Jump to content

SMC F-kart


minizz

Recommended Posts

Traktoriksi tuo kai luokitellaan eikä sillä saa yli 60km/h ajaa mutta silti.

Kunhan tulee markkinoille versio, jolla voi ajaa työmatkat (jossa lyhyimmällä reitillä on lyhyt pätkä kehä3:lla), niin siinäpä peli, jolla voi ajaa arkiajot Minin sijaan. Toki voisi nytkin ajaa reittejä, joilla max rajoitus on 60, että sikäli...;D Odotellaan kilpailevia tuotteita, niin eiköhän tuollainen vielä alle tule.
Link to comment
Share on other sites

Ei nyt varsinaisesti tähän liity... Mutta mun nykyinen suosikki kaikista on Ariel Atom 300 Supercharged. Bongasin tän Xbox 360:n Project Gotham Racing 3:sta. Katoin aluksi että mikä ihmeen rantakirppu, mutta huh sit kun mentiin. Olishan tuota kiva oikeastikin kokeilla. Clarkson on jo kokeillut. Esim. >>

 

http://paultan.org/archives/2005/08/18/ ... riel-atom/

 

Top Gear selittääkin hyvin pitkälti, että mikä vehje on kyseessä. Tsekatkaa ihmeessä pätkä. :D 460kg ja 300bhp pitäis kertoa jotain ;)

 

Arielin kotisivut: http://www.arielmotor.co.uk/

 

18844122426.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ei nyt varsinaisesti tähän liity...
:P Aijai, tuohan meni kerralla meikäläisen unelma-auto -listan kärkeen. Katu-mikroautohan on kyseessä, joten ei hirveen oftopikkiakaan ollut. Suurkiitokset linkistä! :P
Link to comment
Share on other sites

 

Hyvää settiä ja ilmeet ajon aikana oli suorastaan loistavat... ;D

 

Itse olisin kyllä laittanut kokopotan päähän. Ei tee kovinkaan mukavaa otsalohkolle, kun siihen napsahtaa joku irtokivi tai isomman kokoluokan paarma tai muu ötiäinen...

 

n.

Link to comment
Share on other sites

:P Aijai, tuohan meni kerralla meikäläisen unelma-auto -listan kärkeen. Katu-mikroautohan on kyseessä, joten ei hirveen oftopikkiakaan ollut. Suurkiitokset linkistä! :P

 

Eipä mitään... Vähemmän tuo on toistaiseksi tunnettu, ainakin Suomessa. Ja hintakin murto-osa joistain "oikeista" autoista... Enzokin jää tulemaan tuolle... Atom olis kyllä varmaan ihan järisyttävän hauska kokemus :)

Oliskohan ollut uusimmassa/toiseksi uusimmassa Evo-lehdessä joku vertailu tuon ja parin muun vastaavan (Caterham?) kanssa. Parashan se niistä oli, mitä kaupassa selasin :)

Link to comment
Share on other sites

 

Eipä mitään... Vähemmän tuo on toistaiseksi tunnettu, ainakin Suomessa. Ja hintakin murto-osa joistain "oikeista" autoista... Enzokin jää tulemaan tuolle... Atom olis kyllä varmaan ihan järisyttävän hauska kokemus :)

Oliskohan ollut uusimmassa/toiseksi uusimmassa Evo-lehdessä joku vertailu tuon ja parin muun vastaavan (Caterham?) kanssa. Parashan se niistä oli, mitä kaupassa selasin :)

Seuraavaksi vielä kerrot, että tuon sais rekisteriin Suomessa... Kämppä menis varmaan myyntiin ja rahat räjäyttäisin Atomeiksi :P Ja (pankki)tili ois puhdas kuin Arielilla pesty.
Link to comment
Share on other sites

Seuraavaksi vielä kerrot, että tuon sais rekisteriin Suomessa... Kämppä menis varmaan myyntiin ja rahat räjäyttäisin Atomeiksi :P Ja (pankki)tili ois puhdas kuin Arielilla pesty.

 

Miksei saisi... Mun puolesta ;D Mutta varmasti jotain sellaista vikaa tuossa on, että eivät lupia myönnä... Voithan huvikseen kysäistä :P Onhan noita ahtamattomiakin malleja, tuo alle 3 sek 0-100 on jo niin hurjaa kyytiä, että sillä pääsis hengestään aika pikaseen...

Link to comment
Share on other sites

 

Miksei saisi... Mun puolesta ;D Mutta varmasti jotain sellaista vikaa tuossa on, että eivät lupia myönnä... Voithan huvikseen kysäistä :P Onhan noita ahtamattomiakin malleja, tuo alle 3 sek 0-100 on jo niin hurjaa kyytiä, että sillä pääsis hengestään aika pikaseen...

 

Näyttäis noita myytävän Belgiassa, Saksassa ja Ruotsissa. Brittejähän ei voi laskea kun siellä saa mitä vaan kilpiin. Eli ilmeisesti noissa maissa ainakin täyttänyt vaatimukset. Ruotsissa jopa lupailevat myydä pohjolan markkinoille:  http://www.drivingevent.com/de/export/sites/drivingevent/ariel_atom/

 

Eli sieltä vaan kyselemään jos on ton verran ylimääräistä käteistä.

Link to comment
Share on other sites

Eli sieltä vaan kyselemään jos on ton verran ylimääräistä käteistä.
Onhan sitä... kunhan myyn ensin kämpän pois ja muutan telttaan... Eli unelmoidaan toistaiseksi. Auton hinta ei kylläkään olisi merkittävästi tavallisen perheauton yläpuolella, joten sen puoleen luulisi noita Suomessakin hyvin pian olevan jollain. Suorituskykyä ja erilaista autoa haluavia kuitenkin Suomesta löytyy - tuleehan noita Ferrareita, Lamboja, Hummereita, yms. vastaan aika usein näillä seuduilla, joten miksei Atomejakin, kun on vielä ihan eri hintaluokassakin.
Link to comment
Share on other sites

 

Oliskohan ollut uusimmassa/toiseksi uusimmassa Evo-lehdessä joku vertailu tuon ja parin muun vastaavan (Caterham?) kanssa. Parashan se niistä oli, mitä kaupassa selasin :)

 

Mullekin tuli tuosta heti mieleen Caterham. Ja että se olis "yhtä nopea" ja enemmän kuitenkin oikee auto. No joo, Caterhamin nettisivuilta selkisi, että ainoa lähes yhtä nopea on CSR 260-malli, 3,1 sek 0-100, hinta Englannissa vielä lähes tuplaten sen mitä tuo  :).  

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

:P Lisää unelma-autoja...

Arvostus volkkariin kyllä vähenee tuon jutun perusteella. Firmalla ei ole kunnianhimoa ja tavoitteellisuutta paljoa, jos tuollainen peli teilataan mainituilla perusteilla. Pelättiin VW:n maineen menemistä, jos/kun pieni kulkine joutuu pahaan kolariin ison amerikkalaisen auton kanssa... Voi &%#¤ ! Luokittelisivat pelin sitten prätkäksi, niin voisin kuvitella, että markkinat räjähtäisivät. 15000$ ei ole paha hinta, vaikka kyseessä olisi pelkästä kesäkulkineesta. Maksaahan prätkätkin saman. Pitääkö meidän sitten tuon sijaan ostaa jotain perus-volkkareita/voorteja/viiatteja/tojotia ja vieläpä isompaan hintaan? Ei todellakaan osteta sitten mitään peliä... Onneksi Minejä on vielä olemassa. :P

Link to comment
Share on other sites

Enpä menisi puhumaan Volkkarista tuohon sävyyn. ;) VAG on pelastanut monia legendaarisia automerkkejä Lamborghinista Bentleyhin ja Bugattiin. Bugatti Veyron on jo itsessään sellainen saavutus, että sen ansiosta nousee hattu kyllä korkealle katon läpi. VW:n omia autoja unohtamatta. Yksikään ajetuista Volkkareista ei ole tuottanut pettymystä. Touareg V10 TDI:llä. Jos siihen olisi rahat, ei tarvitsisi kyllä pitkään miettiä. :D Mutsilla on 2.0TDI Golf DSG:llä ja kaikilla mahdollisillla varusteillla nahkasisustasta parkkitutkaan. Ajelin sillä viikonloppuna Lpr:sta Lahteen ja takaisin. Tankillisella dieseliä ajaa reilut 1000km. Worksilla ehkä juuri ja juuri sen 600km. Hauskinta on, etten keksi Golfista mitään valittamista. Naurettavan hyvä auto. Jos ihan rehellisiä ollaan, joskus viime kesänä koeajamani enemmän-works-rival GTI Golf menee kyllä Minin edelle niin että hujahtaa. Se on vaan parempi all-rounder. Makuasioitahan nämä ovat, mutta paremmat säädöt ohjaamossa, ratti liikkuu joka suuntaan (tärkeä juttu, joka on tuosta R53:sta unohtunut, uuteen onneksi tulee), penkin saan 196-senttisenä vaikka niin alas, että nyrkki mahtuu kaksi kertaa pään yläpuolelle. Enemmän tilaa joka suunnassa, toki onkin lähes valtavan kokoinen auto Minin rinnalla. Missään ei kolise ja kaikki on aivan viimeisen päälle. DSG on mainio automaatti. Noh, 2.0TDI:n 140 hevosta ohituksissa on ehkä omaan makuun piirun verran liian vähän, vaikka 320Nm pitääkin huolen muutoin siitä, että potku ei lopu ihan heti kesken. Tuostahan on myös uusi GT-versio samalla 2.0TDI-koneella, jossa 170hv. Sellaiseen voisin kyllä Minin vaihtaa, mutta ehkä tyydyn lainailemaan mutsin autoa silloin tällöin kuitenkin mielummin.  8-) Sentäs V-poweria saa syyskuun ajan huhujen mukaan 95:n hinnalla, halpaahan se sitten on  :P

Link to comment
Share on other sites

Enpä menisi puhumaan Volkkarista tuohon sävyyn. ;)
Tässä oli tällainen yleinen pelko kaikkien autojen vähittäisestä samanlaistumisesta. Kehityshän on ollut pääasiassa sitä, että pieniä automerkkejä kuolee kuin kärpäsiä. Volkkarin tekniikalla ja panostuksella, tuollaiset erikoisautot voisi saada pudotettua hinnaltaan jopa uskomattoman edulliseen luokkaan, mikä entisestään lisäisi kiinnostusta autoon. Minua ei haittaisi, vaikka kaikilla olisi tuollainen hauskasti ajettava auto. Kunhan sellaisen vain saisi... Volkkarin 1.4 TSI -kone on vuoden moottori. Olen ko. pelistä kiinnostunut. Joku Seat Ibiza 1.4 TSI:llä kiinnostaisi, jos sellaisen sais. Ja tankkiin menisi V-Poweria hinnasta riippumatta. Enemmän oktaaneja, enemmän tehoa, vähemmän nakutusta, vähemmän kulutusta. Toki E85:llä käypäinen auto ois vielä tehokkaampi, mutta ois kiva, jos tankkausmatka ois sitten alle 1000km (Esbo-Haparanda >:( )...

 

Kaikkea ei voi saada. Paitsi jos riittävän moni muukin haluaa.

Link to comment
Share on other sites

Vastaukset on siirretty [link=http://www.mini2-finn.com/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1157452355]Tähän viestiketjuun[/link]

 

EDIT: Selkeyden vuoksi, jos jiikookin meinaa jatkaa bensankulutus tutkimuksiaan niin on helpompi seurata omana aiheenaan :)

Oon useammankin kerran yrittänyt hahmottaa, miten voisin itse tehdä vastaavanlaisen siirron. Mulla ei taida oikeudet noihin riittää. SInällään ois kivaa tehdä tuollainen siirros heti alkuunsa, kun huomaa, että juttu jakautuu kahtaalle.
Link to comment
Share on other sites

Vastaukset on siirretty [link=http://www.mini2-finn.com/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1157452355]Tähän viestiketjuun[/link]

 

EDIT: Selkeyden vuoksi, jos jiikookin meinaa jatkaa bensankulutus tutkimuksiaan niin on helpompi seurata omana aiheenaan :)

Oon useammankin kerran yrittänyt hahmottaa, miten voisin itse tehdä vastaavanlaisen siirron. Mulla ei taida oikeudet noihin riittää. SInällään ois kivaa tehdä tuollainen siirros heti alkuunsa, kun huomaa, että juttu jakautuu kahtaalle.

No sähän olet/olit mode vain joillakin alueilla. Ohjeita jos tarvitsee, löytyy ohjeita-osiota

Link to comment
Share on other sites

  • 3 kuukautta myöhemmin...
  • 3 viikkoa myöhemmin...
  • 3 kuukautta myöhemmin...
http://www.audiclub.fi/audifinns/showpost.php?p=404369&postcount=526

 

jiikoolle tiedoksi, että joku on tuonut tuommoisen Suomeen...

 

n.

Joo, oon nähnyt pari vuotta sitten tuollaisen Helsingin Kalliossa. Noihin pitää kai vaihtaa turvavyöt tavallisiin? Tai ainakin asentaa tavalliset rinnalle. Jossain joku mainitsi, että Ariel Atomia sais myös Suomessa rekisteriin. Liekö tuo huhu totta. Onhan nuo molemmat aika mainioita kesä-autoja. Katellaan nyt. Eihän sitä tiedä, jos vaikka joskus. Hmm, paha paikka, jos pitäis Ministä luopua. Mini siis ympärivuotinen ja Lotus7 kesällä... Taitaa olla helpompaa "hankkia" tuollainen vuokraamosta. Tai sitten Minin tilalle, kun se lahoaa ensin alta pois.
Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...