Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kyseinen Mini tuli muutama viikko sitten "pelastettua".

Minin rakenti isäpuoleni joskus 80 luvun puolen jälkeen. Vuoden -88 Koskenpään klubi kokouksessa auto oli näytillä.

Viimeiset 3-4 vuotta Mini on ollut unohduksissa kunnes isäpuoli sanoi kerran kahvipöydässä "Kunpa joku sen pitkän sieltä navetan vierestä hakis pois ja kunnostaisi ajoon" siitä se idea sitten lähti.

Vapun tietämissä kävin kaivamassa Minin esille. Uudet eturenkaat alle kun vanhat eivät enää pitänyt ilmaa sisällään, tuoretta bensaa tankkiin ja kärkien putsaus muuta ei vanhuksen herättämiseen tarvittu.

No kone saatiin heräämään mutta kytkin ei suostunut pelaamaan syy löytyi hetken tutkimisen jälkeen. turvonnut työsylinterin letku. Seuraavaksi auto liikkeelle ja testaamaan mitä jarruista löytyy. Sama vika jarruissa turvonneet letkut. Nyt uudet letkut ja raidetangonpäät odottaa paketissa että niitä pääsee asentamaan paikoilleen. Jos kaikki menee niinkuin elokuvissa saan Minin äitienpäiväksi liikenteeseen.

 

pölyineen päivineen

kuten myös

parin pesun jälkeen

jne

 

Ainakin tämä Mini tulee kesällä Koskenpäälle.

Tallista löytyy myös -74 Mini jonka yritän saada ajokuntoon Koskenpään kokoukseen (tämä oli kanssa vuoden -88 kokouksessa) Mini -74

Posted

Muistan kyllä tuon "nenästä pidennetyn" Vanin, voi vilahtaa jossain 88 ottamassani kuvassakin.

Miksi muuten tuo "pidennys" on tehty?

Hyvä että peli lähtee taas liikkeelle.

Posted

Jarrut rassattu kuntoon. Huomenna konttorilta tarrakilvet mukaan ja miniä hakemaan lähemmäs. Vielä pientä hienosäätöä ja putsaamista loppuviikosta sit kokeileen saako leiman.

Posted

No nii.

Reilun viikon on mini ollut liikenteessä. Kaasarin kanssa on ollut pientä kikkailua kun eno oli aikanaan mennyt muuttamaan suuttimia kun kulutus oli ollut "liian" suuri. Pikkuhiljaa alkaa kone toimimaan koko kierrosalueella pääsuuttimia tosin pitää vielä muutella mutta parempaan suuntaa ollaan jo menossa. Itse en ole koskaan perehtynyt Weberin saloihin ja isäpuoli on jo lähes kaikki kikat unohtanut vuosien varrella. Yritin netistä etsiä ohjeita säätämiseen mutten suoraan miniin sopivia löytänyt ja tuskin sieltä suoraan valmiita arvoja löydy mutta olis ollut edes jokin lähtökohta josta lähteä eteneen. Ja homman tekee mielenkiintoiseksi kun paikalla oleva kone on vakio Mailerin 1.3 LBC sarjaa ja Weberiä lukuunottamatta.

  • 9 months later...
Posted

Joulupukki muisti minua uudella jarrutehostajalla. Nyt tässä sormet syyhyten odottelen että lumet sulaa senverran että autoon saisi säilytyksestä pikku remonttiin. Eipä tuo vanhus ole paljoa pakkasista välittänyt kun joulun pyhinä -25 pakkasessa lähti ilman apuvirtaa käymään. Ensi kesää varten tuskin tulee muuta tehtyä kuin normi huolto keväällä, tehostaja paikoilleen ja tykkivanteet dunloppien tilalle.

  • 2 months later...
Posted

Äitienpäivänä pitkä kaivettu tallin perukoilta ulos ja suoraan ajoon ilman ongelmia. Parikymmentä vuotta vanha Coopperin pönttö antautu jo viime syksynä joten uutta putkea minin alle suunnittelemaan.

  • 2 weeks later...
Posted

Eilisen päivän mietinnän jälkeen tulin siihen tulokseen että tuo harmaa mini (-74) saa luovuttaa koneensa toistaiseksi vaniin.

Vanin kone alkaa käryämään siihen malliin ettei hytissä voi olla ilman kaasunaamaria ja harmaan kori on jokatapauksessa taas kerran tyhjennettävä grilliä varten.

  • 3 weeks later...
Posted

Tulee ongelmaa tollakin ellet laita flektiä siihen. Tosin Minin omakin jäähdytin olisi riittänyt, kunhan olisi vain vaihtanut uuden/puhtaan.

Posted

Oma syyläri riittää vallan mainiosti kun paikat on kunnossa ja puhtaat.

Uuden vakiosyylärin turvin museopeli kiskoi ilman minkäänlaisia lämpö ongelmia "vaunun poikasta" etelä-Saksaan ja takaisin.

Kilpurissa on ollut flekti vakio puhaltimen lisänä, eipä sitäkään ole tullut käytettyä kuin muutaman kerran, lähinnä EK:n maalissa.

  • 1 year later...
Posted

Ennen kaikkea tuota asennus juomaa on ollut :D Oli paljon helpompi tapa varmast kuin että olis akselit ja laakerit uusinut noihin vanhoihin :)

Posted

Vanha kyykkä oli ajettu joskus jo niin loppuun että uus pusla meni pudottamalla paikalleen.  Ei ihme että korvan välissä oli repullinen prikkoja että pyörä oli saatu suoraan. Kiitokset vaan Petelle tukivarresta. Huomenna jatketaan vänkärin puolta ja uusitaan vähän jarruputkea joku tollo ei sitä tajunnut tänään käydä ostamassa...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...