Jump to content

850 marssinopeus


Austin64

Recommended Posts

Ajaako kukaan enää tolla 850 koneella kun kaikilla tuntuu olevan isolohko? Miettityttää vaan tuon meidän -64 matkanopeus kun ei sillä pääse 80km/h kun tasasella, pieni ylämäki tai vastatuuli niin nopeus tippuu. Säädöt ei kyllä olleet viime kesänä aivan kohdallaan joten voi johtua siitäkin, mutta toimi kaupunki pyörityksessä niin ei tullut säädettyä.

 

Ensikesää varten pitäisi alkaa pikkuhiljaa valmistelemaan miniä käyttöä varten niin olisi mukava tietää miten toi pikkukone jaksaa viedä kunnossa ollessaan jos vaikka uskaltautuu keskustan ulkopuolelle. Ensikesä menee konetta avaamatta, mutta seuraavana talvena olisi tarkoitus tarkastaa ja kunnostaa tarvittaessa.

 

Tää Austin on ollut viimeksi liikenteessä 80-luvun alussa ja kunnostuksen alla 90-luvulta lähtien 2000 luvun alkuun jolloin maalattu ja seissyt sen jälkeen lämpimässä jolloin ostimme sen. Katsastuksessa tuli huomauttamista vaan toisesta ajovalosta joka näytti liian ylös, me ei tehty mitään ennen katsastusta minille. Käyttöönoton jälkeen kylläkin on kaikenlaista pikkuvikaa fiksattu, osa johtui käyttämättömyydestä. Kyllä minit on tehty käyttöä varten 8)

Link to comment
Share on other sites

Kyllä sen pitäs tasasella kulkea 100:sta ja alamäessä ainakin 120:tä.Säädöt kohilleen ja hanaa,saattaa olla vaan vähän tukossa.

Link to comment
Share on other sites

Kahdella täyteen lastatuilla vakio 850 Vaneilla tultiin joskus kauan sitten Göteborgista Tukholmaan vähän kiirus aikataululla ja keskinopeus oli 80 km/h, vaikka poikettiin pari kertaa kusella/tankattiin ja vettä tuli alkumatkasta kaatamalla!

Oli poksitkin katolla.

Kaikki matkaa todistavatkin ovat vielä hengissä ;)

Link to comment
Share on other sites

Aloita säätäminen venttiilin välyksistä,nyky bensa aiheuttaa sen,että venttiilit uppoaa seeteihin,eli välys nolla.Kantsii käyttää lisä-aineistusta 98:n lisäksi.Huom.Omakohtainen kokemus kahdesta eri moottorista(850 ja 1000).Niin tosin jos välykset nollissa,saattaa vahinko jo olla tapahtunu.

Link to comment
Share on other sites

Venttiilien koneistuksesta tarttis aloittaa jos on pahasti päässyt seetit kulahtamaan. Sen jälkee lisäaineen käyttöä, mikäli ei asennuta kovia seetirenkaita. Itse ottaisin kannen irti ja lähettäisin sen koneistamoon, samalla näkee todellisuuden (usein valitettavasti surullisen) sylinterien väljyydestä.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä meidän minissä ollaan käytetty tätä lisäainetta (lyijynkorviketta), pullossa on mitta-asteikko paljon laitetaan.

 

Täytyy ottaa venttiilikoppa pois ja katella venttiilien välykset. Moottorin väljyydestä ei mitään tietoa, mutta ei se ainakaan kauheasti huohota kun ottaa öljytikun tai öljykorkin irti käynnissä ollessa.

Link to comment
Share on other sites

tuosta bensa hommasta tuli mieleen et huomasin shellillä tankatessa että myyvät v-power nimellä olevaa 99 octaanista. kävisikö tuo miniin sellasenaan ilman lisäaineita ?

 

EI !

Link to comment
Share on other sites

Kunnon lyijyllinen lentokonebensa käy suoraan ;)

Onpa vain vähän hankalaa saada, jos ei ole pienkonetta.

Sillä Minin kone kehrää ja putken pää on valkoinen :)

Kysehän on siis entisen lyijyn korvaavasta lisäaineesta ja sitä ei mistään nykyautoihin myytävästä bensasta löydy. Oli mitä Poweria hyvänsä. Oktaaniluvulla ei merkitystä.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...