Jump to content

Ministä maksettu 100.500,00 £


paspartuu

Recommended Posts

Historiaa kaupan päälle mm. Rauno Aaltosen RAC Rallin voittoauto vuodelta 1965...  :o  8-)

 

http://www.thecarconnection.com/index.a ... icle=12119

Jos englantilaiset maksaa RAC-rallissa menestyneestä Ministä 100t£, niin näinköhän suomalaiset maksaisi jostain Suurajoissa menestyneestä Ministä silti yli kymmenesosaa tuosta? Joku ulkomaalainen tarvittaisiin kyllä sellaiselle ostajaksi ja silloin hinta vois tietysti nousta yli 1/5:aan tuon RAC-menestyjän hinnasta. Eikös noita porukka rakenna omilla taidoilla ja rahoilla ja sitten ne annetaan ilmaiseksi museoihin, kun ei omat tilat/aika/... riitä? ;D Tai, no tehdäänhän sitä tiliä paljon uudemmillakin autoilla pienellä fiksauksella tai yksinkertaisesti ostamalla halvemmalla ja myymällä voitollisesti, joten teoriassa kai Mininkin saattaa voida myytyä voitollisesti. Vähissä vaan taitaa olla niin myyjät kuin ostajatkin.
Link to comment
Share on other sites

Näiden entisöityjen works-Minien entisöintitarinat on joskus kivaa luettavaa. Kuinka auto on suoraan RAC:n tai Monten jälkeen myyty maajussille, joka ei ajanut sillä ollenkaan ja nyt se on löytynyt ladosta ja sillä on ajettu vain 500 mailia...

Noisa ex-works Mineissä on joukossa autoja, jotka ei ole koskaan edes nähneet alkuperäistä autoa, joten pieni terve skeptisyys kannattaa pitää mielessä. Onpa joukossa joku ex-kilpuri, joka on jopa monistunutkin.

Tämä ei ole kannanotto mainittuun yksilöön. Toivottavasti on "aito".

Link to comment
Share on other sites

Ihan mielenkiinnosta: Löytyykös suomesta yhtään vastaavia? tai ylipäätään mitään erikoisempaa miniä?

Tuo minkä minä tossa mainitsin olisi juuri entinen ex-works auto myyty jollekkin suomalaiselle mekaanikolle ja on sillä tai seuraavalla omistajalla jossain puun/alla ladossa piilossa. Eikä suostu myymään. No En kyllä osaa sanoa onko tuo tarina totta vai ei. Kyllä yksi tuttu väitti nähneensä sen works moottorin ja väitti että on aivan aito. Ei kyllä suostu kertomaan missä sen näki. Ja kyllähän nuo suomalaisten minikuskien ennen works aikaa kilpa-autot olisivat kuumaa kamaa, jos ei täällä niin vaikka Japaniin missä löytyisi varmasti varsin rahakkaita faneja. Arvo ei tietenkään olisi ihan yhtä korkea kuin works minin.

 

Briteissähän auton voi mun käsityksen mukaan leimata tyyliin auto jossa on kilpa-auton auton orkkis moottori on se kilpa-auto ja samoin kilpa-auto jossa on joku toinen moottori. Näin meillä on näppärästi kaksi samaa kilpa-autoa ;D

Link to comment
Share on other sites

Briteissähän auton voi mun käsityksen mukaan leimata tyyliin auto jossa on kilpa-auton auton orkkis moottori on se kilpa-auto ja samoin kilpa-auto jossa on joku toinen moottori. Näin meillä on näppärästi kaksi samaa kilpa-autoa ;D
Pörssikeinottelijoilla on tälle oma termikin: splittaaminen ;D
Link to comment
Share on other sites

Tuo monistus mistä mainistin meni kaiketi jotenkin niin, että alkuperäinen auto oli poistunut saarivaltakunnasta ja kun luultiin sen hävinneen synnytettiin se tyhjästä kuin Fenix-lintu konsanaan. Myöhemmin kyseinen auto löytyikin sitten muualta.

 

Oman käsityksen mukaan Suomessa pitäisi olla kolme ex-works autoa. Yksi oli kuukausi sitten Talvi-Heikissä näytteilläkin.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...