Jump to content

eki912

Jäsenet
  • Viestit

    15
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Profile Information

  • Sijainti
    Helsinki

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

Toiminto on estetty, eikä se näy muille käyttäjille.

eki912's Achievements

  1. eki912

    Clubman kiikarissa...

    Uuuups, sorry , my bad ! olen nyt takaisin Suomessa. Loin aikoinaan tunnarin kun olin Lontoossa, siitä jäi tuo paikka vääräksi. pahoitteluni. Kyllä tuossa Minissä on selkeästi jotain joka vetoaa ihmisiin jotka eivät valitse sitä harmaata Corollaa ensimmäisenä !
  2. Nyt kaivataan rehellistä ja suoraa puhetta... ollaan katottu Clubmania, vakavasti. Vm -10 ja vielä diseliäkin, automaattikin se on ! Aaaaapuuuuva ! No ei siinä mitään, tykätään nimittäin koko perhe auton ulkonäöstä ihan älyttömästi. Näin se vaan on. Saa nauraa. Ajettiin moinen ja onhan se erikoinen. Ahdas ja matala ja voi hyvää päivää miten epämukava ajella noilla huonosti auratuilla teillä ! Siis aivan hirvittävä kun tiessä oli aura-auton tekemiä töyssyjä, klimppejä, täryraitoja ja jääklimppejä. Koko auto riuhtoi ees taas. Mutta sitten kun tie oli OK, sehän meni kuin ihmisen mieli ! Ja olin tosi tyytyväinen tuon dieselimotin käytökseen. Vaikka se pitikin kabyysiin melkoista meteliä... Jos joku on pitkään moisella Clubmanilla ajellut, onko alkanut ottamaan pannuun nuo radion ja lämppärien kytkimien ja koko kojetaulun outous ? Vai onko se kuitenkin ihan OK? Sehän on kiva katella ! Ja siis yksi syy että koko meidän perhe diggaa Ministä. Entäs taustapeilien pienuus ja muotoilu ? Ja ovien karmittomuus ? Tuottaako ongelmia ja jopa raivoa sitten kun omistajana vaikka autoansa pesee painepesurilla jne ? Vuotaako ne tiivisteet ? Ainakin tuossa koeajamassamme kuskin ovi piti jo hiukan suhinaa. Ja sitten se takapenkki ja tavaratila, meitä on normaalisti autoa käyttämässä yksi ( vaimo ) tai kaksi , joskus harvoin aikuinen poikamme mukana. Onko takapenkki vain äärimmäiseen hätään ? Vai pelaako ihan ns päivittäisessäkin käytössä ? Ja tuo tavaratila, tupla/saluuna ovineen. Kun avasin sen, meinasin alkaa nauramaan. Oli se niin pieni. Mutta mutta, vaikka nyt näin sanonkin sen olevan huvittavan pieni ollakseen farkkuauto, se tod näk meidän kahden aikuisen käyttöön riittävä 95% ajoistamme. Entäs ylläpitokulut, huollot ja vikaherkkyys ? Onko nää pajalla koko ajan naurettavista pikkuvioista ? Toi koeajamammekin jo vähän niinkuin oli hajoamassa käsiin, mm ovien kyynärnojat irtosi niihin koskiessa. Tuntui hiukan kuin olisi vähän kasattu niinku sinnepäin, kiireellä... Kaikki nämä normaalista poikkeavat design jipot ovat kuitenkin tärkeä osa koko autoa (Siis Miniä) ja yksi syy miksi tykkäämme siitä ja moista yleensä edes harkitsemme nyt. Mutta hiukan pelottaa tuon auton mahdolliset tulevat viat ja niiden korjauskulut, sekä kuinka moinen erikoisuus esim vaimoni päivittäisessä käytössä työmatka-autona toimii ? Onko liian erikoinen, niin että menee hermoon pidemmän päälle ? Kävimme toki (ja alunperin suunnittelimmekin) VW Poloa, tuonne 2010-2013 vm haarukkaan. Polo, joka on kuin eri planeetalta, on tietenkin äärettömän pliisu verrattuna Miniin. Siis niin perusvarmaa kamaa ja kaikki on loppuunsa hiottua ja toimivaa ja kaikki hallintalaitteet ja niiden paikat autossa ja niiden toiminta, on just niinkuin kuuluukin, ei mitään yllättävää. Mutta se on nyt se verrokkimme. Vahva sellainen onkin. Mutta tylsä... Minissä on sentään luonnetta ! Olenko ihan hakoteillä nyt ? Jopa sekaisin päästäni kun Mini Clubmania edes harkitsen ? Saa vapaasti kommentoida ja jopa toivoisinkin näin ! Myös yv: tä voi lähettää. Jopa puhelin nro, jos haluatte että soitan, voitte sitten kertoa vapaasti omista oikeista omistuskokemuksista. Sorry pitkä tarina, ja kiitos !
  3. Ei menny, ei. Myyjällä liian korkea reserve. Näin arvelinkin. Kun jutussaan kehui että koneeseen uponnut pari tonnia ja tahtoisi neljä siitä. Korkein tarjous 2850. Joka ehkä sekin liikaa, tai liki kohdilan, kun ei ollut se "helmi", jota etsiskelen... :-[
  4. Niinpä , niinpä..... Tuntuu vain että täällä noita nyt olisi (vaikkei ehkä LHD:nä) , ja jos täällä tovin vielä nysvään, saattaisin kaikki uudistus/korjaus/modaus tarpeeni saada täällä helposti toteutettua. Kun noita osia ja niitä kauppaavia puoteja on useitakin ihan liki. Kuten myös alaan erikoistuneita palveluntarjoajia. Ja osiaan kauppaavia harrastajia. Siksi ehkä tätä nyt niin mietinkin. Mutta hinta juu, jos tuokin myyjä aikoo saada sen haluamansa 4000 puntaa tuosta, se on jo 4500 euroissa. Ja jos sen tullaa Suomeen, arvioisin että tulee 1000 euroa lisää ? Tämän arvion/veikkauksen perustan suoraan tullin elokuun listalta bongaamaani Rover Miniin, josta kertyi maksua valtiolle 1232 euroa. Se onkin sitten jo liki 6000 euroa kun ottaa päälle kuljetuksen ja katsastuksen sun muut kulut, eikö ? Mitä sillä sitten Suomesta saa, en tiedä ? Tai muista lähimaista. Jatkan (ei aktiivista) etsiskelyäni. PS : Siellä yhdessä Mini erikoispuodissa kun piipahdin, siellä tuli se fiilis että VAU ! Tuon haluaisin.... :-[ se oli sellainen old school mallinen, tosi vähän ajettu, almond green , nahkaa sisällä ja kaunis kuin karamelli. Tosin oli sillä jo hintaakin enemmän...
  5. Nooh, kävinpä vilkaseen, ja kyllä kuvat valehtelee usein...siksi sen halusinkin nähdä. Ei ollut mitenkään poikkeavan upee, siisti tai vähän ajetun oloinen. Niinkuin toivoin. Vaimokin jo pelkäsi hiukan että sen ostan... Mutta koko perheen voimin sitä tutkittuamme, ei tullut sellaista : "tämä on pakko ostaa pois kuleksimasta" fiilistä. Varmasti tuosta pelin saisi, eikä se mikään ihan huonokaan ollut. Mutten halua taakakseni yhtään enempää projekteja. Ei ehdi, ei pysty, ei kykene. Oli ruostettakin siellä sun täällä, kabiini nuhjuisen oloinen ja haisi, hiukan homeelle ehkä? Vuoto jossain? Omistajan veli ei meinannut takaluukkua, saatikka konepeltiä saada auki lainkaan, moottori tila ihan likainen, vaikka moottoriin kuulemma tehty juuri 2000 punnan remontti. En kuitteja edes halunnut nähdä, kun emme sille lämmenneet. Ja alustaa en kunnolla päässyt vilkaisemaan, en päässyt kunnolla alle. Mutta ruostetta oli näkösällä useissakin paikoissa. Onnekseni nyt ei ole kiirettä, eikä ole pakko ostaa. Mitään. Jos uteliaisuuttanne haluatte vilkaista, kohde uk e-bayssa, nro 280752971274. Mutta minä ainakin nyt skippaan.
  6. thanks ! kaikki vinkit otan kiitollisuudella vastaan. toi jota kiikaroin, ja aion tänään mennä katsomaan, on LHD. lähinnä siksi ettei mulla oo taitoa eikä aikaa alkaa ratin puolta vaihtamaan.taitaa olla sveitsistä kotoisin, alkujaan. olen muuten samaa huomannut ( liekö se sitten vain luulo) että nää ns uudemmat on järjestään jostain kohtaa etulokareita/ tuulilasin nurkkia ruosteessa. ja monia on jo korjattu, vaihdettu lokarit, kynnykset etc. liekö se suojaus sitten ihan oikeesti olematonta? toinen kummallisuus on se, että vaikka LHDtä on vähemmän, niiden hinnat ei ole olleet halpoja, enemmänkin päinvastoin. liekö euroopan lähimaista ostajia niin paljon että hinnat kohoaa noissa? sori vaan epäasiallinen kirjoitudtapani, tällämi-pädillä napsuttelu vähän hakusessa.... :-[
  7. Moron sano, hyvin pyyhkii! Eli doing fine. Keli mitä mainioin, aurinko helottaa ja oli AH niin auvoista tuossa Kings Roadilla äsken köpötellä ja ohiajavien, toinen toistaan hienompien autojen virtaa katsella. on Ferrarii, Porschee, Maseratia, Aston Martinii.... ja kummasti meidän perhe (no ehkä vaimo ei...) kääntyy aina ohi ajavien classic Minien perään katselemaan ! Vaikkemme edelleenkään moista edes omista. Ainakaan vielä. Odotan nyt tämän ajoneuvon omistajan yhteydenottoa, että pääsisin ne ruostevauriot (joita myyjän mukaan ei ole) tarkastamaan. Siis lokarin etulokarin nurkat, ylhäältä takaa, lasin nurkista, ja varmaan ajovalojen luota, takalokarit, kynnykset, oven alareunat, takaluukun reunat, ja nuo alustan kelkat ja ja ja..... :'( Katotaan kuin tässä äijän käy. Vai käykö kuinkaan. Tuolta aiemmin luin ja ymmärsin, jotta jos on jälkeen -92 mallia, pitää olla katti ja ruisku, jos meinaan Suomeen roudata, eikö vaan ? Tämä yksilö pitäisi oleman jotain -94 tai -95 hujakoilta. 1.3 koneella.
  8. Hiljasta on mulla ollut, Mini rintamalla siis. Muuten onkin painettu kun vimestä päivää....ehkä siksi ei ole mikään edennytkään. Mitä nyt joskus jonkun Mini lehdykän olen lukassut illalla sängyssä. Beaulieussa tuli piipahdettua ja koko päivä pellolla tarvottua. Voi sitä tavara määrää....ihan harmittaa etten omista tarpeeksi rahaa, enkä lämmintä latoa mihin kaiken romun taltioisin.... :o jotenkin vain tuntui olevan niin paljon kaikkea kivaa tarjolla. Anyway, tuossa kulmilla pörrää usein tosi kaunis ja kirkas punainen LHD RoverMini. Sitä olen monasti ihastellut. Sattumalta kuskinkin näin jo, kun ajoi ohitseni. Nais immeinen ja lapsi turvaistuimessa takapenkillä. Pitäisköhän kysyä notta : " for sale ? "...... Nyt viikonloppuna aikeena olisi mennä tuossa kotikulmilla yksi katsottava 90 luvun Mini läpi vilkaisemaan, en niin vakavissani mene katsomaan...mutta jos onkin hyvä (liian hyvä olla ostamatta) en tiedä kuinka käy. ja sitten aloittelijan kyssäri : kun en Miniä oikeasti vielä tunne hyvin :-[ , mitkä kohdat on ne pahimmat piiloruostepaikat ???? toki osaan näkyvät pinnat katsoa, mutta mikä on piilossa ja aina ruostuu... kiittäen,
  9. No MINI FAIR meni puihin, junnulla liikaa kotilaksyja koulusta, pakko tehda niita. Anyway, eilen menimme koko perheen voimin piipahtamaan nopeasti aika lahella sijaitsevassa MINI erikoispuodissa. Ja olipa puoti ! ;D Kaverilla oli sisalla n 20 Minia, ja takapihalla varmaan yli 50...... :o Muutamalla niista oli ajettu vain pari sataa mailia !!!!! Ja ne oli aivan tajuttoman hienoja. Huh huh. Ja kaveri mulle piti luennon eri Mineista ja malleista ja mita han tekee tai on tehnyt. Kuulemma 30% asiakkaistaan on ulkomailta. Nayttikin kuvia tekemistaan LHD muutoksista. Vaikuttavaa. Itse ihastuin 30v Cooper erikoismalliin, Almond Green, valkoinen katto, vihreata nahkaa sisalla, levikkeet maltilliset ja korin variin jnejne. Vain 200 kpl tehty. Ajettu hiukan yli 3000 mailia.... Se oli kuin suoraan kaupasta. Ja siis vuodelta -96... muistaakseni. Ei halpa, ei... :-[ Mutta todella klassisen kaunis, ei liian leveita levityksia eika muita harpakkeita. Jotenkin vaan ns old school lookkia yllinkyllin. Vari oli jotenkin todella passeli. Ah ja voi. Myyja sanoi kaantavansa sen LHD:ksi tonnilla. Sanoen etta ainoa minka menetan on jarrutehostin. Siinapa mietittavaa kerrakseen, jos tollaisen ihan erikoisen kasiinsa saa, jattaako ohjaus RHD:ksi, sailyttaen sen originaaliuden, vai kylmasti vaan LHD:ksi.... :-\
  10. Kiitos jo muuten nyt kaikille jotka ovat auttaneet mua...avutonta... :-[ Pari asiaa mita en oikein (viela) tajua, on noi eri ruisku ja kone mallit, noissa loppupaan peleissa. Nain jotain MPI tms lyhenteita.? Mita eroja ja mita ne meinaa ? Loytyyko jostain matskua josta nakisin helposti eri mallien erot jne jne ? Helpottaisi sitten kun olen ns loppusuoralla, kun voisin itse varmistaa etta kaikki on niinkuin kuuluukin. Hyva vinkki tuo ruisku ja katti , Kiitos ! Noitahan taalla "tuunataan" aika surutta, etten itselle hankin moista ja sitten tyssaa leimalla.... AJan kanssa , kylla se tasta. Kiire ei ole , kerrankin nain ! Tosin vannomatta paras, ennenkin on autoja kasiin jaanyt, vaikkei pitanyt, kun on menty katsomaan ja todettu kohde liian hyvaksi jattaa muille tyrkylle.... :))
  11. No olen tassa jo yli vuoden ollut, ja ajelenkin jo paikallisohjauksella varustetulla autolla...en tosin Minilla.... Vehkeitahan on , kaikenlaisia tarjolla. Pariakin paikallista MINI lehtea on nyt lueskeltu, ja tarjontaa tiirailtu. Edelleen luulen, etta eniten kiehtoo niin uusi kuin mahdollista. Nain jopa myynnissa kai , viimeisia 500 sarjan MINIa , kaikilla todistuksilla ja papruilla jne jne. Ja vahan ajettuina. No , ne ei enaa olekaan kovin halpoja... :-\ Sellaista tuskin voin hankkia, ei taida olla rahaa moiseen. :-[ Vaikka varmaan olisikin ehka jopa viisas sijoitus/investointi? Yhdesta julkaisusta bongasin LHDn 94 mallisen. Sinne aion soittaakin. En uskalla hirvean vanhaa ostaa, kun en halua enka osaa ruostevikoja korjata itse. Enka muille viitsi maksaa, se kun ei ole halpaa hommaa. Aikeena olisi kuitenkin taalla ollessa ehka hiukan autoa parantaa (jos ostan moisen) , kun osiakin on tyrkylla taalla aivan tajuttomat maarat. Tammikuun lopussa, olisi koko perheen voimin tarkoitus ( jos juniorin koulu laksyt sallii ) tehda sunnuntaina 30 paiva reissu MINI FAIRiin. Siella ainakin nakisi muutaman MINIn luonnossa. Nakisi varmaan parhaietn ja omin silmin mita on tarjolla ja minka kuntoisia jne. Ja myos noita tarvike/osa kauppiaita siella pitaisi olla pilvin pimein.... ^-^ http://www.britishminiclub.co.uk/index. ... 802&Itemid Katellaan nyt kuinka tassa kay.... Jos tolaisen , vaikkapa ihan loppupaan pelin onnistuu loytamaan, kuinka tulli ja katsastus kohtelee ? Eikos sen pitaisi menna lapi liki heittamalla katsastuksestakin, jos on kerran kilvissa ja leimattu Englannissa ? Muitakin ajatuksia ja ideoita saa vapaasti heitella minulle pain, jos ei tanne kehtaa kaiken kansan luettavaksi laittaa, paiskaa PM. ;D
  12. Niin siis itseäni kiehtoo eniten juuri nuo "classic" Minit, tehtiinkö niitä siis aina vuoteen 2000 saakka ? :o Juuri tuolta aivan loppupäästä kiehtoisi löytää joku Cooper tai replica tms. Tuossa ihan kotini kulmilla on parkissa yksi söpöläinen, hopea kauttaaltaan, sisällä nahkapenkit yms. Ja on varmasti näitä aivan loppupuolen pelejä. Niin hyvässä kuosissa on laite. Ja kaikki merkit keulalla ja vanteissa, lukee vain MINI.
  13. eki912

    Uusi palstalla

    Kiitos, no nythän se onnistukin ! Toisella yrittämällä, tai siis ekan viestini jälkeen.
  14. Morjensta, liityin palstalle, kun ajattelin kerrankin tehdä asiat niin, että etsin ensin tietoa ja vastauksia, ennenkuin hankin auton.... Normaalisti teen aina juuri päinvastoin... :-[ Anyway, olen nyt tovin täällä Brittein saarilla, ja noita Minejähän tuossa pörrää jaloissa liki haitaksi asti. Ja perhekin totesi että Mini voisi meillekin olla ns soiva peli. Siihen liittyen, jos päädymme ostamaan Minin täältä : - Ostaako niin vanha kuin vain mahdollista ? Kun ne on niin kauniita ja harvinaisia ( lue kalliita ylläpitää ja ruosteessa )... - Vaiko viimeisiä mahdollisia vuosimalleja ? Tarkoitan siis ei BMW Miniä, vaan sitä aitoa Brittiä. Täällä ainakin näin jopa 90-luvun malleja ? Vai näinkö näkyjä ? Jotenkin itseäni kiehtoo ajatus klassisen näköisestä Ministä, joka kuitenkin olisi niin uusi kuin mahdollista. - Ja jos tälläisen uudemman klassisen ostaa, onko moisen tuonnissa Suomeen ongelmia tiedossa ? Ja mitähän tulli rokottaa, jos moisen ajaisi kesällä Suomeen ja haluaisi maksaa tullit sun muut ? - Ja jos joku on tavoittelemisen arvoinen erikoisuus, perustelut miksi ? - Törmäsin myös firmaan joka väitti vaihtavansa RHD ohjauksen 250 punnalla suomalaisille kelpaavaksi LHD:ksi... HMMM? Onko se vaihto oikeasti noin helppoa ? Ja halpaa ? Kun noita RHD malleja nyt sattuneesta syytä enemmän on markkinoilla... - Ja yleensäkin, onko parempi ja fiksumpi ostaa se RHD ja pitää se RHD:nä ? Vai etsiä suosiolla LHD , vaikka se onkin työläämpää. Kun auto melkoisella varmuudella tuodaan Suomeenkin, ennemmin tai myöhemmin. Pahoitteluni jos näihin on jo vastaukset olemassa palstalla, en ehtinyt vielä perehtymään palstan saloihin ja aarteisiin, juuri sain tunnarit aikaan ja ensimmäistä viestiäni kiireessä naputtelen. Ja eikun KIITOS jo etukäteen !!!
  15. eki912

    Uusi palstalla

    Huomenta, yritin äsken lähettää ensimmäistä ja pitkähköä viestiäni. Kone herjasi : "viestisi näyttää roskapostilta" tms ???? :-[ Mitä tehdä ? Tai mitä tein väärin ?
×
×
  • Luo uusi...