Jump to content

jarrutehostin


mikeb

Recommended Posts

Eipä tuo nyt mikään älytön homma ole. Englannista saa osia käytettynä ihan mukavasti hinnan vaihdellessa halvasta hieman kalliimpaan, postikulut on toisinaan suurin osuus kokonaissummasta. Itelläni taitaa muutama vivusto olla hyllyssä kun hylkäsin tuon tehostinjärjestelmän vuotavan pääsylinterin ja tilanahtauden vuoksi (16v-konversio). Taisi tuossa pedaalissakin olla jotain pientä eroa jos en ihan täysin väärin muista. Ainakin sellaisen sain paketin mukana :)

Link to comment
Share on other sites

Jos tarkoitat Minin vanhaa 2-piirisylinteriä (pystyssä kuskin puolella) niin ainoa konsti laittaa tehostin siihen on vanhan Cooper S tyylinen erillinen pömpeli. Käytännössä se tulis etupiiriin jos on etu/taka piirijako. En tiedä onko edes kovin toimiva paketti. Joissain 70-luvun lopun Mineissä ja sitä uudemmissa lienee ristijako ja siihen on aika mahdoton värkätä tehostinta.

 

Uudenmallinen systeemi on helppo laittaa mutta vaatii kaikki omat himmelit. Englannista ei välttämättä kannata ostaa koska ovat yleensä RHD, Saksasta saa LHD paketteja. Tehostin ja pääsylinteri ovat kummassakin samat mutta polkimet luonnollisesti erilaiset.

Link to comment
Share on other sites

Siellä oikealla puolellahan tuo uudempi "normaali" tehostinpaketti on:

http://www.rovercarclubaust.asn.au/images/Rover-Mini1.jpg

Vivusto vie jarrupolkimen voiman auton sisällä hanttarin puolelle, jonne sitten on asennettu kannakkeeseen tuo jarrusylinteri ja tehostin. Tehostimenkin voi tietenkin poistaa, tekee vain uuden kiinnikkeen kannakkeeseen pelkälle sylinterille (toki tieliikenteeseen tulevassa ajoneuvossa pitää tuo muutos sitten tehdä lain mukaan, mutta ihan mahdollista silloinkin).

 

Sitten tuo vanhempi jarruputkien väliin tuleva tehostin, tosiaan ihan toimivan saa kun asentaa sen pelkästään etujarruja varten.

Link to comment
Share on other sites

Juuri tuo auton sisällä oleva vivusto joka siirtää poljinvoiman repsikanpuolelle kiinnostaisi. Olisin hyvä ostajaehdokas.

Jos löytyisi edes hyviä kuvia aiheesta, niin sekin auttaisi. Nivellykset ja sellaista. En ole koskaan nähnyt moista.

Link to comment
Share on other sites

Kuvat ovat mainiot! Kiitoksia.

Olisikohan kellään tuollaista vivustoa myynnissä? Tuollahan saisi varmaan pelkän sylinterin paikan vaihdettua helpoiten, kuten Mikaj neuvoikin.

Onkohan laillista nikkaroida tuollaista itse? Oman hitsauksen pettäminen jarruttaessa on tietysti murheellista.

Link to comment
Share on other sites

Onkohan laillista nikkaroida tuollaista itse? Oman hitsauksen pettäminen jarruttaessa on tietysti murheellista.

 

Hitsattua rakennetta ei saa olla itsetehtynä. Mutta tuohon voi leikata/leikkauttaa vahvasta pellistä suoran sovitelevyn ilman että tarttee mitään hitsailla. Pultataan alkuperäisiin kiinnityksiin kiinni alkuperäisen vahvuisilla pulteilla, taikka vahvemmilla.

Link to comment
Share on other sites

ikinään ei kannata mennä hitsaileen tuollaisia osia jos ei ole varma omasta hitsaus taidosta,jos virittelee ja muuttelee miniä paljon ja kertoo REHELLISESTI katsastusmiehelle kaikki mitä on tehnyt niin käsittääkseni on aika vaikee saada leima miniin,eiks näissä ahdetuissa mineissä säädetä penkissä katsastusarvot ja sen jälkeen oikeet arvot,kerroppa tuo katsastusmiehelle ;) tämä on oma näkemykseni mutta voin olla todella väärässä että suomessa ei liiku yhtään minin sallittua max teholukemaa ylittävää miniä :)

Link to comment
Share on other sites

ikinään ei kannata mennä hitsaileen tuollaisia osia jos ei ole varma omasta hitsaus taidosta,jos virittelee ja muuttelee miniä paljon ja kertoo REHELLISESTI katsastusmiehelle kaikki mitä on tehnyt niin käsittääkseni on aika vaikee saada leima miniin,eiks näissä ahdetuissa mineissä säädetä penkissä katsastusarvot ja sen jälkeen oikeet arvot,kerroppa tuo katsastusmiehelle ;) tämä on oma näkemykseni mutta voin olla todella väärässä että suomessa ei liiku yhtään minin sallittua max teholukemaa ylittävää miniä :)

 

Mihinköhän tälläkin kirjoituksella pyritään?

Siihenkö että katsastuksissa ruvettaisiin syynäämään Minejä tarkemmin?

Ei ehkä fiksuin paikka tälläiselle spekulaatiolle.

Link to comment
Share on other sites

Sarjan päälle juu. siinä on hyvä lämmin paikka. :D

Ahdin lämpöisenä ja kaasari jäässä. Muuten hyvä.

Eikös sinulla olekin se siellä paremmassa paikassa. Näyttävä kokoonpano.

Link to comment
Share on other sites

Mihinköhän tälläkin kirjoituksella pyritään?

Siihenkö että katsastuksissa ruvettaisiin syynäämään Minejä tarkemmin?

Ei ehkä fiksuin paikka tälläiselle spekulaatiolle.

 

 

 

 

 

 

mini1380 sä vedät hyvin jatka samaan rataan,heh heh

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...