Jump to content

MCFF:n Ratapäivät tulevana vkl:na


Mini1380

Recommended Posts

Muistutus!

Mini Club Flying Finns:in 25v juhlat saavat jatkoa 30.9-07 Ahveniston Moottoriradalla järjestettävän ratapäivän merkeissä.  Ajatuksena olisi saada mahdollisimman paljon MINEJÄ kaikilta vuosilta paikalle ja eri malleja jotta saataisiin näytille kunnon kirjo MINI malleista. Rata on avoinna clubilaisille, mutta kerhon toiminnasta kiinostuneet voivat ja ovat tervetulleita tulla tutustumaan MCFF:n toimintaan.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos mukavista  kuvista ... ja nopeasta toimituksesta. :)

 

Olihan Heppu ja jiikookin näköjään käyneet myös  radalla kokeilemassa pitoa.

Mitkäs olivat vaikutelmat ja tunnelmat  ::) ::) ::)

Montakos kierrosta tuli  tahkottua.

 

Kukas  sitä nyt viitsii mennä "Tarun mutkaan"  asti kuvia ottamaan ...

varikoltahan saa ihan hyviä kuvia  ... ja  myös pitemmällä putkella radalta.

 

Vieläkön jos joskus saa incar-videokuvaa ajosta, niin silloin on uutispalvelu täydellistä.

Link to comment
Share on other sites

Otan ainakin kypärän matkaan, jos pääsis jonkun classicin kyytiin.

 

JiiKoo:n kyytiin olisin päässyt silloin alussa, mutta kun oli sateen uhka päällä niin hyppäsin omaan autoon. Kelit kyllä parani päivän mittaan, mutta se vanhempi malli jäi tällä kertaa kokeilematta.

 

Kuvia löytyy myös mini2:n kalleriasta:

http://www.mini2-finn.com/gallery/MCFF-07-09

Link to comment
Share on other sites

Aiemmin oon ollu kaverin bemarin kyydissä tuolla. Luulin, että ite ohjaamalla ois ollut vähemmän jännittävää, mutta kyllähän tuossa ohjelmaa riitti, vaikka turvaväliä edessäolevaan yritin pitää. En päässyt edessä ajavasta ohi, koska mulla oli huonompi kiihtyvyys. Jarrutukset tein hieman myöhemmin ja mutkat ajoin hieman nopeammin, joten sain kiihdytyksissä menetetyn eron aina kiinni. Mulla oli pelkurin paikalla opittu teoria hallinnassa... ;D No, sitten kun rupesin ajamaan vielä pykälää kovempaa ja jarrutin jo muutenkin kuin moottorilla, niin parin jarrutuksen jälkeen tulikin hieman yllätyksenä jarrujen katoaminen eli selvä heikkeneminen. Ajoinkin sitten varikolle ja jätin ajot tälläkertaa noihin noin 5-6 kierrokseen. Hauskaa. Ja selvisi, että kuivalla kelillä ei kuski pysty ajamaan autoa niin kovaa, että renkaat rupeaa luistamaan. Hyvä tietää, että auton rajat tulee vastaan myöhemmin kuin kuskin.

 

Videota saa seuraavalla kerralla, jos joku lähtee kyytiin. Tosin vauhti on aina hitaampaa, jos joku kyydissä (kuskin vastuu painaa paljon).

 

Heppu: Seuraavassa miitingissä toukokuussa meikäläisen Mini on jo veteraaniluokassa - matkamittarin toinen kiekka lienee silloin jo menossa. Näinköhän tää ruosteläjä toukokuulle vielä jaksaa. :'( Noo, nautitaan tästä lelusta, kun tää vielä toimii ja kasassa pysyy... Kop-kop.

Link to comment
Share on other sites

Näköjään paljon hienoja kuvia! Ei tainnut mun ajolinja varikkomuurin kohalta osua ihan JiiKoon kameran suuntaan.. :( Hepun kuvissa on ainakin tosi hieno pannaus kuva meikäläisen autosta.

 

Tuli lopetettua ajaminen kuuluvalla pamauksella. :-[ Lipsautin varikkomäessa nimittäin ohi kanttarista ja hiekalta takaisin kanttarin kautta radalle ja matka jatkui. Mitään ei kuitenkaan hajonnut. Keskiputki irtosi vain pakosarjasta (syy miksi pakosrajan putket on kiinni jousilla). Öljypohjaa ja vaihdekeppi tunnelia tuli hieman kevennettyä kanttariin.

 

Kierroksia tuli ajettua kyllä huolella kun oli kavereita kyyditettävänä. Luultavasti reilu 40 kpl.. Muutama kierros tuli ajettua itekkin British Openillakin, jossa olisi ollut hyvä kattoa öljyn määrä ennen kun alkaa kuulumaan epäilyttäviä ääniä :) Eli luultavasti välipyörän laakerit menivät. Onhan sen heikkous ollut tiedossa mutta nyt on syytä tehdä asialle talven aikana jotakin. Meilläkin on jotain kuvia täytyy kattoa kuinka vaimo onnistui uuden putken kanssa ja kuinka paljon edes otti kuvia.

 

Sen kuka kyykki radan sivussa nyppylän jälkeen kuvat olisivat myös mielenkiintoista nähdä.

Link to comment
Share on other sites

minizz: Saanko laittaa omalle sivulleni kuvat, joissa mun auto esiintyy (tilaa mulla ois kyllä, vaikka kaikkien kuvien laittamiseen)?

 

Heppu: Olikos sulla kuvia mun autosta? Maililla voit laittaa kaikki...

 

Nik0: Mää lähdin pois aikasessa vaiheessa, otin parin erän aikana kuvia kaikista radalla olleista. Niistä autoista, jotka oli mun kanssa samaan aikaan, jäi kuvat ottamatta (Heppu otti).

Link to comment
Share on other sites

Mää lähdin pois aikasessa vaiheessa, otin parin erän aikana kuvia kaikista radalla olleista. Niistä autoista, jotka oli mun kanssa samaan aikaan, jäi kuvat ottamatta (Heppu otti).

 

Juu oli mun autoista kuvia British Open näkyi hienosti ja toi oli hieno toi kuvasarja kilpa-autosta varikko mutkassa, mutta katoaa kuvasta kovin nopeasti kun mun ajolinja oli aika vasemmassa reunassa. Noista sais kyllä tosi makeen gif animaation sen verran siistiltä näyttää kun kelailee noita sun kuvias läpi.

Link to comment
Share on other sites

Heppu: Olikos sulla kuvia mun autosta? Maililla voit laittaa kaikki...

 

Eilen ehtoosta tuli muut kiireet eteen, etten kerennyt edes täällä kommentoida ratajuttuja.

Laitan sulle illalla kaikki lähes sata kuvaa pienennettynä 600x800 kokoon. Laza lähettämät kuvat on melkein kaikki mini2:n kalleriassa, muutaman jätin laittamatta kun oli minulla samoja kuvia.

 

Itse en käynyt kuin kolmesti radalla ja ajelu oli semmoista ripeää maantie ajoa. En "raaskinut" uusilla 200 ege/kpl renkaita paljoa vingutella. Jätin sen rakkuloille ajon vuoden/parin päähän ja silloinkin alla pitää olla eri rata. Mie en tätä ahvenistoa oikeen diggaa oman auton ratissa ...  ::)

Link to comment
Share on other sites

... Juu oli mun autoista kuvia British Open näkyi hienosti ja toi oli hieno toi kuvasarja kilpa-autosta varikko mutkassa, mutta katoaa kuvasta kovin nopeasti kun mun ajolinja oli aika vasemmassa reunassa. Noista sais kyllä tosi makeen gif animaation sen verran siistiltä näyttää kun kelailee noita sun kuvias läpi.
Kokeilin tuota sarjakuvausta pitkästä aikaa. Kiinnosti testata, miten nopealla 266x 8 gigan kortilla kamera rupeaa tökkimään. Nuo näyttää hauskoilta nopeasti peräkkäin katsottuna. Vielä, kun ois hoksannut käsitarkennuksella ottaa, niin ois näänyt sumentumiset muutamissa kohdissa pois. No, seuraavalla kerralla taas tietää tänkin.

 

minizz: laitan kuvasi tuonne saman päivän albumini alle minizz -nimiseen hakemistoon.

Heppu: Sama juttu niille kuville, jotka mulle lähetät.

Link to comment
Share on other sites

Tässä on Kaarinan ottamia kuvia en jaksanut pilkkoa erikseen ratapäiväkuvia, kun oli ne nettiin tollai laittanut.

Tuossa on alkupuoli aiheeseen liittymättömiä kuvia.

Kuvat

Onneksi sentään joku oli osunut sun autoon kunnolla (edit: siis kameralla ;D ) :P No, ens kerralla pitää mun yrittää olla tarkempi ja ahkerampi...

 

Nyt mun sivulla on myös minizzin ja Hepun ottamat kuvat omissa albumeissaan.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...