Jump to content

MPI:n CO-arvot korkeat tyhjäkäynnillä


Kati

Recommended Posts

  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vähän havaintoja kun joutusin vähän tuota omaa SPi:n ruiskua ronkkimaan liian suurien päästöjen takia. Syylliset olivat testerin mukaan imulämpö ja lambda. Imulämpö ei varmasti olisi haitannut koska se kokonaan rikkoutuaan menee 35asteen "limp-modeen", eikä vaikuta päästöihin siten paljoa mitään. Lambda sen sijaan oli turkasen hidas, no sehän oli jo laskennallisen eliniän yli paljon koska oli alkuperäinen. Mutta sitten siihen kun vaihdetaan uusi lambda, eikä välttämättä mene päästöistä sittenkään läpi. MEMS näyttää olevan turkasen hidas muuttamaan adaptioarvoja ja oppimaan että on uusi ehjä lambda paikoillaan. Ei tässä mitään varsinaista ongelmaa yleensä ole, mutta vasta viikon ja noin 300kilsan ajojen jälkeen rupesi toimaan niinkuin pitää. Elikkä uuden lambdan vaihdon jälkeen pitää vain ajella runsaasti ennen uusinta päästöjen mittausta. En tarkkaan tiedä auttaako pelkät kilometrit, vai pitääkö tulla ajosyklejä että adaptaatio lähtee muuttumaan. Olisi kiva löytää jotain tarkempaa dokumenttia tuon MEMS:n sielunelämästä, mutta ei vielä ole tullut vastaan.

 

MPi:n MEMS on ihan hieman uudempaa sukupolvea, mutta oletan että on suurinpiirtein samat funktiot kuin tuossa SPi:n boksissa.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...