Jump to content

Maalaus ja myllytys


Heppu

Recommended Posts

Jos nyt ihan yhtäkkiä ja pyytämättä pitäisi valita MINIn väri, niin se olisi kyllä ehdottomasti tuo oranssi. Voin vain kuvitella, miltä se luonnossa näyttää eli varmasti tosi sähäkältä.  :)

 

Oranssi olikin inhotuin autonväri vuosikymmenet - sen jälkeen kun sitä 1974-75 oli tungettu "turvavärinä" saappeihin ja volvoihin  :) Oikee oranssi onkin musta paljon parempi kuin Minin mukaoranssi burnt orange.

 

Mun suosikki väreistä olis, jos niin pahaa maalivauriota tulis että auto pitäis kokonaan maalata, racing green. Eikä siis Minin metallinhohtovihreenä, vaan alkuperäinen siltamaalin näkönen  :)    

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Haluatko hyvän maalarin yhteystiedot

;D

 

Saattaapi kiinnostaakin  :)

 

Ei tosin auton vihreäks maalaamiseen, vaan peilit ja katto mustaksi  :).

 

Laittakaa tietoa, jos tiedätte jotain hyvää paikkaa. Ei autotallimaalaus, vaan virheetön lopputulos hakusessa.

 

Jos toiminta liikkuu harmaalla alueella niin meilillä eikä tähän ;D ;D  

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

Saattaapi kiinnostaakin  :)

 

Ei tosin auton vihreäks maalaamiseen, vaan peilit ja katto mustaksi  :).

 

Laittakaa tietoa, jos tiedätte jotain hyvää paikkaa. Ei autotallimaalaus, vaan virheetön lopputulos hakusessa.

 

Jos toiminta liikkuu harmaalla alueella niin meilillä eikä tähän ;D ;D  

 

 

Minäpä kyselen siltä tytöltä, joka on tehnyt mun auton maalaustyöt, että kuinka riittää aikaa. Priimajälkeä ja hyvä sijainti (Herttoniemessä). Eikä ole harmaalla alueella vaan sun tapauksessahan se oli jo mustaa.

Link to comment
Share on other sites

Minäpä kyselen siltä tytöltä, joka on tehnyt mun auton maalaustyöt, että kuinka riittää aikaa. Priimajälkeä ja hyvä sijainti (Herttoniemessä). Eikä ole harmaalla alueella vaan sun tapauksessahan se oli jo mustaa.

 

 

...ja älä unohda sitä myllytystä mulle.

 

;)

 

n.

Link to comment
Share on other sites

 

 

...ja älä unohda sitä myllytystä mulle.

 

;)

 

n.

 

Mua askarrutti jo Nunon kirjottaessa taannoin epäonnisesta myllytyksestään, että mulla on jäänyt epäselväksi yks asia.

 

Nimittäin jos myllytys maksaa yhtä paljon kuin keskinkertainen epäkeskokone kaupassa, niin mitä ihmettä ammattilainen voi tähän tuoda lisää verrattuna kotikonsteihin. Hioma-aineet joita käyttävät on varmaan keskimäärin paremmat, mutta saa kai niitä hyviäkin aineita jostain  :)

 

Onks tässä jotain mitä en ymmärrä ?

Link to comment
Share on other sites

 

Mua askarrutti jo Nunon kirjottaessa taannoin epäonnisesta myllytyksestään, että mulla on jäänyt epäselväksi yks asia.

 

Nimittäin jos myllytys maksaa yhtä paljon kuin keskinkertainen epäkeskokone kaupassa, niin mitä ihmettä ammattilainen voi tähän tuoda lisää verrattuna kotikonsteihin. Hioma-aineet joita käyttävät on varmaan keskimäärin paremmat, mutta saa kai niitä hyviäkin aineita jostain  :)

 

Onks tässä jotain mitä en ymmärrä ?

Nunon aikaisempi "myllytys" kokemus ei ollut muuta kuin pesu ja vahaus.

En tiedä, mutta luulisin oikeaoppisen "myllytyksen", josta tulee vielä hyvän näköinenkin, vaativan jonkin verran taitoa.

Ehkäpä ammattilainen tuo lisää toimenpiteeseen ammattitaitonsa.

Link to comment
Share on other sites

Nunon aikaisempi "myllytys" kokemus ei ollut muuta kuin pesu ja vahaus.

En tiedä, mutta luulisin oikeaoppisen "myllytyksen", josta tulee vielä hyvän näköinenkin, vaativan jonkin verran taitoa.

Ehkäpä ammattilainen tuo lisää toimenpiteeseen ammattitaitonsa.

 

Just näin. Tyyppi, jolle auton vein myllytykseen oli varmaankin eri käsityksessä siitä, mitä myllytys pitää sisällään. Myllytys=maalipinnan hionta niin, että hiusnaarmut häivää/pienenee/jotain muuta. Kolmessa tunnissa tota hommaa ei kyllä tee kukaan, jos meinaa kunnolla tehdä.

 

Epäkeskokoneen voi kyllä hommata itsekin ja tehdä tuon myllytyksen talkoona, mutta jos ei ole kokemusta/taitoa/hermoja aikaisemmin aiheesta, tekee helposti huonoa jälkeä, joka näkyy laikkuina, puhkihiottuna maalipintana jne.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

 

Myllytys=maalipinnan hionta niin, että hiusnaarmut häivää/pienenee/jotain muuta.

n.

Sen verran kiinnostaa tuo myllytys, että sitä ei varmaan kovin montaa kertaa voi autolle tehdä? Sehän siis ilmeisesti kuluttaa maalipinnasta kerroksen pois jotta hiusnaarmut saadaan näkyviltä.

 

Omassa autossa on tuossa konepellissä kiitettävästi sekä hius- että muita naarmuja naapurin kissan yöpymisten jäljiltä, enkä ole vieläkään tehnyt niille mitään.

 

Pitäisiköhän tämä myllytys-hoito muuten jo siirtää omaksi aiheeksi?  ;)

Link to comment
Share on other sites

Kattelin tuossa mitä pitäis irrottaa katon maalausta varten.

 

Nythä mä vasta hokasin, että valkoinen värihän jatkuu takaluukun sisäpuolella  :( Eli pitää maalata sisältä sekä luukun yläreuna että katon takareuna. Pikkuasiahan tuo kyllä, mutta sitte pitää irrottaa takaluukun sisäpaneelikin.

 

Hyvää taas on se, että ku Minin katot maalataan tehtaallakin erikseen, niin kaikki reunat peittyy listojen alle alle. Ainoo teippirajattu sauma mikä jää näkyviin on viis senttiä luukun sisäpuolella molemmilla puolilla  :).

 

Toteutus mennee kyllä vähintäin tammikuulle  :'(

   

Link to comment
Share on other sites

Kaitpa tuon mun auton kaikki maalaustyöt tehneen liikkeen voi paljastaa. http://www.autoklinikka.com/herttoniemi.htm Mutta, jos joku haluaa nimenomaan sen maalaritytön yhteystiedot, joka on ollut asialla tämän ko. keltaisen auton kohdalla, kysykööt yv:llä.

 

Loppulaskun suuruuteen/pienuuteen vaikuttaa moni asia, joista kannattaa keskustella suoraan tuon liikkeen kanssa. Helmojen maalauksen ollessa esimerkiksi kyseessä... minä vein helmapalat/-suikaleet valmiiksi irroitettuina (<- siihenkin menee työtunteja jonkin verrran).

 

Kysymykseen pysyykö maali muovisissa korihelmoissa?... vastaan, että ovathan jo tehtaalla maalatut puskuritkin muovia.

Jos esipuhdistukset/primeroinnit on tehty huolella, niin maali pysyy jälkeenpäinkin maalatussa muovissa yhtä hyvin kuin tehtaallakin tehtynä. Edellyttäen tietysti, että käytetään laadukasta maalia.

Link to comment
Share on other sites

Mjuu!

Ei kannata hirveästi alkaa TSI-meiningillä tuota myllytystä alkaa suorittamaan ettei päästä maalarin pakeille. Mutta ainahan voi kokeilla. Suurin etu myllytyksestä on auringonpolttamiin autoihin jolloin maalipintaa ikään kuin hiotaan ja poistetaan pintakerroksesta se haalistunut osa. Kunnon vaha pintaan ja kyllä kiiltää kuin uusi. Näin sitä myydään vaikka minkälaisia paskakasoja "hyvinä yksilöinä" käytettyjen autojen puolella.

Kai siinä kaikkea muutakin hienoa saa aikaseksi mutta tuo maalipinnan kiilto ja tasaisuus taitaa olla se tärkein.

 

Öhkä?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...