Tuke Posted May 4, 2012 Report Posted May 4, 2012 Kyseinen Mini tuli muutama viikko sitten "pelastettua". Minin rakenti isäpuoleni joskus 80 luvun puolen jälkeen. Vuoden -88 Koskenpään klubi kokouksessa auto oli näytillä. Viimeiset 3-4 vuotta Mini on ollut unohduksissa kunnes isäpuoli sanoi kerran kahvipöydässä "Kunpa joku sen pitkän sieltä navetan vierestä hakis pois ja kunnostaisi ajoon" siitä se idea sitten lähti. Vapun tietämissä kävin kaivamassa Minin esille. Uudet eturenkaat alle kun vanhat eivät enää pitänyt ilmaa sisällään, tuoretta bensaa tankkiin ja kärkien putsaus muuta ei vanhuksen herättämiseen tarvittu. No kone saatiin heräämään mutta kytkin ei suostunut pelaamaan syy löytyi hetken tutkimisen jälkeen. turvonnut työsylinterin letku. Seuraavaksi auto liikkeelle ja testaamaan mitä jarruista löytyy. Sama vika jarruissa turvonneet letkut. Nyt uudet letkut ja raidetangonpäät odottaa paketissa että niitä pääsee asentamaan paikoilleen. Jos kaikki menee niinkuin elokuvissa saan Minin äitienpäiväksi liikenteeseen. pölyineen päivineen kuten myös parin pesun jälkeen jne Ainakin tämä Mini tulee kesällä Koskenpäälle. Tallista löytyy myös -74 Mini jonka yritän saada ajokuntoon Koskenpään kokoukseen (tämä oli kanssa vuoden -88 kokouksessa) Mini -74
koirankoppi Posted May 4, 2012 Report Posted May 4, 2012 Muistan kyllä tuon "nenästä pidennetyn" Vanin, voi vilahtaa jossain 88 ottamassani kuvassakin. Miksi muuten tuo "pidennys" on tehty? Hyvä että peli lähtee taas liikkeelle.
Tuke Posted May 5, 2012 Author Report Posted May 5, 2012 Muutama kuva. konetta konetta sisustaa sisustaa sieltä se löytyi romujen keskellä
inno75 Posted May 5, 2012 Report Posted May 5, 2012 Samoin muistui mieleen tosta "nokan" pidennyksestä oheinen Vani :) Mukava , että sait puhdin päälle..
Tuke Posted May 6, 2012 Author Report Posted May 6, 2012 Jarrut rassattu kuntoon. Huomenna konttorilta tarrakilvet mukaan ja miniä hakemaan lähemmäs. Vielä pientä hienosäätöä ja putsaamista loppuviikosta sit kokeileen saako leiman.
Tuke Posted May 18, 2012 Author Report Posted May 18, 2012 No nii. Reilun viikon on mini ollut liikenteessä. Kaasarin kanssa on ollut pientä kikkailua kun eno oli aikanaan mennyt muuttamaan suuttimia kun kulutus oli ollut "liian" suuri. Pikkuhiljaa alkaa kone toimimaan koko kierrosalueella pääsuuttimia tosin pitää vielä muutella mutta parempaan suuntaa ollaan jo menossa. Itse en ole koskaan perehtynyt Weberin saloihin ja isäpuoli on jo lähes kaikki kikat unohtanut vuosien varrella. Yritin netistä etsiä ohjeita säätämiseen mutten suoraan miniin sopivia löytänyt ja tuskin sieltä suoraan valmiita arvoja löydy mutta olis ollut edes jokin lähtökohta josta lähteä eteneen. Ja homman tekee mielenkiintoiseksi kun paikalla oleva kone on vakio Mailerin 1.3 LBC sarjaa ja Weberiä lukuunottamatta.
Tuke Posted March 8, 2013 Author Report Posted March 8, 2013 Joulupukki muisti minua uudella jarrutehostajalla. Nyt tässä sormet syyhyten odottelen että lumet sulaa senverran että autoon saisi säilytyksestä pikku remonttiin. Eipä tuo vanhus ole paljoa pakkasista välittänyt kun joulun pyhinä -25 pakkasessa lähti ilman apuvirtaa käymään. Ensi kesää varten tuskin tulee muuta tehtyä kuin normi huolto keväällä, tehostaja paikoilleen ja tykkivanteet dunloppien tilalle.
Tuke Posted May 14, 2013 Author Report Posted May 14, 2013 Äitienpäivänä pitkä kaivettu tallin perukoilta ulos ja suoraan ajoon ilman ongelmia. Parikymmentä vuotta vanha Coopperin pönttö antautu jo viime syksynä joten uutta putkea minin alle suunnittelemaan.
Tuke Posted May 27, 2013 Author Report Posted May 27, 2013 Eilisen päivän mietinnän jälkeen tulin siihen tulokseen että tuo harmaa mini (-74) saa luovuttaa koneensa toistaiseksi vaniin. Vanin kone alkaa käryämään siihen malliin ettei hytissä voi olla ilman kaasunaamaria ja harmaan kori on jokatapauksessa taas kerran tyhjennettävä grilliä varten.
Tuke Posted June 12, 2013 Author Report Posted June 12, 2013 Sinne se vaan meni. -91 Corsan syyläri. Sopivat letkut vielä katella. Pientä lämpöongelmaa oli noilla +30 helteillä kyläajossa mutta eiköhän se nyt lopu. kuva kuva kuva kuva kuva
MikaJ Posted June 12, 2013 Report Posted June 12, 2013 Tulee ongelmaa tollakin ellet laita flektiä siihen. Tosin Minin omakin jäähdytin olisi riittänyt, kunhan olisi vain vaihtanut uuden/puhtaan.
Ado50 Posted June 13, 2013 Report Posted June 13, 2013 Oma syyläri riittää vallan mainiosti kun paikat on kunnossa ja puhtaat. Uuden vakiosyylärin turvin museopeli kiskoi ilman minkäänlaisia lämpö ongelmia "vaunun poikasta" etelä-Saksaan ja takaisin. Kilpurissa on ollut flekti vakio puhaltimen lisänä, eipä sitäkään ole tullut käytettyä kuin muutaman kerran, lähinnä EK:n maalissa.
Tuke Posted June 24, 2014 Author Report Posted June 24, 2014 Jotain pientä puuhastelua... Seuraavaksi moottori vaihtoon...
hartsa112 Posted June 25, 2014 Report Posted June 25, 2014 Ennen kaikkea tuota asennus juomaa on ollut :D Oli paljon helpompi tapa varmast kuin että olis akselit ja laakerit uusinut noihin vanhoihin :)
Tuke Posted June 25, 2014 Author Report Posted June 25, 2014 Vanha kyykkä oli ajettu joskus jo niin loppuun että uus pusla meni pudottamalla paikalleen. Ei ihme että korvan välissä oli repullinen prikkoja että pyörä oli saatu suoraan. Kiitokset vaan Petelle tukivarresta. Huomenna jatketaan vänkärin puolta ja uusitaan vähän jarruputkea joku tollo ei sitä tajunnut tänään käydä ostamassa...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now