Jump to content

Tuulilasin "kiilalistan" laitto


soppa

Recommended Posts

Piti nyt oikein aloittaa uusi aihe...muuten menee Vappu piloille >:(

 

Eli millä vit%#&&lla olette laittaneet sen "kiilalistan" paikoilleen? Ei ole sitä työkalua millä varmaan ehkä saisi paikoilleen!

Miten sellainen onnistuisi tehdä vai onko jollain tosi paikallaan olevia neuvoja? Äsken yritin laittaa paikalleen.. puolessa tunnissa varmaan 10cm eteen päin ::) PAKKO OLLA JOKIN KEINO!!!!!

 

Jos jollain on sellainen työkalu, niin voisitko mitata sen "salmiakin" koon vetimen päässä. Eikös siinä ole idea, että se "kiilanauha" menee sen vetimen läpi ja sitä vedetään siellä urassa??

 

AUTTAKAA :'(  Tää on sit muuten ensimmäinen asia joka alkoi tökkiä tuossa projektin tekemisessä.... täytyy laittaa hanskat naulaan ::) ;D

Link to comment
Share on other sites

minä olen saanu laitettua ihan tasapää ruuvarilla kun on sopivan paksu siihen uraan ja painaa listaa perässä sinne vakoon ja työntää ruuvaria niinku terä eellä sinne vaon reunoja ja pikkusen nitkuttelee eessun takas ja sivulta sivulle. :o ei oo sitteen mikään rakastelu vinkki vaikka sille vähän kuulostaakin :'( liukkari ei muuten pahasta(fairy vanhin voitehista)

Link to comment
Share on other sites

Missä "korvessa" oikein asustat, jos viikkotolkulla taistelet parin kiilanauhan kanssa ?!

Kaikista "nyrkkipaja"korjaamoista ja tuulilasifirmoista löytyy sellainen työkalu, jota varmaan voi vaikka lainata.!

Sillä sen nauhan laitto kestää pari minuuttia, eikä ole naarmutus eikä tiivisteen rikkomisvaaraa !!

Mulla on itellä sellainen työkalu, nyt työpaikalla tosin.

Lähetin joskus kuvan ja mitatkin jollekin tämän palstan kyselijälle ? Ulkoo en niitä kyllä muista.

Link to comment
Share on other sites

Noissa kiilanauhoissa tuntuu olevan pirusti eroja. Viimeisin lista jonka laitoin uuteen tiivisteeseen oli niin pirun tiukka että hirvitti. Ja mulla oli sentään se työkalu+ talkkia liukasteena. Kiila mahtui just ja just tuohon työkaluun sisään. Ruuvarin kanssa saa olla hel**tin tarkka ettei se ole lasissa tai maalipinnassa.

Link to comment
Share on other sites

Missä "korvessa" oikein asustat, jos viikkotolkulla taistelet parin kiilanauhan kanssa ?!

Kaikista "nyrkkipaja"korjaamoista ja tuulilasifirmoista löytyy sellainen työkalu, jota varmaan voi vaikka lainata.!

Sillä sen nauhan laitto kestää pari minuuttia, eikä ole naarmutus eikä tiivisteen rikkomisvaaraa !!

Mulla on itellä sellainen työkalu, nyt työpaikalla tosin.

Lähetin joskus kuvan ja mitatkin jollekin tämän palstan kyselijälle ? Ulkoo en niitä kyllä muista.

 

No en ihan viikoista puhunut noissa asennus jutuissa, ihan puolesta tunnista ::) En asu myöskään "korvessa", no enempää kommentoimatta kirjoittamaasi. Täytyy hakea jostain työkalu, jos sit onnistuisi.

Link to comment
Share on other sites

Noissa kiilanauhoissa tuntuu olevan pirusti eroja. Viimeisin lista jonka laitoin uuteen tiivisteeseen oli niin pirun tiukka että hirvitti. Ja mulla oli sentään se työkalu+ talkkia liukasteena. Kiila mahtui just ja just tuohon työkaluun sisään. Ruuvarin kanssa saa olla hel**tin tarkka ettei se ole lasissa tai maalipinnassa.

 

Kiilanauhoja tosiaan on erikokoisia, kannattaa tarkistaa että on oikean kokoinen ettei taistele turhaan ylikokoisen nauhan kanssa.

 

 

Koosta en ole sen enempää tietoinen mutta Minitronista sellaiset hommasin. No nämät nauhat ei ainakaan tahdo millään antautua. Liukastetta on käytetty, ei kai sitä kuivana vetäsiskään 8-)

 

No asiaan, täytyy yrittää sit tota talttapäistä meisseliä jos ei löydy asiaan kuuluvaa työkalua. Kieltämättä ei tossa ikkunantiivisteessä kovin iso ole se ura mihin se pitäis asentua..

Link to comment
Share on other sites

Kattele vaan kunnon työkalu,ei kannata hätäillä.....Työkalua kannattaa kysellä jostain peltisepiltä ja maalareilta jokka on niitä hommia teheny jo joskus kasikytluvulla,niiltä luulis semmosen löytyvän!

 

Ps:Itte asun niin korves että varmahan riittää ja silti täältäki sellaanen löytyy.... ;D ;D

Link to comment
Share on other sites

Ei tossa korvessa asumisessa mitään pahaa oo ku ehkä kaupunkilaisille kun tota tilaa sattuu olemaan vähän erillailla ku jossain kaupungin hikisessä pikku kerrostalon tai rivarin pätkässä. Ja saapahan painaa töitä sillon kun tykkää ja sille tuntuu. Ei naapurit oo ainakaan valittamassa millon mistäkin. Mut tuli tuossa mieleen että maalla asuu monesti niitä pelle pelottomia jotka ei oo aina ekana menossakaan hakemaan kaikkea kaupasta valmiina vaan joku ihmeen viehätys on ratkoo ongelmia tuossa kaiken muun lomassa. Niin että eikös sen lista homman onnistus muuten tekemään noin pikkasen yli sentin halkasijaltaan olevasta rauta putkesta ku ottaa päästä noin 3 cm alhaalta rautaa pois ja jättää päähän n.puolen sentin ehjän putken ja tekee siihen sen salmiakin tapasen pään vasaralla ja puristimella ja taittaa sitten sitä vähän kulmaan. Mäpäs kokeilen tänään sitä ku ei oo muutakaan tekemistä ku rupes tuota lunta tulemaan tänne korpeen ni pirusti. jo 10 cm. Viritelläänhän vehkeitä kaikki vaikka asuttas sitten näsinneulassa.

Link to comment
Share on other sites

No kävin tekemässä sen työkalun aikaa tais mennä vajaa kymmenen minuuttia ja toimii. putken sisähalkaisija on 12 mm putken pituus 12cm. Päässä on viilapenkissä ja vasaralla vähän sitten se salmiakin tyylinen pää. Sitten kun lähtee vetämään ihteensä päin tuota vehjettä ja lista menee putken sisällä ni jopa onnistuu. ::)http://www.webbisivu.com/TGA

Tuossa on minun kotisivuosoite siellä on kuva siitä lista työkalusta muuta osiossa.

Link to comment
Share on other sites

No kävin tekemässä sen työkalun aikaa tais mennä vajaa kymmenen minuuttia ja toimii. putken sisähalkaisija on 12 mm putken pituus 12cm. Päässä on viilapenkissä ja vasaralla vähän sitten se salmiakin tyylinen pää. Sitten kun lähtee vetämään ihteensä päin tuota vehjettä ja lista menee putken sisällä ni jopa onnistuu. ::)http://www.webbisivu.com/TGA

Tuossa on minun kotisivuosoite siellä on kuva siitä lista työkalusta muuta osiossa.

 

Kiitos, täytyy rakentaa samantapainen ja kokeilla.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...