Jump to content

Uuden Mini Cooper S:n virittäminen?


Peke

Recommended Posts

Onko täällä tietoa kyseisestä tempusta? En nyt tarkoita mitään lastu-viritystä(kaikki tieto kylläkin kiinnostaa), vaan ihan turbon vaihtoa jne. Laittakaa tietoa, linkkejä ym. Kaikki on tervetullutta. Ai niin, eka postaukseni tänne. Sitä ei tiedä, vaikka innostus ottamaan seuraavaks projektiks Minin. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meikäläisellä ois samat ajatukset uuden minin kanssa (meni tilaukseen tosin vasta viime viikolla).

Juttelin myyjän kanssa virittämisestä ja sanoi, että muutamien valmistajien viritys-sarjat pitää takuut voimassa ja lupasi ottaa selvää, mitä nää pajat on. Meikäläisen veikkaus on, että Hamann ja Hartge olis sellasia.

JCW:n viritys-sarjalla pysyy takuut varmasti, mutta samaan rahaan on euroopassa muitakin sarjoja, joilla tehoa saa enemmän.

 

Miniä virittäviä/lastuttavia yrityksiä on esim: Hartge, Digi-Tec, BBR, Hamann.

BBR on ilmeisesti näistä tiukin, mutta todennäköisesti myös järjettömän hintanen, ja takuut lähtee kyllä varmasti. Enkä ole kyllä varma onko BBR viellä alkanut virittää uutta ässää.

 

Tässä muutama linkki:

http://www.morego.co.uk/bbr-gti/index.php

http://www.hamann-motorsport.de/

http://www.hartge.de/

http://www.digi-tec.de/de/home/index.php

 

Jos löydät lisää infoa uuden minin virittämisestä niin käyppä täällä kirjottelemassa.

 

(no luin kunnolla ton kirjoituksesi nyt kun olin jo omani kirjoittanut, mutta tosiaan, nämä ovat enemmänkin just näitä lastu-pajoja)

Link to comment
Share on other sites

Meikäläisellä ois samat ajatukset uuden minin kanssa (meni tilaukseen tosin vasta viime viikolla).

Juttelin myyjän kanssa virittämisestä ja sanoi, että muutamien valmistajien viritys-sarjat pitää takuut voimassa ja lupasi ottaa selvää, mitä nää pajat on. Meikäläisen veikkaus on, että Hamann ja Hartge olis sellasia.

JCW:n viritys-sarjalla pysyy takuut varmasti, mutta samaan rahaan on euroopassa muitakin sarjoja, joilla tehoa saa enemmän.

 

Miniä virittäviä/lastuttavia yrityksiä on esim: Hartge, Digi-Tec, BBR, Hamann.

BBR on ilmeisesti näistä tiukin, mutta todennäköisesti myös järjettömän hintanen, ja takuut lähtee kyllä varmasti. Enkä ole kyllä varma onko BBR viellä alkanut virittää uutta ässää.

 

Tässä muutama linkki:

http://www.morego.co.uk/bbr-gti/index.php

http://www.hamann-motorsport.de/

http://www.hartge.de/

http://www.digi-tec.de/de/home/index.php

 

Kiitoksia tiedoista. Mulla tää nyt on vasta vasta suunnittelua, ku ihan huonoon ei nykyistä kulkupeliä viittis vaihtaa(Evo 9). Pyöräkuume kuitenkin valtaa mieltä ja siksi ois halvempaan vaihdettava. :(

 

Jos löydät lisää infoa uuden minin virittämisestä niin käyppä täällä kirjottelemassa.

 

Jep jep, samat sanat sulle. ;)

Mitäs varusteita otit Miniin? Ja minkä värisenä? Eikös sisustaan saa valita korinvärisiä paneeleita?

Link to comment
Share on other sites

No ethän sä "huonoon" ookkaan vaihtamassa, kyllä noi bätmän-autot on tietty kovia menemään, mut ne kääntää vaan karvasten ralliäijien katseet, mini kääntää kaikkien naisten katseet  ;)

 

Otin kokomustan, mustalla sisustalla, hopeat panelit. Suunitelmissa on maalauttaa mattaosat korinvärisiks, heittää 18" alle ja tummentaa. Toi virittely menee sit varmaan enskesään, mut pitäs tosiaan löytää joku sellanen satsi, jolla sais tehoja oikeesti irti kunnolla.

 

Ei tohon paljoa lisää tarttenu varusteita ottaa kun otin chili-paketilla. Ruksasin siihen ton sport-nappulan ja hälyn, mut siinäpä se. jäi tosin mietityttämään, miltähän toi ois näyttäny krominvärisillä peileillä ja koko auton ylimenevällä raidotuksella (ei bonnet).

Link to comment
Share on other sites

Kuulostaa sun autos tyylikkäältä, itsekään en raitoja ottas. Sport-nappulalla varmaan tarkoitat kevyttä ohjausta? Jos tätä ei ota, onko ohjaus sit kevyt, raskas vai jotain siltä väliltä? Sähköinen tehostin varmaan hoitaa tuon asetuksen muutettavuuden... ::) Noita levikkeitäkö ei saa korinväriin rahallakaan tehtaan toimesta? Aika outoa, jos näin on. Kyllä minäkin varmaan ne maalauttaisin, varsinkin jos vähänkin vaaleampi väri. Siis S:säkö ei ole näitä varustepaketteja vakiona? Mitäs Chiliin kuuluu(vai pitäskö ne katella netistä, löytyykö...)? Onko muuten Cooper S:n jarrusatulat maalatut? Jos mä Miniin päädyn, niin kyllä teholukemien pitäs sit alkaa 250HV, mielellään kolmosella. Muuten se tuntuu nuhaiselta Evon jälkeen. ;D

Jostain luin, että Minissä on vaihdekepin liikkeet aika laajat, vaikkakin vaihteisto muuten hyvä. Varmaan löytyy vaihdevälinlyhentäjiä korjaamaan tämän "ongelman". Pitäs päästä koeajaa joku yksilö(S), luulishan noita jossain pääkaupunkiseudun autoliikkeessä olevan.

Link to comment
Share on other sites

En tuolta hinnastoista löytäny tollasia, mistä noista tietää? Mitä esim. penkit kustantaa? Vai mitäs kaikkea sulla tohon tuli JCW-extraa? ::)

 

Mulla tuli JCW aerodynamiikkapaketti (puskurit ja helmalevikkeet)

JCW:n R105 vanteet (18")

JCW:n penkit

JCW Tuning kit

ja jotain muuta pikku sälää.

 

Istuimet näyttää olevan Saksassa 1218,50/kpl

 

Mini liikkeessä luulisi olevan JCW:n luettelo jossa hinnasto eri osille mukana (näin ainakin täällä Saksassa).

Link to comment
Share on other sites

Kyselin samaista kikotinta, hinnaksi tulee kuulemma 38t , ja loppukesästä suomeen. Hieno vehje, mut hinta pompsahtaa.

Tiedätkö tuleeko tuo 211hp versio vakion näköisenä vai onko siinä jo valmiiksi asennettuna nuo aerodynamiikka paketit yms ?

Täältä Saksan päästä olen ymmärtänyt (huonolla saksan kielen taidolla) että tänne tulevat versiot olisivat ilman mitään levikkeitä tms...

Link to comment
Share on other sites

Tiedätkö tuleeko tuo 211hp versio vakion näköisenä vai onko siinä jo valmiiksi asennettuna nuo aerodynamiikka paketit yms ?

Täältä Saksan päästä olen ymmärtänyt (huonolla saksan kielen taidolla) että tänne tulevat versiot olisivat ilman mitään levikkeitä tms...

 

Kyllä siinnä on koko satsi kiinni jo.

kovasti toi ois kiinostanut, mutta alkoi menemään niin lähelle käytetyn (Saksasta haetun) TT:N hintaa, että alkoi mietityttämään. Lastuttamalla pääsee halvemmalla, mutta tietty toi korisarja ja penkit tekee tosta pelistä hienomman. Tosin meikäläinen kyllä repii kaikki merkit pois muutenkin ja jos laitan tehoa lisää, en siintäkään mitään merkkejä jätä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Tuli sitten vastausta Hartgelta ja Hamannilta:

 

Hartgelta ei saa minkään näköistä palikkaa uuteen ässään (ainakaan viellä).

 

Hamannilta kerrottiin, että auto pitäisi olla Saksassa, eivät asenna suomessa muuta kuin putkistoja ja hinta on 1320 (2x90mm ulostulolla) eli aika suolasta hintaa :o .

Hartgelta ohjasivat: Decatec Performance & Design -firmaan, joka taas ohjasi Motorbitin puoleen. Takuut menee samantien kaikilla paitsi Worksillä, joka tulikin jo todettua tossa aikasemmin. Vaikeeta...vaikeeta...  :o

Link to comment
Share on other sites

Minkähän verran maksaa R53 ässän muuttaminen JCW:ksi? Jos katsois vaan noita tekniikan osia, ei mitään korin juttuja/levikkeitä/puskureita/penkkejä jne.

 

Onko joku kysellyt? Vissiin siinä kuitenkin menee aika paljon osia vaihtoon...

Link to comment
Share on other sites

Minkähän verran maksaa R53 ässän muuttaminen JCW:ksi? Jos katsois vaan noita tekniikan osia, ei mitään korin juttuja/levikkeitä/puskureita/penkkejä jne.

 

Onko joku kysellyt? Vissiin siinä kuitenkin menee aika paljon osia vaihtoon...

 

Mulla on kysely päällä tohon R56 ässään samaisesta paketista, ilmottelen kun tulee vastausta. Veikkaan, että aika samoissa hinnoissa on ton R53:n kanssa.

Link to comment
Share on other sites

Minkähän verran maksaa R53 ässän muuttaminen JCW:ksi? Jos katsois vaan noita tekniikan osia, ei mitään korin juttuja/levikkeitä/puskureita/penkkejä jne.

 

Onko joku kysellyt? Vissiin siinä kuitenkin menee aika paljon osia vaihtoon...

 

Mä näkisin melkein järkevämmäksi hommata samantien joltain tuningpajalta kitin jossa vaihtuu pienempi pulley, softa, tulpat, filtteri ja putkisto. Varmasti halvempi kuin minin orkkis osilla ja tulee tod näk enemmän tehojakin.

En jaksa uskoa että autossa pysyisi tehtaan takuu jos jo muuten takuu on päättynyt autossa...

Link to comment
Share on other sites

Minkähän verran maksaa R53 ässän muuttaminen JCW:ksi? Jos katsois vaan noita tekniikan osia, ei mitään korin juttuja/levikkeitä/puskureita/penkkejä jne.

 

Laakkosella asennettuna 6635e koko setti sis. korimuutokset R53:n (hinta joulukuulta).

 

Tyydyin siis asennuttamaan Milltekin cat-back putkiston Doc powerissa ja tilasin Lohenilta LCS1-kitin sekä Alta Air-Intaken, joista pulley odottaa vielä työkalua ja asennusta.

 

Jotain korimuutoksia olisi tarkoitus tehdä, kunhan budjetti antaa enemmän myöten.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...