Jump to content

chili ässän lastutus


jeppelaivakoira

Recommended Posts

Juu, vaikka ei kukaan MTH:n ladanneista ole täällä mihinkään ylettömään ylistykseen nähnyt syytä, niin se on yksi edullinen vaihtoehto. Niiden uutta tehokkaampaa softaa ei täällä taida olla kellään.    

 

MTH Official Support on NAM:ssa:

http://www.northamericanmotoring.com/fo ... .php?f=134

 

Vanhoja NAM:n viestiketjuja aiheesta MTH taas löytyy tuosta linkistä alla. Nämä ajalta ennenku MTH aiheena tuli suljetuksi ulos niin Mini2:sta kuin NAM:sta, kun eivät ostaneet näiltä mainostilaa, vaikka näiden tulkinnan mukaan käyttivät foorumeita markkinoinnissaan. Nyt asia on hoidettu, ja MTH:sta rupatellaan taas kuten mistä muusta tahansa niin NAM:ssa kuin Mini2:ssa. Mutta noista alkupään viesteistä löytyy hyvin perustietoa aiheesta.  

http://www.minimods.us/MTH_NAM_thread/

 

MTH ladataan OBD-pistokkeen kautta. Jos oot pääkaupunkiseudulta ja haluat MTH:n hommata, niin tule lauantaina paikalle kun pajailemme noiden hukkaporttien kanssa. Mulla on OBD-piuha, ja auton tietojen imurointi MTH:lle lähetettäväksi onnistuu läppärillä hetkessä.        

Link to comment
Share on other sites

Itselläni on -05 mallin S:ssä tuo MTH:n uudempi "tehokkaampi" softa. MTH:lta Volker Kürch väitti, että vaikutus tuolla on sama kuin vanhalla softalla ja pienemmällä ahdin pyörällä - tiedä häntä.

 

Omasta mielestäni Ministäni tuli kuitenkin huomattavasti pirteämpi ja perstuntumalla vääntö siirtyi alemmas ja kiihtyvyys parani kuskin lisäksi myös autolla. Tää voi olla myös mielikuvituksen tuotosta, mutta alkuperäisellä softalla vaihteisto ei toiminut yhtä jouhevasti 2:lta 1:lle vaihdettaessa. Muistaisin joltain Mini-palstalta lukeneeni, että alkujaan tuossa olisi joku "kierrosrajoitintsydeemi" hidastamassa/jarruttamassa tuota vaihtoa. Tää oli sit ihan MUTU:a.

 

Uudella softalla jäähdyttäjän flekti huutaa paljon useammin, kun MTH:lla halusivat, että mahdollisimman viileää ilmaa olisi jatkuvasti saatavilla. Sinänsä tuo ei häiritse, mutta naurattaa kun aamulla ajaa auton tallista ulos, niin flekti käy lähes heti pöhisemään vähäksi aikaa.

 

Tuo uusi versio on kalliimpi kuin alkuperäinen versio, mutta se sisältää vuoden ajalle ilmaisen päivitysoikeuden. Jos siis asennat joitain uusia viriviri-osia autoosi, niin MTH:lla räätälöivät softan sopimaan noiden viritysten kanssa. Eli esimerkiksi tuon flektinkin olisi saanut toimimaan "normaalilla" tavalla, mutta se olisi kuulemma vaikuttanut tehoihin.

 

Nyt pitäisi saada asennettua tuo -15% pienempi ahdinpyörä, kun sain sen vaihdettua Doc-Powerilta oikean kokoiseksi. Paikka, työkalut ja taidot tosin puuttuvat eli saa nähdä siirtyykö tuo ahdinpyörä koskaan pöydältä sille tarkoitetulle paikalle.

Link to comment
Share on other sites

Nyt pitäisi saada asennettua tuo -15% pienempi ahdinpyörä, kun sain sen vaihdettua Doc-Powerilta oikean kokoiseksi. Paikka, työkalut ja taidot tosin puuttuvat eli saa nähdä siirtyykö tuo ahdinpyörä koskaan pöydältä sille tarkoitetulle paikalle.

 

No jos oikein nätisti pyydät, niin eiköhän Sillin ja scooperin asennustiimi anna hyviä neuvoja ja jos oikein miitti sovitaan, niin muutaman apukädenkin saat mukaan tuhertamaan... ;)

 

Galleriasta muuten löytyy kuvasarja Sillin uuden hihnapyörän asentamisesta, jos jotain vinkkejä tarvitset asennustyön motivaattoriksi.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Omasta mielestäni Ministäni tuli kuitenkin huomattavasti pirteämpi ja perstuntumalla vääntö siirtyi alemmas ja kiihtyvyys parani kuskin lisäksi myös autolla. Tää voi olla myös mielikuvituksen tuotosta, mutta alkuperäisellä softalla vaihteisto ei toiminut yhtä jouhevasti 2:lta 1:lle vaihdettaessa. Muistaisin joltain Mini-palstalta lukeneeni, että alkujaan tuossa olisi joku "kierrosrajoitintsydeemi" hidastamassa/jarruttamassa tuota vaihtoa. Tää oli sit ihan MUTU:a.

 

Nyt pitäisi saada asennettua tuo -15% pienempi ahdinpyörä, kun sain sen vaihdettua Doc-Powerilta oikean kokoiseksi. Paikka, työkalut ja taidot tosin puuttuvat eli saa nähdä siirtyykö tuo ahdinpyörä koskaan pöydältä sille tarkoitetulle paikalle.

Mielenkiintoista... varsinkin tuo vaihteistoasia.

 

Jos tuossa lopussa ei nyt ihan Mayday-kutsu ole, niin jonkinlainen hätäkutsu kuitenkin :-/ ;D ;D Pari tuntia realistinen ETA tuolle keikalle ;)

Link to comment
Share on other sites

Tää voi olla myös mielikuvituksen tuotosta, mutta alkuperäisellä softalla vaihteisto ei toiminut yhtä jouhevasti 2:lta 1:lle vaihdettaessa. Muistaisin joltain Mini-palstalta lukeneeni, että alkujaan tuossa olisi joku "kierrosrajoitintsydeemi" hidastamassa/jarruttamassa tuota vaihtoa. Tää oli sit ihan MUTU:a.

 

Juu jostain muistan minäkin lukeneeni, että päästöjen vähentämisen takia kierrosten laskua vaihdon aikana on viivästetty, ja tässä se toiminto ohitetaan. Se voisi selittää tuon. Toisaalta voipi olla että ollaan vaan luettu sama mututieto, ja tässä se leviää edelleen... ;D    

Link to comment
Share on other sites

Mielenkiintoista... varsinkin tuo vaihteistoasia.

 

Jos tuossa lopussa ei nyt ihan Mayday-kutsu ole, niin jonkinlainen hätäkutsu kuitenkin :-/ ;D ;D Pari tuntia realistinen ETA tuolle keikalle ;)

 

Arvasin, että tuo viestini oli liian läpinäkyvä  ;) Myönnettävä on, että mielelläni tukeudun Teidän kokeneempien Ministerien apuun tuossa hihnapyörän vaihdossa  ;D

 

Luin juuri NAM:sta, että MTH:lta on tullut jo jonkin aikaa sitten uusi versio tuosta heidän Tuner-filestä (TunerV7), jonka pitäisi entisestään parantaa alavääntöä, kierrosherkkyyttä yms. Olisin imuroinut vanhat tiedot Ministäni, mutta CarTunen versio on vanhentunut, jotenka nyt pitää odottaa, että saan MTH:lta ensin uuden version tuosta ennenkuin pääsen aloittamaan uuden päivitysprosessin...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...