Jump to content

Uuis palstalla ja kysely iässä


eki912

Recommended Posts

Morjensta,

 

liityin palstalle, kun ajattelin kerrankin tehdä asiat niin, että etsin ensin tietoa ja vastauksia, ennenkuin hankin auton....

Normaalisti teen aina juuri päinvastoin... :-[

 

Anyway, olen nyt tovin täällä Brittein saarilla, ja noita Minejähän tuossa pörrää jaloissa liki haitaksi asti.

Ja perhekin totesi että Mini voisi meillekin olla ns soiva peli.

 

Siihen liittyen, jos päädymme ostamaan Minin täältä :

- Ostaako niin vanha kuin vain mahdollista ? Kun ne on niin kauniita ja harvinaisia ( lue kalliita ylläpitää ja ruosteessa )...

- Vaiko viimeisiä mahdollisia vuosimalleja ? Tarkoitan siis ei BMW Miniä, vaan sitä aitoa Brittiä. Täällä ainakin näin jopa 90-luvun malleja ? Vai näinkö näkyjä ? Jotenkin itseäni kiehtoo ajatus klassisen näköisestä Ministä, joka kuitenkin olisi niin uusi kuin mahdollista.

- Ja jos tälläisen uudemman klassisen ostaa, onko moisen tuonnissa Suomeen ongelmia tiedossa ? Ja mitähän tulli rokottaa, jos moisen ajaisi kesällä Suomeen ja haluaisi maksaa tullit sun muut ?

- Ja jos joku on tavoittelemisen arvoinen erikoisuus, perustelut miksi ?

- Törmäsin myös firmaan joka väitti vaihtavansa RHD ohjauksen 250 punnalla suomalaisille kelpaavaksi LHD:ksi... HMMM?

Onko se vaihto oikeasti noin helppoa ? Ja halpaa ? Kun noita RHD malleja nyt sattuneesta syytä enemmän on markkinoilla...

- Ja yleensäkin, onko parempi ja fiksumpi ostaa se RHD ja pitää se RHD:nä ? Vai etsiä suosiolla LHD , vaikka se onkin työläämpää.

Kun auto melkoisella varmuudella tuodaan Suomeenkin, ennemmin tai myöhemmin.

 

Pahoitteluni jos näihin on jo vastaukset olemassa palstalla, en ehtinyt vielä perehtymään palstan saloihin ja aarteisiin, juuri sain tunnarit aikaan ja ensimmäistä viestiäni kiireessä naputtelen.

 

Ja eikun KIITOS jo etukäteen !!!

Link to comment
Share on other sites

Ainakaan vanhemman mallin (ennen niitä uusia jarrutehostimia) muuttaminen LHD:ksi ei ole vaikea homma. Itse kannattaisin vanhemman Minin tuontia, jos jää harrasteautoksi ( pientä lukkarinrakkautta).

Erikoismalli/tavallinen, vaikea sanoa. Erikoismalli (siis Cooper /Cooper S) osat kalliimpia. Nämä erikoismallit Tahiti yms osat lienee yhtä halpoja kuin vakio Mini. Toisaalta Ässi ei ihan joka päivä tule vastaan....

 

Tullit ovat -90 luvun alun Mineille olleet ~1000 € tai alle. Katso tullin sivulta, sillä riippuu vm ja ajokilometreistä. -70 luvun varmaan vain satasia.

Vielä vaikuttaa kuinka paljon pystyt itse tekemään/korjaamaan, osiahan saa Englannista ja kannattaisi varmaan ostaa mukaan.

Toivottavasti tästä on apua.

Link to comment
Share on other sites

Niin siis itseäni kiehtoo eniten juuri nuo "classic" Minit, tehtiinkö niitä siis aina vuoteen 2000 saakka ? :o

 

Juuri tuolta aivan loppupäästä kiehtoisi löytää joku Cooper tai replica tms.

 

Tuossa ihan kotini kulmilla on parkissa yksi söpöläinen, hopea kauttaaltaan, sisällä nahkapenkit yms.

Ja on varmasti näitä aivan loppupuolen pelejä. Niin hyvässä kuosissa on laite.

Ja kaikki merkit keulalla ja vanteissa, lukee vain MINI.

Link to comment
Share on other sites

Terve Eki

 

Juuri viikolla saarilla vierailtuani en voi muuta kuin kadehtia myytävien klassikoiden määrää ja hintaa. 500 Puntaa jo riittää kohtuuhyvään projektiaihioon jolla on vielä MOT voimassa. Puolet lisää ja pääsee jo 70 luvun vehkeisiin, ja vielä tuplaa niin niin pääsee jo kohtuukuntoisiin 60 luvun vehkeisiin. Huonompikuntoisia saa jo halvalla !!

 

Menes kirjakauppaan (se sinisillä logoilla varustettu myymälä) ja osta sieltä Classick MARKET (tai jotain sinne päin) lehti ja kaiva sieltä tarjontaa..Tai sitten kattele netistä, itse haavelin käydä katsomassa yhtä Lotus Espritiä (kolaroitu vm83, hinta 1400 puntaa !!!!!) mutta aika ei riittänyt ajamaan junalla Lontoon ulkopuolelle...Eikä tuo vaimokaan olisi ollut kovin tyytyväinen jos lentokenttätuliaisten sijasta toisinkin yllätykseksi 1400 projektin talliin...

 

jos minä olisin nyt sinun asemassa siellä, niin en ostaisi ensimmäiseen kuukauteen mitään, vaan opettelisin vähän katsomaan hinta/tarjonta suhdetta ja sitten etsiä ajokuntoista RHD 60 lukulaista. Niin ja ehdottomasti pitäisin sen RHDnä

Link to comment
Share on other sites

Minä sitten taas en missään nimessä pitäisi RHD:na, koska muutos on niin helppo, varsinkin vanhempiin. Uudempiin sitten pitää vaihtaa kojetaulun osia, ja uudemmalla jarrutehostalla varustettuun vaaditaan uusi vivusto. Osia saa edullisesti Saksasta. Luulisin että tuo 250punnan RHD-LHD muutos on hinnat alkaen, eli nuohon vanhempiin keskimittarillisiin malleihin.

 

Mitä vanhempi Mini, sitä arvokkaampi se Englannissa on, vaikka kunto on sama. Joten jos ei välttämättä halua Mk1:stä, niin silloin järkisyin kannattaa ostaa -90lukuinen.

Link to comment
Share on other sites

Terve Eki

 

Juuri viikolla saarilla vierailtuani en voi muuta kuin kadehtia myytävien klassikoiden määrää ja hintaa. 500 Puntaa jo riittää kohtuuhyvään projektiaihioon jolla on vielä MOT voimassa. Puolet lisää ja pääsee jo 70 luvun vehkeisiin, ja vielä tuplaa niin niin pääsee jo kohtuukuntoisiin 60 luvun vehkeisiin. Huonompikuntoisia saa jo halvalla !!

 

Menes kirjakauppaan (se sinisillä logoilla varustettu myymälä) ja osta sieltä Classick MARKET (tai jotain sinne päin) lehti ja kaiva sieltä tarjontaa.

 

jos minä olisin nyt sinun asemassa siellä, niin en ostaisi ensimmäiseen kuukauteen mitään, vaan opettelisin vähän katsomaan hinta/tarjonta suhdetta ja sitten etsiä ajokuntoista RHD 60 lukulaista. Niin ja ehdottomasti pitäisin sen RHDnä

 

No olen tassa jo yli vuoden ollut, ja ajelenkin jo paikallisohjauksella varustetulla autolla...en tosin Minilla....

 

Vehkeitahan on , kaikenlaisia tarjolla. Pariakin paikallista MINI lehtea on nyt lueskeltu, ja tarjontaa tiirailtu. Edelleen luulen, etta eniten kiehtoo niin uusi kuin mahdollista. Nain jopa myynnissa kai , viimeisia 500 sarjan MINIa , kaikilla todistuksilla ja papruilla jne jne. Ja vahan ajettuina. No , ne ei enaa olekaan kovin halpoja... :-\

Sellaista tuskin voin hankkia, ei taida olla rahaa moiseen. :-[ Vaikka varmaan olisikin ehka jopa viisas sijoitus/investointi?

 

Yhdesta julkaisusta bongasin LHDn 94 mallisen. Sinne aion soittaakin.

 

En uskalla hirvean vanhaa ostaa, kun en halua enka osaa ruostevikoja korjata itse. Enka muille viitsi maksaa, se kun ei ole halpaa hommaa.

Aikeena olisi kuitenkin taalla ollessa ehka hiukan autoa parantaa (jos ostan moisen) , kun osiakin on tyrkylla taalla aivan tajuttomat maarat.

 

Tammikuun lopussa, olisi koko perheen voimin tarkoitus ( jos juniorin koulu laksyt sallii ) tehda sunnuntaina 30 paiva reissu MINI FAIRiin.

Siella ainakin nakisi muutaman MINIn luonnossa.

Nakisi varmaan parhaietn ja omin silmin mita on tarjolla ja minka kuntoisia jne.

Ja myos noita tarvike/osa kauppiaita siella pitaisi olla pilvin pimein.... ^-^

http://www.britishminiclub.co.uk/index. ... 802&Itemid

 

Katellaan nyt kuinka tassa kay....

 

Jos tolaisen , vaikkapa ihan loppupaan pelin onnistuu loytamaan, kuinka tulli ja katsastus kohtelee ?

Eikos sen pitaisi menna lapi liki heittamalla katsastuksestakin, jos on kerran kilvissa ja leimattu Englannissa ?

 

Muitakin ajatuksia ja ideoita saa vapaasti heitella minulle pain, jos ei tanne kehtaa kaiken kansan luettavaksi laittaa, paiskaa PM. ;D

Link to comment
Share on other sites

Ruoste vaivaa kaikkia Minejä, joissain määrin enemmän noita uusimpia, koska vanhimmat on yleensä jo korjattu moneen kertaan. -94 vuotinenkin voi olla todella pahasti ruosteessa, mutta maksaa vähän enempi ja tarkistaa auton kunnolla, niin saa parempia yksilöitä.

 

Yksi erittäin tärkeä asia, jos ostat -91 tai uudemman, siinä tarvitsee olla ruisku+katalysaattori. Mikäli siinä on kaasutin, voit heittää hyvästit Suomeen rekisteröimisen (ilman että asentaa koko ruiskujärjestelmän+katalysaattorin).

Link to comment
Share on other sites

Kiitos jo muuten nyt kaikille jotka ovat auttaneet mua...avutonta... :-[

 

Pari asiaa mita en oikein (viela) tajua, on noi eri ruisku ja kone mallit, noissa loppupaan peleissa. Nain jotain MPI tms lyhenteita.? Mita eroja ja mita ne meinaa ?

 

Loytyyko jostain matskua josta nakisin helposti eri mallien erot jne jne ? Helpottaisi sitten kun olen ns loppusuoralla, kun voisin itse varmistaa etta kaikki on niinkuin kuuluukin.

Hyva vinkki tuo ruisku ja katti , Kiitos ! Noitahan taalla "tuunataan" aika surutta, etten itselle hankin moista ja sitten tyssaa leimalla....

 

AJan kanssa , kylla se tasta. Kiire ei ole , kerrankin nain ! Tosin vannomatta paras, ennenkin on autoja kasiin jaanyt, vaikkei pitanyt, kun on menty katsomaan ja todettu kohde liian hyvaksi jattaa muille tyrkylle.... :))

Link to comment
Share on other sites

98 muuttui moottori MPI moottoriksi. Se on lohkoltaan ja kanneltaan sen verran erilainen kuin vanhemmat, että ihan suoraan käypäsiä osia vanhoista moottoreista ei ole paljoa, mutta soveltamalla kyllä.

Tuota ennen olevaa ruiskumoottoria kutsuttiin SPI:ksi. Se on suht identtinen vanhojen kaasutinmoottoreiden kanssa. Eli Suomesta osien hankkiminen rikkinäisten tilalle on helpompaa.

 

MPI on kahdella ruiskusuuttimella ja jakajattomalla sytytyksellä, SPI yhdellä ruiskusuuttimella ja perinteisellä jakajalla. MPI hieman tehokkaampi vakiona. Kummankin konemallin virittäminen on rahaa vaativaa, eikä suurta hyötyä perusviripalikoiden jälkeen ole saatavissa.

Link to comment
Share on other sites

No MINI FAIR meni puihin, junnulla liikaa kotilaksyja koulusta, pakko tehda niita.

Anyway, eilen menimme koko perheen voimin piipahtamaan nopeasti aika lahella sijaitsevassa MINI erikoispuodissa.

Ja olipa puoti ! ;D

 

Kaverilla oli sisalla n 20 Minia, ja takapihalla varmaan yli 50...... :o

 

Muutamalla niista oli ajettu vain pari sataa mailia !!!!! Ja ne oli aivan tajuttoman hienoja. Huh huh.

Ja kaveri mulle piti luennon eri Mineista ja malleista ja mita han tekee tai on tehnyt.

Kuulemma 30% asiakkaistaan on ulkomailta. Nayttikin kuvia tekemistaan LHD muutoksista.

Vaikuttavaa.

 

Itse ihastuin 30v Cooper erikoismalliin, Almond Green, valkoinen katto, vihreata nahkaa sisalla, levikkeet maltilliset ja korin variin jnejne.

Vain 200 kpl tehty. Ajettu hiukan yli 3000 mailia....

Se oli kuin suoraan kaupasta. Ja siis vuodelta -96... muistaakseni. Ei halpa, ei... :-[

Mutta todella klassisen kaunis, ei liian leveita levityksia eika muita harpakkeita.

Jotenkin vaan ns old school lookkia yllinkyllin. Vari oli jotenkin todella passeli.

 

Ah ja voi.

 

Myyja sanoi kaantavansa sen LHD:ksi tonnilla. Sanoen etta ainoa minka menetan on jarrutehostin.

Siinapa mietittavaa kerrakseen, jos tollaisen ihan erikoisen kasiinsa saa,

jattaako ohjaus RHD:ksi, sailyttaen sen originaaliuden, vai kylmasti vaan LHD:ksi.... :-\

Link to comment
Share on other sites

  • 8 kuukautta myöhemmin...

Hiljasta on mulla ollut, Mini rintamalla siis. Muuten onkin painettu kun vimestä päivää....ehkä siksi ei ole mikään edennytkään. Mitä nyt joskus jonkun Mini lehdykän olen lukassut illalla sängyssä.

 

Beaulieussa tuli piipahdettua ja koko päivä pellolla tarvottua. Voi sitä tavara määrää....ihan harmittaa etten omista tarpeeksi rahaa, enkä lämmintä latoa mihin kaiken romun taltioisin.... :o

jotenkin vain tuntui olevan niin paljon kaikkea kivaa tarjolla.

 

Anyway, tuossa kulmilla pörrää usein tosi kaunis ja kirkas punainen LHD RoverMini. Sitä olen monasti ihastellut.

Sattumalta kuskinkin näin jo, kun ajoi ohitseni. Nais immeinen ja lapsi turvaistuimessa takapenkillä. Pitäisköhän kysyä notta : " for sale ? "......

 

Nyt viikonloppuna aikeena olisi mennä tuossa kotikulmilla yksi katsottava 90 luvun Mini läpi vilkaisemaan, en niin vakavissani mene katsomaan...mutta jos onkin hyvä (liian hyvä olla ostamatta) en tiedä kuinka käy.

 

ja sitten aloittelijan kyssäri : kun en Miniä oikeasti vielä tunne hyvin :-[ , mitkä kohdat on ne pahimmat piiloruostepaikat ????

toki osaan näkyvät pinnat katsoa, mutta mikä on piilossa ja aina ruostuu...

 

kiittäen,

Link to comment
Share on other sites

Morjensta ja how do you do!

 

Minä ainakin kurkkaisin etulokasuojien sisään, ne tuulilasin alakulmat. Voi olla että joissakin uudemmissa malleissa on sisälokasuojat niin näkyvyys sinne onkaloon on huono. Tosin, jos on sisälokarit paikoillaan niin vois ehkä olettaa että ne kulmatkin on säästynyt ajon roiskeilta... tuulilasin kulmat pystyy ainakin pintapuolisesti tarkistamaan moottoritilan puolelta, siellä on sellainen sormen mentävä rako josta yltää kokeilemaan... jotka tosin on suljettu superloonilla. Mutta jos superloni on märkää ja "rapisee", se kertoo että koko tuulilasin kulma (joka on umpinainen tila) on kosteuden ja Mr. Korroosion asuttama...

 

Toinen on helmat, jos veden valumareijät on ummessa, niin voi olla että helmat on saanut annoksen ikkunoiden valumavedestä, ja menevät vaihtoon. Tai sitten ei. Mutta se taitaa olla perinteisesti osa normaalia Minin kunnostus prosessia..Helmoihin voi päästä käsiksi jos takapenkin sivussa olevissa lokerikoissa on helposti irti lähtevät pahvipohjat. Pahin pesä sielläkin taitaa olla superloonilla tms, suljettu, mutta siihen pätee sama kosteus/rapina testi...

 

Sitten takakelkan kiinnikkeet ja itse kelkka. Kelkkahan on niin sokkeluinen että jos ei sitä tasaisin välein puhdista hiekasta, on kelkan pellit näkkäriä. Uusia kelkkoja saa tosin uusia joten sen perusteella ei missään nimessä kannata hylätä ehdokasta. Kiinnikkeistä ei oikein näe, ennen kuin irroittaa kelkan etukiinnikkeet. Monesti tämä auton kantavimmat rakenteet on vailla kierteitä tai muuten heikossa jamassa...

 

Ovien alareunat, samoten kuin peräkontin luukun saumat, niihin kun aina pääsee vettä, muttei aina välttämättä pääse pois. Hapanta löytyy useasti...Tosin, nämäkin kuuluu kategoriaan "jos hinta muuten kohdillaan, niin ei estä kauppoja". Maalaushommiin tietty joutuu silloin...

 

Siinäpä lie ne isoimmat.

Link to comment
Share on other sites

Moron sano,

hyvin pyyhkii! Eli doing fine.

 

Keli mitä mainioin, aurinko helottaa ja oli AH niin auvoista tuossa Kings Roadilla äsken köpötellä ja ohiajavien, toinen toistaan hienompien autojen virtaa katsella.

on Ferrarii, Porschee, Maseratia, Aston Martinii.... ja kummasti meidän perhe (no ehkä vaimo ei...) kääntyy aina ohi ajavien classic Minien perään katselemaan ! Vaikkemme edelleenkään moista edes omista.

Ainakaan vielä.

 

Odotan nyt tämän ajoneuvon omistajan yhteydenottoa, että pääsisin ne ruostevauriot (joita myyjän mukaan ei ole) tarkastamaan.

Siis lokarin etulokarin nurkat, ylhäältä takaa, lasin nurkista, ja varmaan ajovalojen luota,

takalokarit, kynnykset, oven alareunat, takaluukun reunat, ja nuo alustan kelkat ja ja ja..... :'(

 

Katotaan kuin tässä äijän käy. Vai käykö kuinkaan.

Tuolta aiemmin luin ja ymmärsin, jotta jos on jälkeen -92 mallia, pitää olla katti ja ruisku, jos meinaan Suomeen roudata, eikö vaan ? Tämä yksilö pitäisi oleman jotain -94 tai -95 hujakoilta. 1.3 koneella.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

onnea hankkeeseen. 14.6.1995 jälkeen käyttöönotetuissa pitää sitten olla ajovalojen korkeuden säätölaite. Minissä tämä onkin tosi hyödyllinen ;) . Ikäänkuin joku nyt saisi takakonttiin laitettua niin paljon tavaraa että kulahtaneet kumijouset nostais keulan taivaisiin ja mahtavat kirkkaat valonheittimet sokaisisivat vastaantulijaa... No, ehkä se voi joskus olla tarpeen. En tiedä onko tuosta poikkeusta mahdollista saada. Eikä tuon rakentaminen nyt mitenkään ylivoimaista ole, romutetuista autoista saa varaosia mutta tällainen huomioon otettava asia. Itse toin '96 minin saksasta ja siinä oli tuollainen valmiina, mutten tiedä miten kotimaahansa jääneissä mineissä mahtaa olla.

 

Trafin /aken sivuilla sanotaan myös näin: Pakokaasupäästöt = vähäpäästöinen, Bensiinimoottori + KAT 1.1.1992 - . Tuohon vähäpäästöisyyteen lienee vaikea minin moottorilla päästä ilmat ruiskua ja kattia? Niiden kanssakin jotkut tappelevat katsastuksessa päästöjen kanssa mutta silloin kai yleensä joku anturi rikki tms...

 

Vaikka eksoottisuus onkin hauskaa niin itse koittaisin etsiä LHD-minin. Kai niitä siellä on ja ehkeivät ole sen kalliimpia kuin RHD:t, ehkä päinvastoin. On se kai kuitenkin turvallisempi, mahdollisesti helpompi myydä täällä jne. Ja tosiaan noissa 90-luvun mineissä on kaikenlaista jo ohjaamossa haittaamassa helppoa ja halpaa konversiota.

 

'96 syksylläköhän se oli kun valmistus muuttui spi:stä mpi:ksi. Spi:tä on cooperia ja ei cooperia, taitaa olla 64 ja 54 hevosvoimat. Mpi:t on kaikki samaa 64 hv-versiota. Mutta harvan välityksen vuoksi hieman laiskempia kuin spi:t. Mutta ehkä sitten vähäkulutuksisia ja hiljaisempia.

 

Siitä on riidelty eikun keskusteltu täällä 100 kertaa että onko nämä "ruiskuminit" epäluotettavampia tai jotain muuta. Itsellä on spi:n lisäksi vanhempi kaasutinmalli ja kyllähän tässä uudemmassa on konehuone niin täynnä että kotimekaanikon homma on vaikeampaa. Mutta sama tekniikka pohjalla ja luotettavasti minulla toiminut vissiin 4 kesää. Väittävät myös ettei viimeisiä minejä (siis kai n. 90-) ruostesuojattu juuri lainkaan (tuosta olen aika varma itsekin) ja koripeltikin olisi ohuempaa. Toistaalta ne ovat olleet käyttöautoja enemmän kuin 60-luvulta säilyneet jotka on jo monet restauroitu vähintään kerran. Mutta kyllä se siltä vaikuttaa että ruoste-ja luotettavuussyistä ei ole sen perustellumpaa 90-lukulaista tuoda vaikka kaikki onkin uudempaa. Mutta itseäni miellyttää niiden(kin) sisustukset ja öö- meinasin kirjoittaa varusteet, muttei niitä juuri kyllä ole. Sanotaan vaikka "lookki".

 

Take your time ja etsi ruosteetonta, kyllä niitäkin löytynee. Muut koristeet ja hommat on sitten helpompia ja mukavampia kuin ruostehommat - ainakin minusta. Kun sulle sopinee niin moni eri malli niin on laaja valikoima. Tänne kun laitat vuosimallia ja ehkä jopa kuvaa ennen kaupantekoa niin kommentteja tulee yhteisöltä...

 

timo

Link to comment
Share on other sites

thanks !

kaikki vinkit otan kiitollisuudella vastaan.

toi jota kiikaroin, ja aion tänään mennä katsomaan, on LHD.

lähinnä siksi ettei mulla oo taitoa eikä aikaa alkaa ratin puolta vaihtamaan.taitaa olla sveitsistä kotoisin, alkujaan.

olen muuten samaa huomannut ( liekö se sitten vain luulo) että nää ns uudemmat on järjestään jostain kohtaa etulokareita/ tuulilasin nurkkia ruosteessa. ja monia on jo korjattu, vaihdettu lokarit, kynnykset etc. liekö se suojaus sitten ihan oikeesti olematonta?

toinen kummallisuus on se, että vaikka LHDtä on vähemmän, niiden hinnat ei ole olleet halpoja, enemmänkin päinvastoin.

liekö euroopan lähimaista ostajia niin paljon että hinnat kohoaa noissa?

sori vaan epäasiallinen kirjoitudtapani, tällämi-pädillä napsuttelu vähän hakusessa.... :-[

Link to comment
Share on other sites

Nooh, kävinpä vilkaseen, ja kyllä kuvat valehtelee usein...siksi sen halusinkin nähdä.

Ei ollut mitenkään poikkeavan upee, siisti tai vähän ajetun oloinen. Niinkuin toivoin.

Vaimokin jo pelkäsi hiukan että sen ostan...

Mutta koko perheen voimin sitä tutkittuamme, ei tullut sellaista : "tämä on pakko ostaa pois kuleksimasta" fiilistä.

Varmasti tuosta pelin saisi, eikä se mikään ihan huonokaan ollut. Mutten halua taakakseni

yhtään enempää projekteja. Ei ehdi, ei pysty, ei kykene.

Oli ruostettakin siellä sun täällä, kabiini nuhjuisen oloinen ja haisi, hiukan homeelle ehkä? Vuoto jossain?

Omistajan veli ei meinannut takaluukkua, saatikka konepeltiä saada auki lainkaan, moottori tila ihan likainen,

vaikka moottoriin kuulemma tehty juuri 2000 punnan remontti. En kuitteja edes halunnut nähdä, kun emme sille lämmenneet.

Ja alustaa en kunnolla päässyt vilkaisemaan, en päässyt kunnolla alle. Mutta ruostetta oli näkösällä useissakin paikoissa.

Onnekseni nyt ei ole kiirettä, eikä ole pakko ostaa. Mitään.

Jos uteliaisuuttanne haluatte vilkaista, kohde uk e-bayssa, nro 280752971274.

Mutta minä ainakin nyt skippaan.

Link to comment
Share on other sites

Lieneekö tuo saarivaltio ollenkaan paras paikka etsiä hyvää Miniä.

Eikös ne harvinaiset "helmet" ole löytyneet tuolta keskieuroopasta, Ruotsista tai ihan Suomestakin.

Halvalla ei hyvää saa mistään, mutta kovalla hinnallakin voi raadon saada kyllä.

Link to comment
Share on other sites

Niinpä , niinpä.....

 

Tuntuu vain että täällä noita nyt olisi (vaikkei ehkä LHD:nä) , ja jos täällä tovin vielä nysvään, saattaisin kaikki uudistus/korjaus/modaus tarpeeni saada täällä helposti toteutettua.

Kun noita osia ja niitä kauppaavia puoteja on useitakin ihan liki. Kuten myös alaan erikoistuneita palveluntarjoajia.

Ja osiaan kauppaavia harrastajia. Siksi ehkä tätä nyt niin mietinkin.

 

Mutta hinta juu, jos tuokin myyjä aikoo saada sen haluamansa 4000 puntaa tuosta, se on jo 4500 euroissa. Ja jos sen tullaa Suomeen, arvioisin että tulee 1000 euroa lisää ? Tämän arvion/veikkauksen perustan suoraan tullin elokuun listalta bongaamaani Rover Miniin, josta kertyi maksua valtiolle 1232 euroa.

Se onkin sitten jo liki 6000 euroa kun ottaa päälle kuljetuksen ja katsastuksen sun muut kulut, eikö ?

 

Mitä sillä sitten Suomesta saa, en tiedä ? Tai muista lähimaista.

 

Jatkan (ei aktiivista) etsiskelyäni.

 

PS : Siellä yhdessä Mini erikoispuodissa kun piipahdin, siellä tuli se fiilis että VAU ! Tuon haluaisin.... :-[

se oli sellainen old school mallinen, tosi vähän ajettu, almond green , nahkaa sisällä ja kaunis kuin karamelli. Tosin oli sillä jo hintaakin enemmän...

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...