Jump to content

Vakionopeussäädin


timot

Recommended Posts

  • 3 viikkoa myöhemmin...
  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 8 years later...

Moi

juuri rekisteröidyin foorumille. Tuli hankittua vuoden 2016 mini one ja vakionepudensäädintä olen alkanut hieman kaipaamaan. Löytyy huonosti internetin syövereistä juttua näistä f-sarjalaisista. Onko kukaan foorumilainen asentanut (retrofitannut vai miten sitä sanotaan) jälkikäteen monitoimirattia? Varmasti toteutettavissa, mutta kuinka paljon johdotushommia tiedossa? Tuttu löytyy joka varmasti saa ohjelmointipuolen hoidettua.

Link to comment
Share on other sites

Tervetuloa foorumille! Joo,luulempa että ei oo paljon tällä foorumilla retro-fittailtu F-sarjan autoja. Tarvittavan tiedon voisit löytää esim. ameeriikan foorumilta, NAM (north american motoring), sielllä tätä harrastaja porukkaa on luonnollisesti enemmän...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Aloitin tämän asennuksen, monitoimiratti on paikallaan, taustavalot syttyvät nappeihin, radion kanavat vaihtuvat,mutta muuta ei tapahdu. (Ei edes äänenvoimakkuus säädy).

 

Löytyi hyvä sivusto missä sähkökuvia ja toimintoja selostettu, löytyy mm. Airbagin irroitusohjeet ym. 

Tässä sähkökuva rattiin liittyen

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f55-one-hat/wiring-functional-info/body/operation/steering-column/1VnXTDgFaa

Näiden kuvien mukaan ei nappuloilta lähtisi kuin yksi väylä, joten jos radion kanavat vaihtuvat lähden oletuksesta että tarvittavat johdot ovat paikallaan. Tosin löytyy maininta että viiksipaketti on eri riippuen onko autossa monitoimiratti vai ei.

 

edit. Liitteenä olevassa kuvassa on taas 2 johtoa. Pitänee aukaista sen verran että näkee onko liittimessä molemmat johdot.

Seuraavaksi pitäisi siirtyä koodaamisen pariin, koetan löytää jonkun joka on näiden kanssa pelannut, jos joku tampereen seudulta haluaa auttaa, apua otetaan mielellään vastaan:) vaihtoehto b on sitten hankkia kaapeli ja ohjelmisto sekä aloittaa harjoittelu itse...

BF543805-2635-4797-B35F-15B1F5EE77EE.png

Link to comment
Share on other sites

Noniin, vakkari toimii. Tampereelta löytyi firma Bmwiz, hetken naputtelua ja homma alkoi rokkaamaan. Ei tarvinnut siis muuta kuin vaihtaa ratti (tai pelkät nappulatkin riittävät jos jaksaa askarrella johdot napeilta liittimeen joka on viiksipaketin yhteydessä) Hieman alta 300€ tuli itsellä koko hoito maksamaan.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...