Jump to content

Mini 1000 -75


pensseli69

Recommended Posts

Taitaa olla perseessä niin pal painoa että hilot saa vetää ylös eikä siltikään riitä :D Mutta joo, vaikuttaa vahvasti asentajan mokalta. Suosittelisin jäykkiä takakartioita jos ei jo ole. Lisäksi saattaisin itte tehdä järeemmät hilot, isommalla pultilla tai sitten koko tanko yhtä ainetta. Nythän vaikuttaisi että on nurjahtanut tuosta kohtaa missä on reikää vielä, eikä sinne asti ole tuota jatkotankoa ollut. Ilman prikkoja rakenne kyllä olisi varmaan ollut riittävän vahva, mutta ei lähellekkään niin vahva kuin ilman reikää.

Link to comment
Share on other sites

No voi paska :(

Mut tosiaan noi Mikan mainitsemat jäykemmät kumikartiot vois olla yksi ratkaisu ettei tarttis säätää noin pitkäksi tota tai sitten sellaiset jäykiste "kupit" mitkä ottavat laajemmalta alueelta kumilkartioon kiinni tahi molemmat.

Mulla on omassa sellaset prässätyt jäykistekupit normipallukoilla (vanhoilla) ja on niitä paljon käytetty radallakin mm.Minitonnit.

Link to comment
Share on other sites

Itseasiassa keskustelin jäykentävistä kartioista vloppuna ja katseltiinkin takapään Hi-Loja. Prikat olivat aikoinaan hätänosto ja sinne ne ovat jääneet. Täytyy laittaa pidemmät pultit nyt ettei tarvitse prikoilla nostaa.

No eipähän tartte enää miettiä ottaako syksyllä rälläkän käteen korin suhteen ;D

Tanko on suora joten kaippa se kestää jos pultti on tarpeeksi kierteellä ja tanko pohjassa asti. Saattaa olla että otti iskua jo silloin kun tukivarsi poikkesi.

Link to comment
Share on other sites

Taitaa toi sun Minisi painaa jo tuplat normaaliin verrattuna kaikkine vempeleineen, että pitäisi jo kaikki alustan osatkin mitoittaa sen mukaan.

Voi vain kuvitella mille rasitukselle ne joutuu leveine renkaineen ja omituisine säätöineen.

Melkoista riskipeliä ajella liikenteessä.

Link to comment
Share on other sites

Ahvenistolta selvitty ehjin nahoin ja tuli sieltä mukava kasa poikia kotiin.

Emma 1.sija, Maxboom demokisa 1.sija, maxboom Showcar 2500W 1.sija( samalla uusi SE-lukema), Radalle.com:in Tyttöjen valinta :)

Hyvin oli autoa kuvattu myös autosoundin puolelta. http://autosound.fi/phpbb/viewtopic.php?f=36&t=2563

Link to comment
Share on other sites

Kiitoksia vaan. Vielä pitäisi pari kymmnystä saada lukua ylöspäin, tällä hetkellä johtomarginaali on 0,1db ja lopputulos oli 149.7db, tämä on 16sek pätkä jossa soi eri taajuuksia ja niiden keskiarvo lasketaan. Piikkitulos taisi olla 151,1db. Tosiaan nämä mitataan tuulilasilta ovet kiinni.

Link to comment
Share on other sites

Siinä rupee jo kaljatölkki saamaan kyytiä katolla... Tollee kokeiltii penskana kenellä "jytisöö" O0 JA bassboom levy kierti autosta, autoon.

Link to comment
Share on other sites

Itseasiassa katto ei juurikaan resonoi,kiitos muotojen + vaimennusmateriaalien ;)

 

Perjantaina olis tarkoitus muutoskatsastaa ja samalla katsastaa mini ja tarvetta olis papereille jos jollakin on jemmassa. Vaasaan oli aikoinaan lähetetty konttorille paperit mutta asiasta tietävä katsastusmies on vaihtanut firmaa eikä hänellä ollut papreita tallessa. Hän on katsastanut parit mini+suzukit mutta ei ole yhtäkään jossa vertailukohteena olisi turbo era mini, nämä edellä mainitut autot ovat olleet omavalmiste moottoreita ja teholapuilla ja vertailukohteena cooperi. Oisko kuitenkin järkevintä käyttää era turboa vertailukohteena kun en välttämättä ehdi saada penkkipapruja perjantaiksi. Jarrutehostinta ei ole, tosin jarrut ovat paremmat kuin tehostetut, en tiedä riittääkö se k-miehelle :o

Tarvis varmasti myös minin ja suzukin moottorien painot ettei vahingossakaan mene vaa alle auto :D

Link to comment
Share on other sites

Googlettamalla en löytänyt mutta jos joku nokkelaampi löytäisi, eli suzuki swift gti mk2 moottorin paino ja samalla era turbon paino ja varuiksi coopperin motin paino.

Minigaragen kelkasta löytyy todistus ja laput että era turboa saa käyttää vertailukohteena, oisko muita lappuja tarvetta kiikuttaa mukana?

Link to comment
Share on other sites

Mulla piti sillon olla esittää paperit siitä ERA Turbon jarruista ja alustasta sekä paperit mitä vakiona on ollut että he voi tarkastaa että on vaihdettu vastaamaan ERA turboa.

Tuolta löytyy ERA:n osat http://www.eraturbo.co.uk/technical/microfiche.htm

Ja jotain minimanian osaluetteloita mulla oli osoittamaan et mitä on alunperin ollu.

Link to comment
Share on other sites

Silloin kun rekisteröin minin ja olin vaihtanut moottorin 1000->1300cc niin meinas punnita mutta sitten kattoi että oli painoa hifeistä ja sano että no turha se on punnita...

 

Mikäs järki tossa sitten on ? Akselipainot punnitaan jos tekniikka on vaihdettu mutta silloin ei jos kyydissä on muutama sata kiloa kaiutinta sun muuta härpäkettä ? Eihän se kotteron jousitus tiedä hevon peetä mistä se paino kertyy ?

 

Noissa tekniikkamuutoksissa kannattaa pitää mielessä että jos käyttää ERAa vertailumallina (mikä Trafille tänä päivänä kelpaa) niin alustan pitää sitten vähintään vastata ERAa: isot turbon jarrut, periaatteessa uusimman mallin jarrupääsylinteri+tehostin, 13" pyörät jne. 7,5" levyt ei tarkalleen ottaen kelpaa.

Link to comment
Share on other sites

Ihmettelen kanssa jos ei akselipainoja punnita, noi popithan vielä pitäisi lisätä punnitsemishaluja. Kato nyt ainakin ennen muutoskatsastusta sen verran, ettei akselipainot mene taka-akselilla ylitse laillisen, ilmeisesti sulla kuitenkin se on vaarana?

 

Tekniikkamuuksissa yleensä halutaa että jarrut ovat täsmälleen ne mallisarjan tehokkaimmat. Niistä isommat jarrut sitten voi mennä ihan ilman kysymyksiäkin läpi, tai voi joutua selittelemään/todistamaan miten ne ovat paremmat kuin orginaalit. Mikäli jarrulevyt ovat alle 8,4" jäähdytettyjen halkaisija/paksuus, on aika turha edes yrittää ERA:aa vertailumallina.

Link to comment
Share on other sites

Jos oma henki on kallis, niin jo sen takia kannattaisi punnita ja sen jälkeen miettiä millainen alusta pitäisi viritellä.

Onhan päivänselvää että noilla varusteilla Mini kulkee jatkuvassa ylikuormassa.

Link to comment
Share on other sites

Taitaa taka-akselin paino olla kyllä hilkulla ja totta se on että oman ja muiden turvallisuuden takia pitäisi alustaa parantaa entisestään, taitaa vaan olla niin että koko kori pitäisi uudistaa jos kunnollisen haluaa ;D

Autossa on Metron 8.4" jarrut, uritetut/rei´itetyt levyt, paremmat palat, kaksipiirinen jarrupääsylinteri,teräspunosletkkut ja 13" vanteet.

Ajoin auton puntarille joka näytti varmaankin lähimpään 50kg ja kuskin kanssa näytti 1050kg.

Katsastaja halusi silloin tietää vain moottorin painon kun ei ollut paperia siitä niin siksi jätti puntaroimatta ja silloin siellä oli vain muutama hassu kaiutin. Auto on muutoskatsastettu 2-paikkaiseksi joten painoon ei välttämättä puututa.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...