Jump to content

Viime kevään Pulley-party ?


Heppu

Recommended Posts

No ni.

 

Äijät kävi ja saatiin Sillille päivitetty pulley asennettua. Laitan kuvasaaliin purkuvaiheesta koneen nostoon saakka menemään Hepulle mailiin myöhemmin tänään (laittanee ne sitten vaikka galleriaan).

 

Asennuksen lomassa ehdittiin myös syödä ja turista mukavia. Sääkin oli mitä parhain (ulkona siis) ja otettiin scooperin kameralla viralliset miittikuvat (mun kamerasta loppui perinteisesti akku just sopivasti kesken asennusten...).

 

scooper ja silli vois vaikka tehdä jonkunsortin asennusohjeen nuiden mun ottamien kuvien kuvateksteiksi, niin voipi sitten muutkin halukkaat poropeukalot harjoitella hommaa omineen... ;)

 

n.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

No ni.

 

Äijät kävi ja saatiin Sillille päivitetty pulley asennettua. Laitan kuvasaaliin purkuvaiheesta koneen nostoon saakka menemään Hepulle mailiin myöhemmin tänään (laittanee ne sitten vaikka galleriaan).

 

Asennuksen lomassa ehdittiin myös syödä ja turista mukavia. Sääkin oli mitä parhain (ulkona siis) ja otettiin scooperin kameralla viralliset miittikuvat (mun kamerasta loppui perinteisesti akku just sopivasti kesken asennusten...).

 

scooper ja silli vois vaikka tehdä jonkunsortin asennusohjeen nuiden mun ottamien kuvien kuvateksteiksi, niin voipi sitten muutkin halukkaat poropeukalot harjoitella hommaa omineen... ;)

 

n.

 

Nojuu! Kiitoksia Nunolle ja Scooperille avusta ja tallipaikasta, sekä ruuasta (joka oli erittäin hyvää) ja kahvista ja brunbergin toffeepaloista puhumattakaan! Nam.

 

Jep, eli nyt on pulley paikallaan ja eroa oli entiseen, alavääntö tuntuvasti parempi (ei mikään huikea mutta huomaa selvästi) ja varmasti myös huipputehoissa, ääntä kun tulee enemmän niin se kielii selvästi että ahdin pyörii vinhammin...

 

Homma sujui ilman onkelmia. Ei sitten enää ruvettu bypassventtiiliä ruuvaamaan mutta otetaan se toisen kerran, hiffekin halusi olla siinä mukana.

 

Voihan ohjeen tehdä mutta netissä on jo useampi asennusopas joten tarvetta uudelle ei välttämättä ole.(?)

 

 

Jokatapauksessa homma hoitui hyvin. Pientä painetta kannen huohotinputkessa oli havaittavissa, letku jossainpäin tukossa? Tietääkö joku mihin kannessa oleva huohotinletku johtaa?

 

 

 

.silli

Link to comment
Share on other sites

Noniin... vihdoin mestoilla...

 

...oikein paljon tosiaan Nunolle taas kiitoksia. Päivä oli hieno, ruoka hyvää, seura erinomaista. Toi muuten auttaa pirusti, että porukka on hauskaa niin tulee lähdettyä näihin Partyihin mieluusti :)

 

Eli lisää vaan... (tosin pressipultista meni kreivin aikaan kierteet) :P

 

Kiitoksia, että sain olla mukana  8)

Link to comment
Share on other sites

Tyrkkäsin kuvat just menemään Hepulle mailiin. scooper laittanee omasta kamerasta (toivottavasti) löytyvät fotot kanssa jossain välissä, eikö niin?

 

Puhelimen kortille on kanssa jotain tarttunut, laitan ne vielä myöhemmin Hepulle.

 

Heppu lisännee myös linkin niihin kuviin tähän ketjuun, kiitos ja kumarrus jälleen.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

http://www.mini2-finn.com/gallery/album10

 

Lisäsin kalleriaan kuvia ... kiitti lähettäjille.  :)

Ehkä näistä saa jatkossa vinkkiä, kun on kuvaaja oikein paneutunut asiaan.

 

Ääh. Mulla ei vaan ollu mitään muuta tekemistä ja jätkät ei antanu mun koskea niiden hienoihin työkaluihin. Piti siis keskittyä sitten dokumentointiin. ;)

 

n.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

noh niiiii !

 

meikäläisen MINI on nyt sit pulleytettu....

pienempi kiekko ja lyhempi hihna, kynnttilöiden vaihto ja virtaavampi suodatin plus uus ohjelmisto oli homman nimi.

 

konkreettisten osien asennukseen meni noin 4 timmee ja sit kokeiluun 10min...

ero oli kyllä selkeä

 

sitten uuden ohjelmiston asennukseen... ja kuis ollakkaan kapula herjaa että autossa on uudempi versio kuin olis viriohjelma tarjolla joten ei asennus onnistunut...

 

mäntästä ajo takaisin etelään uudella pulleyllä oli miellyttävämpää kuin meno ylös vanhalla pulleyllä...!

 

sit ohjelmakalikka pakettiin ja takaisin enklantiin... onnex on näköjään toimittaja tehny diilin toimittajan kanssa et kaikki päivitykset postimaksuineen on 0 egee...!

10vrk ajelin ja odottelin uutta kapulaohjelmaa, sit ovikello soi ja postipoika toi paketin käteen for free tietenki !

 

uusi asennus asento, polvistuminen MINIn kupeeseen ja saiskos pluvan .....asentaaa uusi ohjelma.

 

ensi yritys jotenkin meni ketuiks... orkkis ohjelman tallennus onnistui mutta taas herjasi uuden asennuksen alkaessa jotain lontooksi...

uusi yritys

ja vo laa !!!

sinne upposi ratin alle uusi ohjelmointi tiedosto! ja originelli kapulassa tallessa!

 

käynnistyy -jees!

mitä helv....

moot kelt varoitusvalo palaa!

ja vaihteen näyttö on sekaisin. näytössä koko ajan ED, vikka vaihtais kepist tai ratist manuaalina tai automaatilla....

 

liikkeellä käytös tasaisempi kuin vanhalla ohjelmalla. sport asennolla automaattiin tuli moottorijarrutus !!!

 

sammutus ja hetken ihmettely.

käynnistys ja nyt vaihteen näyttö toimii joka asennolla kuin pitääkin....hmmmm

 

sammutus ja hetken ihmettely.

käynnistys ja moottorin varoitusvalo(pakokaasuseos) sammuu myös!!!

 

kaikki toimii.

 

seuraavaksi pitäis käydä ottamassa arvot uusilla osilla sekä orkkis että viri ohjelmalla ja verrata vakiona ottamiini arvoihin...

saa näkee mitä kello kertoo..

pärse kertoo että viritys on onnistunut ; alle 10% on tehoista hävinnyt...

 

palailen kun on dataa!

t.paali210bhp

Link to comment
Share on other sites

  • 3 kuukautta myöhemmin...
BTW: Ainakin Manulle olisi ilmeisesti illallinen kohta valmista (<-lähestyy insiders kevennystä :-/)  ;)

 

Illallinen on jo nautittu eli pari viikkoa sitten otin itseäni niskasta kiinni ja vaihdoin Altan -15% hihnapyörän omaan Miniin. Samalla vaihtui myös hihna ja MTH:n softa ja nyt vielä odotellaan BMC:n ilmansuodatinta. Kokonaisuudessaan vaihto meni ihan OK vaikka välillä ilmassa olikin pientä epävarmuutta, koska käytössä olevat ohjeet poikkesivat joiltakin osin toisistaan, mutta seuraavan kerran homma on helpompi. Itse tekemällä saa sellaista kuin sattuu tulemaan eikä voi syyttää muita  ;D

 

Pulleyn vaihto on ihan mielenkiintoinen homma etenkin, kun huomaa onnistuneen vaihdon jälkeen, että auto vielä toimii ja on selkeästi pirteämpi!  :D

 

Tilasin jenkeistä tuon Altan -15% pulleyn ja samaan syssyyn hankin myös pulley-työkalun ja  hihnatyökalun. Tuolla kombolla ei tarvinnut erikseen irroittaa hihnan kiristys tsydeemiä ja näin "säästyi" vähän aikaa.

 

Nyt olisi siis kaupan tuo käyttämätön AMD:n -15% hihnapyörä, jos vain löytyisi joku tuotteesta kiinnostunut. Toisaalta, jotta miitti saataisiin aikaisiksi allekirjoittaneesta huolimatta, niin voin kyllä luopua tuosta pyörästä ihan postikulujakin vastaan...  ;)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...