Jump to content

Recommended Posts

Posted

Terve kaikki!

 

Tuli tuossa pieni tenkkapoo... oletin että autoliikkeellä olisi tuollainen Pulley removal tool ja liike oletti että minulla olisi moinen. Joten pulleyn vaihto ei onnistunutkaan.

 

Joten vetoankin pääkaupunkiseudun ministeihin. Olisiko kellään myydä/lainata tms tuollaista työkalua?

 

Tarvisisin moisen huomisaamuksi...

 

 

Suuri kiitos etukäteen!

Posted

Pulleyn irroitus ohjeita tuskin edes löytyy MINI:n korjaamokäsikirjoista kun ei sen irroitukselle ole normaalisti syytä joten tuskin merkkiliikkeillä sellaista työkalua löytyy.

Posted

http://www.minicarparts.net/Parts/M3065.cfm?ref=nxtfb

 

Tollasen sinne tyrkkäsivät 2 huollon yhteydessä. Samalla vaihdettiin http://www.minicarparts.net/Parts/69202 ... ?ref=nxtfb mutta punaisena.

 

Jarruiksi vaihdoin myös: http://www.minicarparts.net/Parts/M3055.cfm?ref=nxtfb

 

Hintaa näille kaikille huollon yhteydessä(korjattiin yksi pieni öljyvuoto myös) tuli noin 950€. Normaalin 2. huollon hintahan on jossain 600e+. Eli ~350e noiden asentamiset.

 

Hihna tuli myös tuolta samasta putiikista.

 

Aikaisemmin 2003:een S:ni on vaihettu Miltekin pakosarja ja putket.

 

 

 

Nyt vaan pitäs päästä käymään jossain Dynolla että näkis mitä nuo kaikki antaa.

Posted

Setistä puuttuu enää suurempi välijäähdytin pitämään pakettia viileänä ja ECU säätö :)

 

GP minin orggis (hieman vakiojäähdytintä suurempi):

http://www.minigenuineparts.co.uk/mini- ... 5_302.html

 

GRS:n vielä suurempi (tää mulla oli omassa):

http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail. ... ntercooler

 

Rapakon toisella puolella oleva RMW tarjoaa remotetunea myös gen.1 Mineille ja hinta on tietty suolainen. Mutta onpahan 100x parempi kuin mikään "purkkiecu". Hintaa $300 laitteelle ja $350 tunelle + postikulut + tullit + verot. Yksi foorumilainen on gen.2 Miniin tuon hoitanut.

viewtopic.php?f=4&t=415&p=13161#p13161

http://www.revolutionmotorworks.com/?pa ... category=3

Posted

Tuossa nyt kävin sitten katsastusmiehen puheilla ja puhdas paperi tuli. Mutta setä sanoi että tuo ilmanotto pitäisi peittää jollain kun olisi muka laiton tonallaan. Onkos jollain muulla tarkempaa tietoa aiheesta?

Posted

Laiton? Millähän perusteella? Empä ole vielä moisesta kuullut.

Posted

Eiköhän ihan sillä perusteella että EU-tyyppihyväksyttyyn autoon kaikkien esim. pakokaasupäästöihin vaikuttavien osien (putkistot, em.suodattimet, ym.) vaihto ei hyväksyttyihin osiin on laitonta .

Posted

Jos ihan tarkkaan katotaan, niin tyyppihyväksyttyyn autoon minkä tahansa siihen autoon hyväksymättömän osan vaihto on laitonta. Jos se ei vaikuta päästöihin, se vaikuttaa kolariturvallisuuteen.

Saksassa tämä on ollut huomattavasti tarkempaa jo vuosikymmenet, mikäli autoon on vaihdettu jotain ei alkuperäistä osaa, pitää aina löytyä mukana hyväksyntätodistukset. Esimerkiksi uusimmasta Saksantuonnista löytyy hansikaslokerosta tarvikevanteiden hyväksyntätodistus siihen automalliin, koska ihan mitä vaan alumiinivanteitakaan ei siellä saa laittaa auton alle.

Posted

Eli... tuo tarkoittanee että aika monet on rikkoneet lakia tms, kun ovat erinäisiä osia autoihinsa vaihdelleet. Onkos tuolle mitään muuta valvontaa kuin katsastusmiehet?

Posted

Katsastus on ainut paikka missä noita käytännössä valvotaan. Koko ajan "paremmin", kun Trafi muistuttelee että ei katsoittaisi enää niin paljon läpi sormien.

Posted

Huomaa MikaJ sana esim. mun tekstissä ;) .

Kaikenmaailman tuning lipat etupuskurissa ja madallussarjat ovat myös kiellettyjä koska vaarantavat kolari-/jalankulkijaturvallisuuden.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...