

ja numeroille selitystä:

 

1 moottorinkorva 850 erilainen

2 näyttää ristikanta peltiruuveilta po. mutterikanta

3 huohotin venakoppaan, näyttä menevän tuhkaluukulle

4 öljynpainemittarin putki metallia

5 kannenpulttien mutterit liian tuoreita

6 kuuluisiko ?? öljynsuodattimenjalkaan suodattimen tukkeutumisesta ilmoittava anturi

7 mistä lämpömittarille tieto ?

8 onko kaapeli ollut minissä (Volvon)punainen

9 alipaine putki metallia, välissä "rasia"

Link to comment
Share on other sites

Hieno kone, päivittäisin viellä lisää lisälaitteita jos kone tulee MKII malliin. Tuulettajan propelli on -74< (leveet siivet), MKII mallissa on muovinen samanlainen mutta kapeemmilla siivillä, jäähdyttäjä näyttäisi olevan kanssa saman aikakauden mallista -74<.Lämpömittarille tieto pitäisi lähteä MKII mallissa termostaatin kotelosta, alkupään malleissa ainakin. Mikäli moottoriin tulee suljettu huohotusjärjestelmä, huohotusputki lähtee tuhkaluukun huohotushässäkästä kaasuttimen kurkulle (pitää olla kaasutin missä on paikka tuolle putkelle) ja jos ei ole suljettu huohotusjärjestelmä venttilikopassa on huohotusletkulle paikka mikä menee ilmanpuhdistimen koteloon (eikä tuhkaluukussa ole sitä huohotushässäkkää vaan pelkkä mutkaputki ja kaasutin mallia missä ei ole huohotusputki liitäntää) silloin myös on öljykorkki umpinainen ei "venttiilimallinen" mikä näyttäisi olevan ko. koneessa. Kaikki nuo päivitysosat löytyy helposti, mitkä kannattaa varmaan päivittää, niin ei pääse mini-viisaat viisastelemaan, kun viet auton sitten joskus näytille ;- )

Link to comment
Share on other sites

Moottori on 1969 mallista eli ei kuten koppa eli 1967 (MkI).  Kaasarin ja imusarjan päivitin MkI versioon, mutta muuten taitaa olla edelleen kuten MkII.

Nappisolenodeja on edelleen myynnissä, mutta ovat melko arvokkaita.   Vastaava solenoidi löytyy mm. Jaguar MK II:stani (1965).

 

Koirankopin listaan jatkoa, muutama kohta jotka itse tekisiin toisin

Kone on tosi komee, mutta kun kommentteja pyydettiin niin viilataan nyt sitten

Saako edes uusia nappisolenoideja?

 

 

ja numeroille selitystä:

 

1 moottorinkorva 850 erilainen

2 näyttää ristikanta peltiruuveilta po. mutterikanta

3 huohotin venakoppaan, näyttä menevän tuhkaluukulle

4 öljynpainemittarin putki metallia

5 kannenpulttien mutterit liian tuoreita

6 kuuluisiko ?? öljynsuodattimenjalkaan suodattimen tukkeutumisesta ilmoittava anturi

7 mistä lämpömittarille tieto ?

8 onko kaapeli ollut minissä (Volvon)punainen

9 alipaine putki metallia, välissä "rasia"

 

 

2.   Täytyypi vaihtaa - oli Bilteman valikoimarasia hieman tyhjilään...

4.   Mittariksi tulee Dual Oil Pressure/Water Temp (kapillaari) eli tuunattu kojetaulu.

5.   Ovat itseasiassa Marinasta, jossa prikka 'valmiina'.

6.   Taitaisi kuulua

7.   Kannessa reikä anturille.  Tähän tulee kapillaarisen mittarin anturi.

8.   MkI on ollut plusmaadottotteinen, mutta tästä tulee negatiivinen.   Täytynee kylläkin laittaa mustat akkujohdot plussaankin, sillä punainen näyttää liian nykyaikaiselta.

9.   Mikä on ko. rasian tehtävä ollut?

 

Kiitos kommenteista!  Mini-osaamista näyttää Suomesta löytyvän paremmin kuin ulkomailta.

 

Link to comment
Share on other sites

Siistihän tuo.

Jos pilkkua halutaan viilata, niin jakajan kansi ei ollut Mk 1.ssä tuollainen,

liekö jakaja alkup. 850:n? ja solenoidi pitäisi olla nappisolenoidi.

Jakaja on kyllä 25D4, mutta olikohan alkuperäisessä kansi sivulähdöillä?

Link to comment
Share on other sites

Kyllä poiijaat ootte ollu ahkeria pyhinä. Itte en oo kuin vähän äsken vilkaisemaan ehtiny.. Pitänee ainakin laittaa oikea moottorin korva BMC maalattuna

Jyrkille postissa jahka nää pyhät tuosta saarahan jonkinlaiseen järjestykseen. Itte ollut ratissa viimmeeset 13 tuntia..

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...