Jump to content

Kytkin probleemaa!


Maziboy

Recommended Posts

Hello

 

Semmoista ongelmaa pukkaa että, vaihteen ei mene päälle. Kytkin on ilmattu moneen kertaan ja se vaikuttas olevan ok. poljin tuntuu hyvältä ja työsylinteri liikkuu ja välys on säädetty 0.5mm. Työsylinteriin on vaihdettu tiivisteet ja letku(metallipunos). Vaihteen kun sattuu saamaan päälle auto lähtee heti eteen- tai taaksepäin, eli vika on vissiin et kytkin ei irroita. Mistäs tässä lähtis nyt asiaa purkamaan?

 

 

 

 

Yritin tuossa haeskella muilta samantyyppisiä ongelmia, ja niitähän oli :)

Link to comment
Share on other sites

Loppuun kulunut vipu ja pesä mihin vivun pää kytkinkopan päähän menee.

Uudet osat ja pelaa.

Millikin molemmista kohtaavista pois, niin ongelmia.

Voi niitä kätevä mies koittaa täytellä ja korjaillakin.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä sitä on kokeiltu vaikka missä asennossa. sen mutterin asennolla ei oikeestan ole ollut minkaanlaista vaikutusta. Tais olla vaan et jos oli liian kireellä ni ei poljin painunu alaskunnolla.

 

Miten on tuon vaihdon kanssa,kytkinkopan kansi pitää vissiin irroittaa. Jos tilaan uuden varren ja akselitapin ni kannattaako sinne vaihtaa jotain muuta samalla.

Link to comment
Share on other sites

Ne saaa kaikki vaihettua hianosti niin että kone on paikallaan :D Silloin pari vuotta sitten tuli muutama kerran jumpattua noita kytkimien osia. Eli kytkinkopan kannattavia pultteja mikkä menee koriin (lokasuojasta läpi) auki ja tunkki alle. Saa ne takana olevatkin pultit kopasta auki. Ja vaiha vaikka samalla kaikki osat kun ne ei mittään maksa.

Link to comment
Share on other sites

Joo nyt on purettu koppa pois ja helppohan se oli. Kytkimen painelaakerin akseliin oli kulunu tosi iso kolo ja siinä kytkinvivussa on se pallopää ni siinä oli kulunu se yheltä sivulta melkein suoraksi. Osatkin meni jo tilaukseen.

 

pystynkö kattoon mitenkään et eihän kytkin ole mitenkään jumissa ilman että puran paineasetelmat ja vauhtipyörät pois? Täytyypi muuten lähtä ulosvetäjä kauppaan.

Link to comment
Share on other sites

Moi,

Ei tuon paine-asetelman avaaminen ole mikään iso juttu ja kannattaa ehdottomasti.

Avaat kolme 9/16 pulttia jotka on jousilevyssä ja painelevyssä kiinni.

Jousilevy kun on on irti, niin pääset tarkistamaan kytkinlevyn kunnon irrottamatta vauhtipyörää.

 

/Kimi

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...