Kiitoksia kaikille hyvistä vinkeistä!!
Monen asian summa tosiaankin. Säädin kylläkin Weberin joutokäynnin, kun autossa on kiinteänä seossuhdemittari. Olisi pitänyt varmaan olla isompi kurkku + ilmasuuttimet jne.
Alkumatkasta öljynä oli 20/50, mutta sitähän ei normihuoltsikoilta löydy Euroopasta. Välillä oli 15/40 ja välillä10/40W - eli vähän mitä sattui löytymään.
Moottori vuoti melko paljon öljyä kytkinkoppaan ja tämäkin voi olla osasyynä hyytymiseen.
Vaihteiston kasasin itse uusilla laakereilla entisöinnin yhteydessä. Ehkäpä tässä olisi se hyvä tekosyy vaihtaa Fordin 5-loviseen täyssynkronoituun laatikkoon ::)
Mossin Stage2 (Fast Road) paketissa tulee vain moottorin runko - imu-/pakosarjat jne. pitää hommata itse. Öljypumppu on tehopumppu ja vesipumpuksi laitettu itse tehokkaampi versio.
The stage 2 engine has a modified cylinder head including gas flowing of the ports and chambers, standard size reshaped valves, re-cut valve seats, new guides and double valve springs.
Noihin alppien 'äärioloihin' jäin totaalisesti koukkuun eli eiköhän ensi kesänäkin tule jostain sellainen löydettyä perinteisen Eurooppa-turneen aikana.
Uskoisin, että monelle Ministille kävisi samoin. Wanhalla autolla on tosi haastavaa ajaa lujaa serpentiiniä ja vauhti tuntuu hurjalta, vaikka nopeus ei olekaan kova.
Renkaita vaan pitäisi olla hieman varalle (tällaista jälkeä syntyy, kun ajaa muutaman pätkän 4-pyöräsladissa):
Harmi, että entisöinnissä on juuri nyt Mini-Minor 850 täysin vakiona. Minillä voisi saada fiilistä, millaista meno oli aikanaan Monte Carlo rallissa ;D